Bevar Slagslunde Skole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Slagslunde Skole.

Tipo

#1

2012-11-05 00:46

Der skal reageres nu! Om 24 dage er det for sent!
Anne marie

#2 Slagslunde Skole

2012-11-05 10:54

Det er et godt og fuldstændigt nødvendigt initiativ! Bevarer man ikke de lokale tilbud i de små landsbysamfund vil et sådant syne hen og blive affolket. I disse tider hvor man taler så meget om problemer i yderkanter af Danmark er det jo en komplet absurd ide at spare en skole væk. Lad os beholde en rig og varieret befolkningssammensætning og kæmpe for alle de gode muligheder, der ligger i at bo i et lille lokalsamfund. At lukke en skole vil betyde, at man dels skræmmer allerede bosatte børnefamilier væk og at nye hindres i at komme til. Så vi må kæmpe for at bevare nærheden og den gode skole, dette initiativ har min fulde støtte!!
Anne Marie Caspersen, Ganløse
Søren Ring

#3 Re: Slagslunde Skole

2012-11-06 14:50

#2: Anne marie - Slagslunde Skole

Kære Anne Marie,

 

Er du ikke sød at sende det du har skrevet her som læserbrev til lokalavisen eller til Frb Amts avis så hurtigt som muligt.

 

mvh

Søren

Amandahartvigsen

#4 Behold Slagslunde skole fordi:

2012-11-06 21:11

Jeg har selv gået på Slagslunde Skole og den har været et lyspunkt i min skoletid. Slagslunde skole byder på så mange gode og kreative ting som mange andre skoler har gjort op med; skolen går op i udendørs aktiviteter og har nærmest gjort det obligatorisk, samt at de gang på gang fortæller eleverne at vi alle er forskellige og at vi skal være stolte af hvem vi er (skolen er god til at håndterer forskellighederne hos de enkelte elever) Slagslunde skole emmer af god stemning og kreativ tankegang. Skolen har et dejligt udemiljø; super legeplads (hvor mange andre skoler som f.eks. Ganløse kun har en fængselslignende går, samtidig har skolen dyreliv såsom geder, kaniner og høns hvor børnene er med til at pleje og passe disse, hvilket giver en forståelse for hvordan man behandler dyr.. Mange børn vil blive snydt for en fantastisk oplevelse og tid hvis Slagslunde skole lukker!! Hilsen en forhenværende elev der taler af erfaring :)
Bodil Fogh

#5 Re: Re: Slagslunde Skole

2012-11-06 21:37

#3: Søren Ring - Re: Slagslunde Skole 

 

Her er, hvad min datter, Marie Mathilde Fogh skriver på sin facebookside - det er klar tale:

"For søren! Nu vil kommunen igen lukke den folkeskole, hvor jeg og en masse af mine kammerater havde vores primetime barndomsår.
Vi stjal æbler i bondens have, var bange for heksen der boede i buskene på fodboldbanen og gravede os under skolens hegn til friheden. Disse fantastiske øjeblikke er noget alle børn på landet burde have en chance for at opleve.. Landsbyskolerne er guldkorn i det danske samfund, og det er trist at man overhovedet er nået til denne diskussion igen. Hjælp og skriv under. Tak!"

Hilsen Bodil Fogh

 


Gæst

#6 Re: Re: Re: Slagslunde Skole

2012-11-06 23:38

#5: Bodil Fogh - Re: Re: Slagslunde Skole 

Det er rigtig godt med de her personlige udtalelser fra unge der har gået på skolen, og jeg har netop tænkt at samle disse kommentarer og indrage dem i et læserbrev om hvad der gør lige præcis slagslunde skole speciel, og hvad der er godt ved at gå på en lille skole i nærmiljøet. Så håber jeg må bruge det ? Mvh en af initiativtagerne til gruppen, Charlotte Moshøj
Margrethes mor

#7 holddeling

2012-11-07 18:48

Det har før været oppe som forslag, at Slagslunde Skole blev indskolingsskole for Ganløse og Slagslunde. På den måde kan man have tre spor fra 0. til 3. klasse i Slagslunde og lave holdundervisning og dermed optimere undervisningen.
Denne løsning vil kræve 12 klasselokaler på Slagslunde Skole. Slagslunde beholder sin dejlige skole, Undervisningen bliver (måske) bedre. Ganløse har en skole. Alle er glade!
Malthe og Saras far

