Vågn op LO

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vågn op LO.


Gæst

#1

2012-07-02 19:11

LO (fagforbundene) skal huske på at det ikke er Socialdemokratiet de repræsenterer, men udelukkende medlemmerne.

Gæst

#2

2012-07-04 18:48

Jeg undrer mig voldsomt over, at Lo sender Harald Børsting ud at forhandle for fleksjobberne - uden at han varetager deres interesser, tværtimod - han sælger dem.
Det er ikke ok - man sætter da heller ikke ræven til at vogte gæs - vel. Fleksjobberne har brug for - og krav på en forhandler, der varetager deres interesser - Så må vi f.eks. bede om Dennis Kristensen...:-)
Marie S B V

#3 Re:

2012-07-04 19:06

#2: - enig LO formanden vil ikke være den rette at sende til forhandling, det synes at ville skabe mere utryghed - men er enig i at Dennis Kristensen, som forhandler vil skabe tryghed..

- FOA synes ofte at være den enste fagbevægelse som taler medlemmeres sag.. - men hvis flere har været på banen så skriv det endelig..

C. Jansson

#4 LOs egne vedtægter

2012-07-04 19:49

#2: -

Udover at der er en "Aftalelov" som burde garantere, at man fik en vare for sin betaling, så er den manglende faglige repræsentation i strid med LOs egne vedtæger, jeg citerer blot et par paragraffer.

§ 2, stk. 2
LO vil arbejde for
e) at ingen forskelsbehandles, hverken direkte eller indirekte på grund af køn, alder, handicap, race, hudfarve, religion, politisk anskuelse, seksuel orientering eller national, social eller etnisk oprindelse

§ 2, stk. 3
LO vil også arbejde for udsatte grupper uden for medlemskredsen, der har vanskeligt ved at få plads på arbejdsmarkedet og i samfundet, og for at nedbryde den negative sociale arv.

Lægger man så dertil at LO og DA har udarbejdet en grundskitse, som LOs egne medlemmer forkastede og efterfølgende fik serveret igen som oplæg til egne rammeaftaler for fleksjobområdet, så må bægeret da være fyldt.

Og så er den manglende faglige repræsentation af fleksjobbernes i stid med LO vedtæger og medlemmernes rettigheder jo kun en lille del af det store billede. Ved at tilsidesætte nuværende fleksjobberes rettigheder, så har LO også været i gang med at forhandle sikkerhedsnettet væk under fremtidens medlemmer, som efter arbejdsulykker, nedslidning, sygdom, handicap eller andet før brug for ordningen.


Det er bare ikke godt nok og det er slet ikke i god tråd med det fagbevægelsen i SÅ mange generationer har arbejdet hårdt for at opnå.

Skal vi så lægge støtten til skattereformen til, de underlige satsninger på mere jobudbud uden reelle jobs, udhulingen af både dagpengeperioden m.v. - så er det tæt på,  at man har slidt sit mandat op.


Gæst

#5 DEL denne artikkel sammen med linket til denne sag!

2012-07-05 04:26

Rivegilde i LO-toppen
http://www.information.dk/305217

del det på jeres sociale sites. så tror jeg sagen får ekstra pondus.
Vibeke Nielsen

#6 Re:

2012-07-05 12:54

#2: -

Det er på tide, I sygdomsramte behandles med respekt - det er ikke uden grund vi er på hhv. fleksjob/førtidspension - alligevel behandles vi nu som jagtet vildt af både regering, folketing, offentlighed og medier. Samtidig skal vi så ydermere kæmpe med en uengageret Harald Børsting, der på ingen måde varetager vores behov, han ser KUN tingene fra den socialdemokratiske vinkel - vi beder bare om respekt for vores livslange sygdom, en sygdom der ikke forsvinder bare fordi vi presses både på økonomien og værdigheden. Om ikke andet kan LO være fortaler for værdigheden - hvis de ikke kan stå inde for de økonomiske behov vi har!

Mizzjunk

#7 Re:

2012-07-05 21:55

#2: -  

 


