Beskyt privatlivets fred!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Beskyt privatlivets fred!.


Gæst

#26

2012-06-14 17:45

Den lov er en skændsel for et land, der bryster sig af at kalde sig et retssamfund!

Gæst

#27

2012-06-14 17:50

Beskyt Privatlivets Fred! Ja Tak & Lov for at det kun er et lovforslag.....men dem der har vurderet og taget stilling til at det overhovedet kom på tale, burde have proppet 170 lovforslag op i røven og mærke hvordan, noget der ikke hører hjemme hvor det bør, føles!!!

Gæst

#28

2012-06-14 17:53

Jeg skriver under fordi jeg er kommunist !!!

Det fatter folk ikke, men frihed er lig---

Gæst

#29

2012-06-14 18:52

Det er noget forbandet svineri at skat pludselig har mere myndighed og tvangsmuligheder end politiet. Det hører ingen steder hjemme i en retsstat og er er skridt af mange imod facisme!

Gæst

#30

2012-06-14 19:06

super initiativ!

Gæst

#31

2012-06-14 19:10

Det skræmmende er ikke de rødes begejstring for ejendomsrettens afskaffelse. Det skræmmende er Venstres bagatellisering af forræderiet.

Gæst

#32

2012-06-14 20:04

Privatlivets fred er ukrænkelig.

Gæst

#33

2012-06-14 20:28


dejligt der er nogle som vil hjælpe os lidt dumme med at få sendt en klage til Pampervældet, sagt på en anden måde tyv tror hver mand stjæler, det passer godt til de løgnhalse af veluddannede løgnhalse, sørgeligt er det landet styres af løgn og bedrag

Gæst

#34

2012-06-14 20:41

Lad os beholde vores privatliv, tak!

Gæst

#35

2012-06-14 20:55

det er da at overskride vores retighedder til at være i fred på vores bopæl.

Gæst

#36

2012-06-14 21:04

Det burde ikke være muligt at lave modstridende love, det må være fordi vores politikere ikke kender vores egen grundlov.

Gæst

#37

2012-06-14 21:31

det er fuldstændigt åndscagt, at udsætte dansker for den grove voldtægt af vores Grundlov(og grov desuering af Lov om Rettes pleje(Retsplejeloven)
gæst

#38 Jeg vil gætte på....

2012-06-14 21:39

....at ingen af underskriverne nogensinde har læst grundloven i sin helhed eller det aktuelle forslag.
For slet ikke tale om at reflektere over tingenes tilstand.


Grundloven giver netop mulighed for, at man via speciallovgivning netop ikke krænker nogens bolig (bare for at tage §72). Der endvidere ej heller tale om retten til ejendommen (§73).
Så det med vrøvl om grundlovsbrud har ingen gang på jord.

Og det med bopæl (som bruges i flæng med bolig, så lad os for diskussionens skyld sætte lighedstegn mellem de to udtryk). Forslaget giver netop ikke adgang til boligen/bopælen
Uddrag af forlaget: "synligt kan konstateres udendørs aktiviteter af professionel karakter.
Kontrol som nævnt i 1. pkt. omfatter dog ikke adgang til kontrol af selve privatboligen eller fritidsboligen"

se hele forslaget:
http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20111/lovforslag/l170b/20111_l170b_som_vedtaget.pdf


Anonymous

#39 Re: Jeg vil gætte på....

2012-06-14 21:48

#38: gæst - Jeg vil gætte på....

Jeg har læst loven i sin helhed, og også de specifikke paragraffer jeg henviser til, og jeg mener i den grad det bryder med grundlovens principper. Kan folketinget vedtage loven uden at bryde grundloven juridisk, muligvis vil tro regeringens embedsapparat har tjekket det, strider loven mod grundlovens ånd og intention? JA!


Gæst

#40

2012-06-14 21:55

Ofte taker ministre folketings polittikere tak for overdragelse - herefter arkiveres det på dertil indrettede hylder uden kommentarer - ikke set - ikke kendt så har jeg fået dette afvejen.

Anonymous

#41 Lad os sætte tempo på!