#8

2012-11-08 19:50

Den forventede besparelse på samlet 20 mio. kr. pro anno ved at lukke Veksø og Slagslunde vil betyde, der ikke længere flytter børnefamilier til disse områder. Den økonomiske følge bliver, kommunen vil miste en betragtelig sum i kommuneskat. Ydermere vil hussalget i de to nuværende skoledistrikter, der hører til de to skoler, stort set gå HELT i stå. Det er nok ikke noget, der fremmer borgernes opbakning til deres kommunalpolitikere......DET ER EN OMMER!
Pernille

#9 Bevar Slagslundeskole

2012-11-08 20:53

Det er meget vigtigt at synligøre, at det er den stille død for Slagslundeby, hvis skolen lukker .
Ikke alene er skolen omdrejningspunkt for byens skoleliv- skolen indholder også klub og sfo.
Og om aften og i weekend - bruges skolen af sportsklubber - både børn og voksne har stor glæde af skolen- og det vil være et kæmpe tab for byen, at miste skolen som samlingssted
Birthe Hamann

#10

2012-11-08 23:18

#9: Pernille - Bevar Slagslundeskole

Jeg kan kun bakke fuldt ud op,om det er så vigtigt at, Slagslunde Skole bevares, hvis den lukker dør vores lokalsamfund. Vi har problemer med dyr fjernvarme, så hvis vi heller ikke kan tilbyde en skole i vores lokalsamfund, tror jeg det vil være meget svært i fremtiden, at sælge huse i Slagslunde og Buresø. Er det ikke snart på tide, at Buresø området får helårs-status så alle tæller officielt med, samt betaler skat til kommunen. Man kan jo stadigvæk beholde de restrektioner der er, med hensyn til byggeprocent osv. så området ikke bliver ødelagt.

 

Anne Marie Barrie

#11 Re: Slagslunde Skole

2012-11-11 00:29

#2: Anne marie - Slagslunde Skole 

 

Åh nej! Anne Marie caspersens profeti om at et sådant skoleluk skræmmer nye børnefamilier fra at flytte til området omhandler vel bla os....for det varnetop denne skole hun og hendes mand havde fortalt os om og som var en stor positiv del af vores overvejelser om at rykke fra København mod Ganløse egnen. Med uden den tillokkende skole er det klart at tingene vil stå i et noget andet lys.
anne marie Caspersen
Gæst

#12 Re: Re: Slagslunde Skole

2012-11-11 20:14

#3: Søren Ring - Re: Slagslunde Skole 

 Hej Søren

Jeg så først din anmodning nu, men det kan du tro jeg vil, jo flere der bestormer dem med læserbreve desto bedre.

 

Mange forhåbningsfulde hilsner

anne marie caspersen

Line Ingrid Madsen

#13 Slagslunde Skole

2012-11-12 10:49

Det er virkelig nedslående for mig og min familie at høre at denne skole står til at blive lukket. Jeg bor pt med min familie i København og har i et stykke tid barslet med tanken om at flytte til området. Vi er varmt blevet anbefalet denne skole til vores søn, der om et par år er skoleklar. Desværre bliver vores drøm om landidyl højest sandsynligt ikke en realitet, hvis skolen bliver lukket. Det ville jeg og min familie blive meget kede af, så derfor får I min underskrift. Håber virkelig at vi får de ansvarshavende på andre tanker!

Gæst

#14 Re: Re: Re: Re: Slagslunde Skole

2012-11-13 17:15

#6: - Re: Re: Re: Slagslunde Skole

Selvfølgelig - god vind.


Gæst

#15

2013-03-17 21:13

Overvejer at flytte fra København til Slagslunde, men den evt. lukning af skolen gør at vi nok finder en anden landsby MED skole! Jeg er selv vokset op i et lille lokalsamfund med tilhørende skole (o. - 4. kl.) og vil gerne have at det sker for mine kommende børn også!

Anonymous

#16 Nu vil kommunens administration igen lukke to skole i Egedal kommune den ene er Slagslunde Skole

2015-08-26 09:58

Der kommer en ny underskrift indsamling

Check og FB siden for bevarelse af slagslunde skole

 

mvh

Søren


Gæst

#17 Re: Nu vil kommunens administration igen lukke to skole i Egedal kommune den ene er Slagslunde Skole

2015-08-27 20:29