Gratis HPV-Vaccine til ALLE

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Gratis HPV-Vaccine til ALLE.

møffe

#26 Re: GIV DEN TIL ALLE, HVIS DET KAN REDDE LIV

2013-01-19 00:58

:)

#27 Ligestilling mellem kønnene

2013-01-19 08:04

Jeg tænker: gad vide om det ikke er kønsdiskriminerende kun at tilbyde den til piger ? Det må være at overtræde ligebehandlingsloven.
LilaK

#28 Lidt groft sat op -En god investering i samfundet!

2013-01-19 08:59

Jeg håber virkelig, at denne vaccine bliver gratis for alle!
Synd for de kvinder og som ikke har alder og økonomisk mulighed for at få denne. Familier, børn og Kærester risikerer at miste deres elskede pga. Livmiderhalskræft!!
Jeg mener, at det er et fælles ansvar og vil meget gerne være med til at synliggøre det med denne underskrift.
Jeg håber på, at regeringen får øjnene op for at en gratis vaccine for alle, i sidste ende er en gevinst fronter!
Klaus

#29

2013-01-19 09:06

Ja, det er det naturligvis det eneste rigtige, jeg fik i dec. 2009 selv konstateret hals kræft. (HPV 16) Havde jeg selv fået mulighed for, at få denne vacine, så ville jeg ikke sidde her i dag, med mine MANGE bivirkninger efter en opperation, 6 x kemo og 33 x stråling.

Klaus Burkal
Relaxation

#30 Re: Pynter sig med lånte fjer.

2013-01-19 09:53

#4: Stephan Wehrsdorf - Pynter sig med lånte fjer. 

 

Uofficielle bivirkninger. Det er der ikke noget det hedder. Du skal virkelig passe på dit ordvalg. Alle bivirkninger i forsøgs fasen SKAL dokumenteres og oplyses til patienten. Der kan dog godt tilstøde nye bivirkninger til efter det er kommet på markedet og der er det vigtigt at oplyse lægemiddelstyrelsen at man har denne mistanke. Du kan sikkert finde meget på nettet hvor folk skriver vidt og bredt om bivirkninger, men husk at lade fagpersonerne om deres arbejde med de "uofficielle" bivirkninger.
Gratis HPV-vaccine til alle statsborgere

#31 Re:

2013-01-19 11:29

#29: Klaus -

lige der var grunden til at MÆND også skal have den - føler med dig

Lenda26

#32

2013-01-19 11:38

Fantastisk at den skal blive tilgængelig for alle.

Gæst

#33

2013-01-19 12:08

God ide
Jeg er selv 40 og i gang med mine tre , har betalt dem selv - men er mor til tre drenge og ville ønske de kunne få den
patrol

#34 Håber jeg kan få den.

2013-01-19 12:15

Dejligt hvis man også kan få den gratis hvis man er over 30, for så vil jeg helt bestemt have den.Det kan godt være at den giver nogle bivirkinger, men hellere dem en de undersøgelser man skal igennem når man har celle forandringer, for de er ikke rare kan jeg fortælle jer. Fik selv lavet et keglesnit for 4 år siden, og det er det væreste jeg har prøvet. Så hellere et lille stik.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-01-19 17:59



Gæst

#36 Re: Re:

2013-01-19 19:10

Fint nok jeg er en idiot, pointen er bare at intet er gratis. Spørgsmålet er nærmere hvem skal betale. Hver evig eneste dag er der interesse-grupper, som mener det ene eller andet er en "gratis" menneskeret, og det er jeg røvtræt af at høre på

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-01-19 23:46


Ritha

#38 Jeg har skrevet under:)

2013-01-20 10:14

Jeg har selv fået vaccinen ska have den 3 og sidste her til Marts og sys det her er en kanon ide for alle ska have muligheden for at få den for jeg tror på den kan rede liv i sidste ende:)
Gratis HPV-Vaccine til Alle Statsborgere

#39 Re: Er danskerne dummere end en bakke pomfrit..??

2013-01-20 11:29

#35: Django... - Er danskerne dummere end en bakke pomfrit..??

HMM synes du skal gå ind og læse om bivirkningerne og procentsatserne - og som skrevet i straten så handler det her ikke om bivirkninger - det handler om selv at have retten til at bestemme, uden staten skal sige du kan ikke du har det forkerte køn, du er for gammel - desværre du er en af de mellemlæggende årgange der ikke kan få den mere...