Gæst

#8

2012-07-05 22:48

Vi alle flexjobbere bliver berørte vores frihed til at kunne skifte job bliver en økonomisk nedgang og det hænger ikke sammen med at vi hvis vi ikke kan klare dette job ikke skulle kunne skifte uden at gå ned i løn da vi bliver stavbundet dette gavner ikke os i vores arbejdsituration da vi netop har brug for disse skift for at kunne være en del af samfundet da mange af os lider af forskellige sygdomme som en stor del af at være på flexjob er at muliggør disse for os jeg ser ingen problematik i at alle skulle fortsætte i den gamle reform vi som er i den gamle flexjobreform skulle stadig fortsætte i den der er vel noget der hedder man ser frem og ikke tilbage og alt det med vi ikke går ned i penge er den største løgn alle os flexer går kraftigt ned i løn og vi skal stadig betale for behandlinger og medicin det får vi heller ikke ekstra der er stadig de samme udgifter som før reformen skal vi blive kriminelle dette er en stor skamplet fra systemet at politikerne overhoved ikke høre på nogen burde i den grad ikke finde sted en sidste ting hvis arbejdsgiver ikke for betaling for at have os hvor er vores beskyttelse i arbejdet det vil arbejdsgiver da være ligeglad med vi skal i sa fald agere som raske efter politikernes beslutning som er så respektløs over for de syge og svage i samfundet jeg synes i den grad at Mette Frederiksen skal gå ind og læse sin lektie om flexjobbere der er en pjece det vil hun kunne lære noget af en ting er sikkert er at der er ingen flexjobbere der er fredet som ellers Mette siger vi er jeg forstår ikke hvilken verden hun kommer fra folk bliver da ikke mere raske ved at stjæle fra dem sikke en dårlig smag du må have i din mund husk lige der skal være plads til os syge også ikke alle kan være perfekte en enkelt ulykke ja så ender man som jeg gjorde desvære og jeg har arbejdet og betalt skat i alle år og nu kom jeg i flexjob som i har gjort helvedes hedt for mig i dummer os ud i mistænkeliggør os som var vi de rene foræddere eller kriminelle hvor ondt skal man lige have bag i spørg bare
Danny Christensen
Århus

#9 her er også lidt at dele.

2012-07-08 16:18

#1: -  

  

Harald Børsting var den første til at gå på skærmen og erklære sin hyldest til den nye skattereform, som rammer i 1000 vis af LO medlemmer på deres eksistens grundlag.

Lo blev etableret som et værktøj for arbejderen, ikke som et redskab for eliten.

Derfor har vi, en gruppe utilfredse danskere som ikke gider mere snak, besluttet at tage skeen i egen hånd og bringe vores protester til fordøren af ...de som vi mener er skyld i den financielle og den arbejdsmarkedspolitiske situation.

Vi starter ud hos LO på Torsdag hvor vi vil forsøge at gennemføre en blokade af LO's hovedkvarter i Kbh. Initiativet er taget af en gruppe utilfredse borgere fra den politiske venstrefløj, men henvender sig til alle som bliver ramt af reformerne, påførende, venner og familie.

NB: Dette er en fredelig ikke voldelig aktion.

events/358271690909230/

Gæst

#10

2012-07-09 14:54

Forbavsende få underskrifter !!!
Mathias Jensen

#11 Re:

2012-07-09 15:00

#1: -

Komplet latterlig underskriftindsamling. Skattereformen gavner 90 procent af LO-medlemmerne, hvorfor skulle de stille sig op og vræle sammen med Enhedslisten over dette ?


Gæst

#12 Re: Re:

2012-07-09 21:56

#11: Mathias Jensen - Re:  

Måske fordi man har næstekærlighed, empati for sine medmennesker. fordi man ikke vil se familie medlemer og landsmænd med vilkår der på sigt virker som klinisk udrensning?

Har du prøvet at være syg på bistand i job under særlige vilkår uden rette medicin???

jeg synes dit svar er dybt LATTERLIGT hvor må penge bare gøre nogle folk totalt naive!!


Gæst

#13

2012-07-29 19:17

En fagbevægelse der støtter en såkaldt "rød" regering, selvom denne selvsamme regering har boykottet tre-parts forhandlingerne, er jo så skørt som det næsten kan blive. En kæmpe joke. Jeg er træt af at blive holdt for nar.

Gæst

#14

2013-02-22 15:11

Det kan ikke være rigtigt at ffagbevægelsen fortsat støtter et parti der ikke længere eksisterer.

Har Socialdemokraterne gengæld hjælpen for valgsejren?
Det blev lovet at dagpengereformen ville blive rullet tilbage. Det er ikke sket. Det samme med fradragsloftet på faglig kontingent. Afskaffelse af varighedsbegrænsningen på sygedagpenge skulle afskaffes. Ledige over 30 år skulle have mulighed for at uddanne sig på dagpenge.
De 'pisser' på os!

Toppen i LO savler som en hund hver gang Helle Thorning foretager sig et eller andet. De er de første med ros - hver gang. Det er jo ydmygende at se på.

Helle Thorning og Corydon er ikke ægte socialdemokrater. De er EU-guvernører, og fører blå liberal politik. Det kan vi ikke støtte.

Gæst

#15 Re:

2013-04-20 17:26

#2: -

NEJ NEJ NEj var ikke en gang klar over at det var ham, der solgte fleksjobberne. Det er jo en pisseelendig ordning.

 

Både regeringen og LO er totalt korrupte. Sidder og fletter fingre med de høje herrer i erhvervslivet.

 

LO støtter heller ikke lærerne, selvom de offentlige overenskomster med lærernes som den første, er ved at blive ødelagt.

 

Hvad er pointen med LO, hvis de ikke er til for medlemmerne. Hvorfor overhovedet melde sig ind i en fagforening efterhånden.

Det er snart kun Dennis Kristensen som er til at stole på.

Så vågn dog op!!!

Velfærden er ved at blive totalt afmonteret