Beskyt privatlivets fred!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Beskyt privatlivets fred!.


Gæst

#76

2012-06-15 15:11

Og hvor kan man skrive under for at støtte loven? Det burde ikke være et problem, hvis man intet har at skjule. Det er et koncept jeg kan forstå og acceptere – for alles bedste.

I mennesker må lære at man ikke kan få en ting, uden at ofre noget andet. Her er det privatlivet der ofres, men kun til en vis grad. De blæser ikke døren ind uden advarsel. De går ikke ud på gaden og fortæller at i ikke har støvsuget den sidste måneds tid. De kunne ikke være mere ligeglad med hvordan i lever jeres liv.


Anonymous

#77 Re:

2012-06-15 15:19

#76: -

Fordi privatlivets fred indbefatter at jeg har retten til at ingen ved hvad jeg foretager mig, og netop fordi jeg IKKE overtræder loven har jeg retten til at være i fred og uovervåget, det er et grundliggende frihedsprincip. Endvidere begår du en markant fejlslutning, man har netop ALT at frygte, for når først den slags love er etableret bliver de sjældent afskaffet og du har ingen mulighed for at gøre modtræk således at der ikke er nogen juridisk sikkerhed for på hvilket grundlag en tilfældig embedsmand trænger ind på din grund. Det er en glidebane uden lige, men vil tro du også går ind for terrorloven som overvåger ethvert komma du sætter online, bare som eksempel?


Gæst

#78

2012-06-15 16:05

Det er ikke grundlovsstridigt. Man kan læse de to paragraffer selv på grundloven.dk. Paragraf 72 tillader undtagelser og 73 handler om ekspropriation - ikke frihedsrettigheder.

Når det er sagt, så tag lige et kig på loven skal vi:
»Stk. 3. Uanset bestemmelsen i stk. 2, 6. pkt., kan der gennemføres kontrol efter stk. 2, 1. pkt., på en ejendom, der tjener til privatbolig eller fritidsbolig, hvis der synligt kan konstateres udendørs aktiviteter af professionel karakter. Kontrol som nævnt i 1. pkt. omfatter dog ikke adgang til kontrol af selve privatboligen eller fritidsboligen.«

og

»På forlangende skal personer, der ved kontrollen skønnes at udføre beskæftigelse på en arbejdsplads, oplyse deres cpr-nummer og forevise gyldig legitimation.«

Hvis der er udendørsarbejde må SKAT spørge de arbejdende om deres CPR-nummer - de må ikke gå indenfor.
Er det her ikke lidt en storm i et glas vand?

Anonymous

#79 Re:

2012-06-15 16:13

#78: -

Om det er juridisk betragtet i strid med Grundloven kan muligvis anfægtes, er ikke jurist, men at det er i strid med Grundlovens ånd mener jeg til gengæld er soleklart, men er jo et spørgsmål om holdning.

Og nej det er IKKE en storm i et glas vand, det handler om min private ejendom, og den starter ved det tinglyste skel, endvidere er der tale om en glidebane, for når vi først en gang tillader en myndighed at gå ind på privat område uden dommerkendelse, hvad bliver så det næste? Hvor stopper det?

Dansk borger

#80 Re:

2012-06-15 17:31

#76: -

Start din egen underskrift indsamling hvis du ønsker overvågnings-samfund!

Jeg ejer ikke privat ejendom, og har derfor heller aldrig fået udført sort arbejde. Men en lov som denne strider så meget i mod min holdning til hvad der ligger i begrebet privatlivets fred. Jeg lader gerne andre få udført sort arbejde på den bekostning. Endnu mere overvågning og kontrol vil ikke ændre på omfanget af sort arbejde så længe vi lever i så dyrt et samfund.

Folks matrikel burde være 100% privat. Det er i forvejen langt ude at man skal bede om tilladelse til at ændre/udbygge/ombygge på egen private matrikel.