Gratis HPV-Vaccine til Alle Statsborgere

#40 Re: Re: Re:

2013-01-20 11:31

#36: - Re: Re:

finansieringen skal selvfølgelig være over skatten MEN som landet ligger lige nu bliver der brugt 58millioner om året bare på kondylombehandling (kønsvorter) og man ved med SIKKERHED at de bliver udrydet hvis alle får vaccinen - så pengene er hurtigt sparet hjem igen
ja og hver kræft patient vi får mindre er over 100.000 kr speret for samfundet

LOFI

#41 HPV virus

2013-01-20 20:49

Kunne godt tænke mig at vide, hvilket belæg du har for at skrive det du gør, og at kvinder ligefrem dør af giften...Hvor har du det fra hr eller fru "Django".

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-01-20 21:27


Gratis HPV-Vaccine til Alle Statsborgere

#43 Re: HPV virus

2013-01-20 23:46

 

jeg er begyndt at slette ukorrekte oplysninger - da de skaber mere forvirring end gavn

Susanne

#44 Re:

2013-01-21 09:47

#20: lotte69 -

Hvor seriøst skal man så tage denne vaccine når den bliver uddelt gratis  i både Matas og fitness !!- kan man nu forvente der står en demonstratice i superbrugsen  klar til at uddele gratis prøver ud...jeg væmmes og vil aldrig lade mine børn få denne vaccine!!Hvor mange  millioner har staten givet til  medicinalfirmaet for denne vaccine ??

Gratis HPV-Vaccine til Alle Statsborgere

#45 Re: Re:

2013-01-21 17:46

#44: Susanne - Re:

Den bliver "uddelt gratis" til dem der har det rette køn og er født i det rette tidspunkt.
og vaccinen er MEGET seriøs - desværre er du også en af dem der ikke er helt vel informeret - og det handler ikke om hvad den koster i indkøb men hvor mange liv den kan rede....

kan ydermere informere om at dem der HAR fået hpv-relateret kræft får vaccinen gratis for at standse nye udbrud - men det stopper ikke det kræft der er kommet, men hindre nyt i at opstå... så forbyggende NÅR det er for sent -hul i hovedet politik

Foo

#46 Re: Re: Pynter sig med lånte fjer.

2013-01-21 23:46

#5: gitte - Re: Pynter sig med lånte fjer.

Det er også ret nemt at vælge, hvis man er i modtagerrollen, og en anden er tvunget til at betale.

Hvis man selv skal betale, mener du så ikke at det er en mere reel ret til selv at vælge?

Gratis HPV-Vaccine til Alle Statsborgere

#47 Re: Re: Re: Pynter sig med lånte fjer.

2013-01-22 08:26

#46: Foo - Re: Re: Pynter sig med lånte fjer.

Det er ikke alle der lige har 3500kr det står vaccine på, så alle har ikke reelt valget

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-01-23 13:44


Gratis HPV-Vaccine til Alle Statsborgere

#49 Re: Re: HPV

2013-01-23 19:25

#48: Danny Christensen - Re: HPV

Rigitg godt med masser af oplysninger i det indspark :)

Men det handler stadig om at folk skal have lov til selv at vælge - og når der bliver omtalt bivirkninger er det altid IFT livmoderhalskræft - men hvad med anal- mund- svælg- og peniskræft? hvad med kondylomer?

og jeg ved ikke rigtig med falsk tryghed - da de i sig selv siger at den kun dækker 70% af alle tilfældenede det vil jo stadig sige at over 1/4 stadig får en form for hpvrealteret livmoderhalskaft - men andre hpv former end dem, den dækker for... så nej man er ikke fuldt ud dækket når man har vaccinen.

og kondyomerne (der koster staten ca 58milioner kr årligt) kan blive udrydet.

og det kan næppe komme som nogen overraskelse at produkcenterne der har brugt flere år på forskning og udvikling gerne vil tjene penge på deres medicin (eller er det ulogisk??)

Der er INGEN der siger at den her vaccine er et vidundermiddel - men det er et skridt på vejen... og der går jo nok 50-100 år før den er fuldt ud færdigudviklet... tænk sig hvis det reelt set er KUREN til ALT kræft...?...

ved at de lige nu er ved at teste en type der dækker 9 former for HPV - den vi har nu dækker 4 typer ... og tilsidst dækker den jo nok bare HPV... alt har jo en begyndelse...

Danny Christensen

#50 over skatten nej tak

2013-01-26 12:48

ret til at vælge okay skal det være over skatten og med de bevirkninger med mere man har set andre steder om folk der skriver om deres børn har fået smerter..

så vil jeg ved mit fravalg kunne trække beløbet fra i skat..

Gardasil Vaccine Deaths
http://www.youtube.com/watch?v=Kcpoqo_MNis