Nej til kontanthjælpsreform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til kontanthjælpsreform.


Gæst

#1

2013-02-26 11:07

Jo flere jo bedre...det der sker er ikke acceptabel..ikke for forældre til vores børn, eller for alle de unge mennesker der bliver ramt..sped det til jeres venner, lad jeres venner give det rundt..stå sammen..

Gæst

#2

2013-02-26 11:11

Træt af det gamle arbejderpati der har ændret holdning fra lighed yil ulighed.

Gæst

#3 Overgreb på syge og svage. Milliader til bankerne ??

2013-02-26 12:43

Arne Herløv Petersen: Har fabrikeret den lille tekst.

Mel.: Når jeg ser et rødt flag smælde

Når jeg ser hvorledes Helle
på en iskold vinterdag
lader uretten sejre og gælde,
når hun slås for de rigestes sag
kan jeg mærke det isne og smerte
Hun tar penge fra dem der har mindst
Har hun fået et iskoldt vinterhjerte?
Gælder alting de riges gevinst?

De der ruller sig i penge
æder nu de armes brød.
De har stjålet det hele så længe,
De er skyld i de fattigstes død.
De gir ingen af os arbejdspladser
De vil fyre os kolde som is.
Der er kun job til u-lands-folkemasser
der vil arbejde for en skål ris.

De der stemte jer til magten
vil I svigte nu og flå
og nu bryder I løftet og pagten
med de mange og gir til de få.
og I bøjer jer nu for de rige
I har glemt, hvad der var jeres plads.
Der er faktisk kun én ting, man kan sige:
I har mistet det indre kompas.

Gæst

#4 Forrædere

2013-02-26 13:55

FØJ FOR HELVEDE!! HVOR ER I DOG NOGLE KLAMME HYKLERE! HÅBER I DØR EN LANGSOM OG PINEFULD DØD OG FORHÅBENTLIG INDEN FOR KORT TID. DE VÆRSTE FORRÆDERE ER DEM DER SVIGTER DERES EGNE!! JÆTTE KVINDER DET ER HVAD I ER! HELLE OG METTE I BURDTE BRÆNDES PÅ ET BÅL!

Gæst

#5

2013-02-26 15:49

politikerne skal IKKE have så meget i løn !!!! der er ingen af dem der har en Uddannelse / Har sgu ALDRIG været på job Markedet !!!! Nu stopper Mette Frederiksen ! Social Demokratiet ; Får IKKE GENVALG :-O - Jeg savner sgu ; Anker jørgensen <3 .... Han vidste , noget om Arbejderne !!! DE er sgu os SKYLD i at jeg er kommet på NASSE SYSTEMET !!! I skulle have holdt NALLERNE , FRA vores Fagforening !!!!!! Ryg selv på Kontant hjælpen

Gæst

#6 Man kan ikke tage titler med stavefejl seriøst

2013-02-26 21:03

Jeg tror næppe, der er nogen, der tager jeres underskriftsindsamling seriøs, når I ikke engang har sat jer ned og undersøgt om kontanthjælpsreform skal skrives i ét eller to ord.

Gæst

#7

2013-02-27 01:00

Det kan ikke være rigtigt, der skæres i kontanthjælpen...ej heller i SU'en. der ER JO IKKE ARBEJDE AT FÅ, så hvor skal de der er på disse ydelser få deres penge. de bliver hjemløse, de kan ikke få lejeboliger, mad, og andet.. og så mange herberger findes der ikke rundt om i Danmark. det er forkasteligt, når vi "gamle" har betalt skat i så mange år, og så skal vore børn lide, fordi de ikke kan få hjælp eller arbejde! lorteland - basta.

Gæst

#8

2013-02-27 14:23

Folketinget tænker ikke på alle dem, som ikke har fundet deres mening med dem selv og deres liv !! Derfor tvinger de rodløse og rådløse til at gøre noget halvhjertet. Og tvinger dem til at se deres synspunkt og vil nu til at opdrage på kontanthjælpsmodtageren. "" Nu skal kontanthjælpsmodtager fordi vi har i sinde at tvinge jer og beskylder kontanthjælpsmodtageren at være dovne "" og i skal finde ansvars følelsen frem NU !!
Hvad med at tvinge alle dem som har virksomheder eller ligende på et kursus i læren om vi følelsen om vores samfund ""at lide et lem lider alle lemmer"". At alle de med virksomhederne tænker ud over deres eget ego- centerethed. At De også må være at hjælpe de svage op igen og ikke ved tvang. Ligesom alle dem der skal lære om det danske samfund!( Flygtninger osv ) Så burde alle de pengegriske virksomheds ejer og ligende på et kursus som fortæller om "" jeg følelsen, familie følelsen og Vi følelsen som reminder på andre end en selv og hvad man kun ønske for sig selv og deres enorme rigdom!! Så det er vidst alle dem som har nok,der har brug for læren om næste kærlighed !! Vi er jo som samfund bygget op på kristne værdier og at alle som kan må yde og de svage skal hjælpes !! Jer med pengene burde på kursus fordi i betaler penge til staten er i ikke offer for udplyndring, men i er med til at hjælpe samfundets svageste som på et tidspunkt kan blive virksomheds ejer !! I kan jo ikke eje jeres rigdomme for evigt ""lære dog hvor nyttigt det er at give uden at forvente noget igen !!