2012-06-14 22:19

Denne underskriftindsamling KAN gøre en forskel, for den kan måske lægge så meget pres på specielt medlemmer af Venstre at de sammen med DF, LA og Konservative forlanger at loveforslaget kommer til folkeafstemning, så giv den GAS!
Lord HellFire

#42

2012-06-14 22:19

Det er fint at dæmme op for sort arbejde, men hvorfor skal vores rettigheder trampes på i processen?
SKAT skal da have en dommerkendelse (eller aftale) for at betræde grunden ligesom politiet!
Og ellers kan de sgu vente på fortorvet og snakke med håndværkeren derude!

Anonymous

#43 Re:

2012-06-14 22:20

#42: Lord HellFire -

Meget vigtigt pointe, det her er IKKE en underskriftindsamling der forholder sig til sort arbejde, det er en anden debat, det her handler om privatlivets fred!

Dansk borger

#44

2012-06-14 22:34

Og jeg gætter på at gæst nr. 38 er den ikke-folkevalgte Thor Möger Pedersen, der igen arrogant betragter danske borgere som hjernedøde idioter...

Anonymous

#45 Re:

2012-06-14 22:40

#44: Dansk borger -

Tror ikke Thor har opdaget denne samling af Folket, har for travlt med skåltaler og popularitetskonkurrencen over på Bornholm.


Gæst

#46

2012-06-14 22:41

Man kan frygte for, at det næste bliver, at den enkelte bliver straffes hårdt for ikke at have videregivet skattemæssige information (uanset størrelse på den eventuelle foreteelse), der potentielt kunne belaste naboen. Tilliden i "det moderne retssamfund" er i forvejen tæt på mistroens alligatorbid, så dette lovforslag vil kun få os tre fod tættere på dette mistroens monster. Glem det Thor Möger. Glem det. Jeg foreslår filosoffen Giorgio Agambens bog 'Undtagelsestilstand"' - den kan givetvis sætte dette lovforslags (manglende)moral i perspektiv. God læsning Thor Möger. God læsning.
HP

#47 Troede egentlig at det var vedtaget

2012-06-14 22:42

Jeg formoder så at forfatteren, af indledningen, til denne artikel havde fået noget helt galt oppe i sit lille hoved da han skrev det i går!?

http://www.byggecentrum.dk/bygnet-nyhederne/nyhed/article/kaempeboeder-for-sort-arbejde/

Men ja, forslaget som det så må være er helt ude af proportioner. De skulle hellere behold håndværkerfradraget til næste år også og fremover og endda evt. hæve beløbet, så vi selvstændige slipper for at skulle kæmpe mod sort arbejde.

Gæst

#48

2012-06-14 22:45

Det er da Grundlovsstridigt at SKAT nu bare må gå ind på privat ejendom uden en dommerkendelse. Sådanne tilstande er ikke Danmark værdigt. Det sætter tankerne hen imod lande hvor man ikke kan færdes frit eller være i sikkerhed indenfor hjemmets fire vægge. Sådanne tilstande vil vi ikke ha` i Danmark. Selvfølgelig skal SORT arbejde bekæmpes, men det kan en dommerkendelse hjælpe med til.

Anonymous

#49 Re:

2012-06-14 22:48

#48: -

Ja retssikkerheden og Grundlovens ånd bliver særdeles tyndslidt når Thor Möger må vade direkte ind på min grund uden anden grund end at der står nogle byggematerialer og ser spændende ud, det er helt hen i vejret, og minder om gode gamle DDR.


Gæst

#50

2012-06-14 22:55

Gad vide om de selv ville finde sig i fremmede mennesker i deres hjem?
Uanset hvor ærlig og redelig man er. Så tror jeg bestemt ikk man har lyst til at få sit hjem invaderet af fremmede. Og slet ikke hvis det er på baggrund af spekulationer og falske anklager som sådan noget nemt kan gå hen og få koblet på sig hvis ikk der skal bevisførelse til. Hvis det bliver godkendt ender det vel også med at man mister mange andre rettigheder!
Så NEJ fra mig.