Bevar atletikken i Lyngby

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar atletikken i Lyngby.


Gæst

#1

2012-06-17 20:44

Det er uhørt, at der ikke er en plan for atletikken i forbindelse med et evt. nyt stadion i Lyngby. Sporten er grundlag for næsten alt anden sport og når der afholdes bla. ungdomsstævner vrimler det med børn og unge mellem 6 og 20 år.
Samtidig er det vigtigt, at en kommune kan tilbyde andet end boldsport(set i det brede perspektiv).
Lyngby og Storkøbenhavn har brug for et atletikstadion også i Lyngby.

Gæst

#2

2012-06-18 00:56

Jeg håber men finder en god løsning, da det vil være et meget stort savn - ikke at skulle til stævner med mine unge atleter i Lyngby mere.

Gæst

#3

2012-06-18 02:37

Hvad i alverden skal vi dog med et Superligastadion i Lyngby - det er sgu da vigtigere med bedre faciliteter til de øvrige breddeidrætsgrene som f.eks. atletik, håndbold, volleyball, basketball, badminton, svømning etc. så både børnene og de voksne motionister kan få flere træningstider!!!!

Gæst

#4

2012-06-18 12:25

Atletikken er på vej frem i DK - selvfølgelig skal Lyngby have et atletik stadion :-)

Gæst

#5

2012-06-18 19:22

Hvorfor skal Lyngby have et superstadion. Er Farum ikke tilstrækkeligt? - eller København

Gæst

#6

2012-06-19 01:27

For Z!

Gæst

#7

2012-06-19 08:47

Som gammel Ben Hur medlem kan jeg kun se vigtigheden af denne bevarelse.

Gæst

#8

2012-06-21 22:47

Jeg har, da jeg var aktiv løber (nu motionist) mange gange, når jeg i længere tid opholdt mig i Københavnsområdet benyttet Lyngbys dejlige løbebaner. Der er i Lyngby en rigtig god atletikklub, som det vil være meget stor skam ikke at give de bedste forudsætninger for deres idræt. Det ville jo også være utænkeligt at nedlægge et fodboldstadion uden at have lavet et nyt fiks og færdigt.

Gæst

#9

2012-06-22 18:14

Det er vigtigt for det danske atletik niveau og dens udovere, at der er tidssvarende atletik stadions i DK efter international standard. Det har man IKKE i det nordsjaellandske omraade! (og det mangler vi, for at kunne traene optimalt) Sportslig hilsen NORDTRIM, lobeklubben i Gribskov Kommune

Gæst

#10

2012-06-22 21:12

kræver det virkelig en kommentar

Gæst

#11

2012-06-23 10:46

Som formand for Glostrup IC Atletik kan jeg kun være interesseret i at der på landsplan (god geografisk dækning) er et gode atletikfaciliteter for såvel elite som bredde.
Gæst

#12

2012-06-25 23:00

Ved kun at vælge fodbold, vil det være begrænsede personer der kan komme med til nationale og internationale stævner, herunder EM, VM og OL. Da der kun må være 11 mand på et fodboldhold, er chancen for at være med meget lille.
Ved at der også bliver et atletikstadion, gives der mulighed for at andre også ville kunne få en chance. Prøv lige at se hvor mange der skal med til OL, DIF regner med at der bliver 110 atleter. Valgt man kun fodbold som idrætsgren, ville Danmarks deltagelse kun udgøre ca. 10% af hvad der nu kan deltage.
Det vil være en skam, at miste en atletikklub, for vi har brug for andre idrætsgrene end fodbold.

Kommentar til 5#: hvordan er det lige, man kommer fra Lyngby til Farum arena, når man endnu ikke må køre bil eller knallert.

Gæst

#13

2012-06-30 01:09

Hvorfor skal vi have et atletik stadion i Lyngby? Der er vel ikke så langt til Holte...

Gæst

#14

2012-06-30 01:11

Som jeg læser det nye forslag, er der da afsat 10 mio. kr. til etablering af ny løbebane i forbindelse med fase 1 af det nye stadion. Det betyder vel at der påbegyndes nye faciliteter lige så snart den nuværende rives ned.

Gæst

#15

2012-06-30 23:34

Lyngby Stadion har en stor betydning for Dansk Atletik. Vis respekt for at denne rolle bevares i fremtiden, og støt de aktive sportsudøvere.

Gæst

#16 Re:

2012-07-01 21:33

#13: -  

 Og hvorfor skal fodboldtilskuerne tættere på fodboldbanen. De fleste er bøller og udgør sandsynligvis en fare for fodboldspillere og dommere. Og der er noget der hedder briller!... så brug dem dog. Disse bemærkninger er usaglige... præcis ligesom bemærkningen om , at atletikfolkene blot kan tage til Holte.

Atletikbanerne på Lyngby Stadion har masser af brugere ud over atletikklubben. Kommunens skoler  er der rigtigt meget om formiddagen. Og øvrige klubber på Lyngby Stadion er også flittige brugere. Og hvorfor? Fordi løb er basis for en masse anden idræt og fordi det er sundt og sjovt at løbe, springe og kaste. Men ikke mere sjovt og sundt end fodbold og andre idrætsgrene, men heller ikke mindre. Det hele handler om, hvor grotesk politikerne agerer, når de den ene uge proklamerer, at gode idrætsfaciliteter er vigtige og selvfølgelig nedlægger de ikke eksisterende faciliteter uden først at etablerer nyt...... hvorefter de den anden uge nedlægger faciliteter (altletikbaner) uden samtidg at have konkrete planer i nær fremtid. Katastrofalt for Trongårdens IF, som lige nu kun kan se frem til en nedlæggelse af klubben.


Gæst

#17 Re:

2012-07-03 01:48

#13: -

Hvorfor skal vi have et fodboldstadion i Lyngby? Der er vel ikke så langt til Gladsaxe/Farum/Gentofte .. ?


Gæst

#18 Re: Re:

2012-07-04 02:55

#17: - Re:  

 Det var nu mest ment som en ironisk kommentar til et indlæg længere oppe - nok ikke så svært at gennemskue hvis man prøvede...

Sporten i LTK er oppe mod svære odds - en KB der helt åbenlyst er både inkompetent som visionsløs. Jeg forstår personligt ikke, hvorfor der ikke er blevet holdt fast i en model A, hvor det nyværende stadion kan bibeholdes og der bygges et nyt til fodbolden. Der vil være sp mange muligheder i at bygge helt nyt og tænke LTU, børnehave ol. ind i projektet. Nu bliver det lappeløsninger og flere årrige projekter der helt sikkert munder ud i en discount løsning for alle klubber på stadionområdet.


Gæst

#19

2012-07-05 02:05

Bevar!!!
Gæst

#20 En professionel klub

2012-07-05 03:10

Hvorfor skal en professionel fodboldklub have betalt deres stadion af vores skattekroner?

Gæst

#21

2012-08-06 13:21

Kæmp for gode vilkår, til sporten
Gæst

#22 Nyt stadion

2013-06-02 15:21

Til lykke med det nye stadion!
Helle

#23

2013-06-03 08:50

Svært for mig at sige, om atletikken i Lyngby er bedst tjent med at få returneret sit stadion eller få et ny. Jeg glæder mig i hvert fald over, at der blíver et atletikstadion i Lyngby. Stort tillykke! Vi glæder os til Lyngby Games næste år.