Gæst

#9

2013-03-02 12:47

Tak for at arrangere denne underskriftsinsamling håber at mange viser flaget nu. VI KAN IKKE MERE! VI MÅ KRÆVE ET ANDET DK

Gæst

#10 Danny Christensen

2013-03-02 12:50

Husk at del på de sociale site's ikke kun hus venner, når i har delt med venner, vælg del og del med grupper også der kan have interresse der er mange..

Gæst

#11

2013-03-08 10:23

Klassesamfund !

Gæst

#12

2013-03-13 00:25

Nej Mette Frederiksen og Helle thorning I skulle selv tage og komme ned på den løn som en kontanthjælps modtager får og leve af det og så skulle i tage og gå ned i løn og droppe jeres høje pension når i har sat i regeringen ...... så skal i fame nok finde ud af hvordan det er at være den svageste som i tramper på

Gæst

#13

2013-03-14 19:35

Tror ikke de vil kunne komme op imod grundloven det er lige derfor den er der,så sådanne sager ikke kan ske.
J.S.K.

#14 Hold en sober tone, og dit budskab når længere ud!

2013-03-17 23:22

Et rigtigt godt initiativ med den underskriftindsamling - og jeg har naturligvis skrevet under; men DET er der forfærdende få der har - i forhold til hvor mange danskere, det i virkeligheden rammer. Jeg håber, årsagen er, at dette opslag er nyt! Ellers når budskabet simpelthen ikke ret langt ud!!! En anden ting - der ikke ligefrem gavner sagen - er, at sprogbruget og tonen mange steder her er usaglig og stødende!


Gæst

#15 Re: Man kan ikke tage titler med stavefejl seriøst

2013-03-17 23:47

#6: - Man kan ikke tage titler med stavefejl seriøst

Det er ganske enkelt ikke særlig vigtigt om kontanthjælpsreform staves i et eller 2 ord. Dér der tæller er om man har mandsmod nok til at sige fra over for de uretfærdigheder som Mette Frederiksen & Co vil trække ned om ørene på dem, som har landets laveste indkomst.


Gæst

#16 Vedr. grundloven

2013-03-18 01:08

Om det er i strid med grundloven er usikkert. Men den bør ikke indføres, da den kan gøre mange hjemløse.

Gæst

#17 Rettelser

2013-03-18 13:34

Det er ikke kun kontanthjælpsreform, der var stavet forkert. Hele teksten er fuld af fejl. Nu har jeg lavet en version, der er renset for stavefejl (og grammatiske fejl). Gør dig selv og sagen en tjeneste ved at copy/paste teksten herunder ind i stedet for den, der står der:

Nej til kontanthjælpsreformen

Statens bud på en kontanthjælpsreform er ikke kun umenneskelig, uetisk, men også imod vores grundlov, da mange mennesker bliver frataget/nedsat i deres ydelser, hvilket resulterer i, at de bliver sat på gaden.

At de kan sidde derinde på Christiansborg og blive enige med sig selv om, at det er en god idé at smide folk på gaden, er mig usmageligt.

Jeg har oprettet denne underskriftsindsamling for at gøre vores politikere opmærksom på, hvor mange danskere der egentlig er imod deres bud på en kontanthjælpsreform.

Lad os sammen udtrykke vores foragt over for deres grundlovsstridige kontanthjælpsreform.

Gæst

#18

2013-03-18 15:09

Endnu et af denne regerings umenneskelige tiltag.
Denne gang endda grundlovsstridigt.
Disse år vil blive kendt som årene, hvor lille-lars' bandes tiltag fortsættes af deres "modpart" i salen.
Overtrædelser af al anstændighed, lovsjusk, overtrædelser af flere konventioner og løftebrud er kendetegnende for denne regering.
Som i øvrigt sagde netop dét om den tidligere regering, da de selv var i opposition!
Usmageligt af en "folkets regering."

Gæst

#19

2013-03-18 21:08

de skulle prøve at tage i egne lommer tag 15 procent af alle politikkeres løn og undlad u lands bistand i 1 år, hold da ferie kassen vil bugne så

Gæst

#20

2013-03-18 23:43

de rige fest
AB

#21 Re: Man kan ikke tage titler med stavefejl seriøst

2013-04-10 05:34


Gæst

#22

2013-04-10 05:38

Det er ikke stavefejl der er det vigtige her

Gæst

#23

2013-04-11 22:07

Rigtigt godt initiativ

Gæst

#24

2013-04-18 18:54

Det så umenneskeligt . Jeg ville ikke ku have en kæreste og ville ikke kunne give min søn mad på bordet hver dag jeg nemlig desværre en a dem der har meget gæld :-( kommer den igennem vil der nok blive bortadopteret flere børn eller fjernet flere i værste fald og mange vil blive meget deprimeret da de ikke kan klare sig økonomisk . Flere ville bosætte sig på gaden

Gæst

#25

2013-04-19 10:43

Den største Hykler er Mette Frederiksen, husker tydeligt hvordan hun under den blå regering angreb de borgerlige for at føre en uansvarlig social politik ved at fjerne starthjælpen og sætte loft over kontanthjælpen, samtidig påstod konen at det ville skabe en øget fattigdom i Danmark og som hun sagde dengang, "det kan vi simpelthen ikke være bekendt" med den kontanthjælps og su reform som hun nu har fået strikket sammen, med de borgerlige partier er det vist mildt sagt, at hun da har roteret så hurtigt rundt på tallerkenen at hun røg ud over kanten VI KAN SIMPELTHEN IKKE VÆRE DET BEKENDT METTE FREDERIKSEN OG CO.