Beskyt privatlivets fred!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Det fatter folk ikke, men frihed er lig---
dejligt der er nogle som vil hjælpe os lidt dumme med at få sendt en klage til Pampervældet, sagt på en anden måde tyv tror hver mand stjæler, det passer godt til de løgnhalse af veluddannede løgnhalse, sørgeligt er det landet styres af løgn og bedrag
Jeg vil gætte på....
For slet ikke tale om at reflektere over tingenes tilstand.
Grundloven giver netop mulighed for, at man via speciallovgivning netop ikke krænker nogens bolig (bare for at tage §72). Der endvidere ej heller tale om retten til ejendommen (§73).
Så det med vrøvl om grundlovsbrud har ingen gang på jord.
Og det med bopæl (som bruges i flæng med bolig, så lad os for diskussionens skyld sætte lighedstegn mellem de to udtryk). Forslaget giver netop ikke adgang til boligen/bopælen
Uddrag af forlaget: "synligt kan konstateres udendørs aktiviteter af professionel karakter.
Kontrol som nævnt i 1. pkt. omfatter dog ikke adgang til kontrol af selve privatboligen eller fritidsboligen"
se hele forslaget:
http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20111/lovforslag/l170b/20111_l170b_som_vedtaget.pdf
Re: Jeg vil gætte på....
#38: gæst - Jeg vil gætte på....
Jeg har læst loven i sin helhed, og også de specifikke paragraffer jeg henviser til, og jeg mener i den grad det bryder med grundlovens principper. Kan folketinget vedtage loven uden at bryde grundloven juridisk, muligvis vil tro regeringens embedsapparat har tjekket det, strider loven mod grundlovens ånd og intention? JA!
Lad os sætte tempo på!
SKAT skal da have en dommerkendelse (eller aftale) for at betræde grunden ligesom politiet!
Og ellers kan de sgu vente på fortorvet og snakke med håndværkeren derude!
Re:
Meget vigtigt pointe, det her er IKKE en underskriftindsamling der forholder sig til sort arbejde, det er en anden debat, det her handler om privatlivets fred!
Re:
Tror ikke Thor har opdaget denne samling af Folket, har for travlt med skåltaler og popularitetskonkurrencen over på Bornholm.
Troede egentlig at det var vedtaget
http://www.byggecentrum.dk/bygnet-nyhederne/nyhed/article/kaempeboeder-for-sort-arbejde/
Men ja, forslaget som det så må være er helt ude af proportioner. De skulle hellere behold håndværkerfradraget til næste år også og fremover og endda evt. hæve beløbet, så vi selvstændige slipper for at skulle kæmpe mod sort arbejde.
Re:
Ja retssikkerheden og Grundlovens ånd bliver særdeles tyndslidt når Thor Möger må vade direkte ind på min grund uden anden grund end at der står nogle byggematerialer og ser spændende ud, det er helt hen i vejret, og minder om gode gamle DDR.
Uanset hvor ærlig og redelig man er. Så tror jeg bestemt ikk man har lyst til at få sit hjem invaderet af fremmede. Og slet ikke hvis det er på baggrund af spekulationer og falske anklager som sådan noget nemt kan gå hen og få koblet på sig hvis ikk der skal bevisførelse til. Hvis det bliver godkendt ender det vel også med at man mister mange andre rettigheder!
Så NEJ fra mig.
| This discussion has been closed. |