Jeg vil ikke ofre privatlivets fred for noget. Indførelse af denne lov er blot endnu et stort skridt mod fuldstændig kontrol.


Gæst

#81

2012-06-15 20:23

Stop dette KGB - greb Møg politiker -
Stikkersamfund er IKKE dansk folkesjæl
Udskriv valg - I er i mindretal og forhadte.

Gæst

#82

2012-06-15 22:29

bacon

Gæst

#83

2012-06-16 00:43

;-)

Gæst

#84

2012-06-16 01:51

det ligner noget fra det gamle Østtyskland !!!!!!
Vagn Andersen

#85

2012-06-16 11:26

Folketinget er godt på vej til at gøre Danmark til et sted hvor der ikke skal bo mennesker, kun arbejdsslaver til gavn for bl.a. folketingspolitikerne, hvem skal ellers betale deres gode lønninger og pensioner
palle

#86 rigtigRe:

2012-06-16 11:57

#76: -

lad dem da komme, har ikke noget at skjule

perlonn

#87 Terroristen bedre stillet end lovlydige borgere med L 170 B - groteskt!

2012-06-16 14:23

Boligens ukrænkelighed efter Grl § 72, som ejendomsrettens ukrænkelighed efter Grl § 73 og de personlige frihedsrettigheder er helt utilbørligt sat under pres af den 'politiske stat', statsmagten, der alt mere bevæger sig i retning af et totalitær regime. Det er hensigten og ånden i grundloven, som er trådt under fode af den udøvende statsmagt - skatteministeriet - ved vedtagelsen af L 170 B. Undtagelsen i Grl § 72, 2. punktum " .. hvor ingen lov hjemler en særegen undtagelse .." fra grundlovsprincippet om boligens ukrænkelighed (også den del af boligen, som er uden tag og vægge, og som begynder ved matriklen) er der ikke belæg for, og undtagelsen fra grundlovens pricipper og den ånd og hensigt, som de hviler på - at beskytte individet mod statsmagtens uberettigede overgreb - udvandes yderligere i meget betænkelig grad. For den 'særegne undtagelse', er ikke begrundet ved de særlige og specielle omstændigheder, der begrunder at en særlig og speciel undtagelse fra princippet om boligens og ejendomsretten ukrænkelighed, som personlig friheds rettigheder og privat-livets fred bør tilsidesættes, fordi formålet / hensigten - her kontrol og afsløring af sort arbejde - ikke kan opfyldes på anden måde, som grundloven i forvejen foreskriver nemlig som udgangspunkt ved en uvildig domstolskontrol - en retskendelse. I forvejen er borgerens skatte-retsstilling svækket, da der ikke findes en egentlig lov om skatteretspleje i stil retsplejelovens principregler om en sigtedes rettigheder, advokatbeskikkelse og domstolsprøvelse mv., som burde sikre, at hensigten og ånden i forfatningen bliver afveje tilbørligt mod hensynet til samfundets almene interesse i, at enhver bidrager korrekt til samfundet og sort arbejde bekæmpes - som al anden kriminalitet i øvrigt. Men med L 170 B vil terroristen have en bedre retsbeskyttelse end den lovlydige borgere! Det er dette groteske forhold, befolkningen bør tage stilling til og i øvrigt alle andre 'særegne undtagelser': er det en 'særegen undtagelse', som skal tillades ved lov, og som ikke kan opfyldes på anden vis, ved at tage udgangspunkt i hovedreglen om retskendelse? Sigtede for kriminelle handlinger skal naturligvis i en demokratisk retsstat behandles ens! Men den udøvende statsmangt der alt mere bevæger sig i retning af et totalitær regime gør grundlovs-undtagelser til reglen om særlovgivning - og principperne i grundloven udvandes alt mere og til betydningsløse floskler - dog lige med undtagelse af politiet, der skal opretholde lov orden, og som stadig skal have en dommerkendelse for husundersøgelser, beslaglæggelse mv. Den bagvendte verden - men princippet om dommerkendelse burde være reglen for fravigelse af grundlovens principper - når hensynet til boligens / ejendomsrettens ukrænkelighed og privatlivets fred må vige for hensynet til samfundets almene interesser - også i skattesager.
Derfor er en folkeafstemning vigtig - for det er folket som har stemt for grundloven, og folket der afgør om L 170 B er i grundlovens ånd og hensigt.

Gæst

#88 Re:

2012-06-16 14:39

#76: -

Man kan vel sagtens være imod sådan et latterligt lovforslag, selv om man intet har at skjule ?

Du siger det er privatlivet der ofres ?! Det er vel os en af de vigtigste ting vi har ??


Gæst

#89

2012-06-16 16:02

Jeg ser det helt klart som et brud på privatlivets fred

Gæst

#90

2012-06-16 16:05

mit hjem mine regler så bare bliv ude. jeg har lås på min dør af en grund

Gæst

#91

2012-06-16 17:53

MØG.. REGERINGEN skulle snarere rydde op i deres modbydelige HASH HAVE CHRISTINIA - de tør ikke, derfor går de på luske - rov i danske privat - haver. FØJ MØG SKAT

Gæst

#92

2012-06-17 10:17

skal skat have politibeskyttelse også, mod biske hunde.

Gæst

#93

2012-06-17 14:21

Af en eller anden grund kommer jeg til at tænke på KGB i Rusland...kan det virkelig have sin rigtighed at den danske regering er sunket så dybt?

Gæst

#94

2012-06-17 15:45

Jeg skriver under fordi at jeg mener at Danmark er ved at blive et social-fascistisk diktatur:

Vi begynder at ligne det gamle østtyske stasi diktatur under Erik Hoenecker.

Til alle danske borger vi har ret og pligt til at beskytte vores land og Danmark som nation. Brug jeres ret vær CIVIL ULYDIG. Køb jeres vare i tyskland og Sverige i kan spare ca. 40 pct. på dagligvare ved at handle syd og øst for Danmark, boykot denne regering og de partier der indgår forlig med regeringen.

Gæst

#95 Re:

2012-06-18 01:43

#76: -

Til dig der åbenbart IKKE er et menneske, her er et par ord fra et menneske:

Det var dog et ganske naivt indlæg jeg her fik læst!!! Skat vil oprette kørende enheder for at spotte eventuelle skattesnydere og det er i sig selv helt i orden - snyd og bedrag skal stoppes - men at de får FLERE rettigheder, til at invadere folks hjem, end politiet, er mod alt hvad der er dansk og hvad der er alm. retspraksis i hele den vestlige verden... (desuden et brud på Grundloven) Og nej de skattefolk der skal indrive eventuel skattegæld er bestemt IKKE ligeglade med hvordan vi lever vores liv - det er jo deres job at snage i andres sager for at finde snyd...

Men da du åbenbart er fra en anden planet, så kan du ikke stemme og din mening er derfor irelevant!! Go' sommer, hvis i har sommer der hvor du kommer fra.


Gæst

#96

2012-06-18 01:58

Mener trods alt den er grundlovsstridig.

Gæst

#97

2012-06-18 05:37

Endnu et komplet latterlig lov forslag. Mon ikke en del fra skat får unødige blå mærker

Anonymous

#98

2012-06-18 12:06

Godt gået!

Gæst

#99

2012-06-18 20:24

Skal hermed opfordrer jer alle til at skrive under, det er et kraftigt indgreb i privatlivets fred.
Hvad bliver det næste. Tænker måske at det er ved at blive et nyt DDR

Gæst

#100

2012-06-18 20:30

Dette her er bare dråben... Kan vi ikke starte en underskrift indsamling om krav om ny valg....

Statsminiteren har så lidt opbakning at hvergang der er én vælger der tror på hende.. er der fem der ryster på hovedet... Det er jo ikke holdbart....!...