afskaf pension til folketingsmedlemmer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.


Gæst

#251

2013-06-22 08:48

Når der skal spares alle andre steder i DK, burde det også berøre politiker. Det kan ikke passer at arbejdernes løn ikke engang kan følge med inflationen, når der bliver kastet rundt med penge til politikker der ikke sidder på taburetten længere. Politikker må også benytte sig af pensionsopsparinger som på alle andre arbejdspladser. Hvad blev det af med at "alle skal bidrage" indtil videre har jeg kun lagt mærke til at det er de alm. dansker der skal betale for krisen (politiker hører åbenbart ikke hjemme i den katogori.)
Leah Lesley Christensen

#252 BRØK PENSIONISTER

2013-06-24 00:28

#2: -

Kan ikke se hvorfor politikker skal have lov til at tildele sig mega fordelagtige overførelsesindkomster medens andre som os Brøk Pensionister skal fratages vores ret til at have en fuld pension uanset hvor meget vi har arbejdet og bidraget til samfundet.

Der skal 40 års bopæl i Danmark EFTER DET FYLDTE 15. ÅR før man er berettiget til at få en fuld pension på lige fod med, for eksempel en alcoholicer der aldrig har arbejdet en eneste dag i livet.

Herudover er loven så meget skjult at ikke en eneste Brøk Pensionist har nogen sinde hørt om denne lov der blev indført i 1973.

Blive man førtidspensionist så skal man gennem hele den berømte og efterhånden kendte sadistiske mølle for at bevise man ikke er i stand til at arbejde. Når det er opnået, så få man endnu en DASK med at der FRATRÆKKES andele af pension afhængig af de antal år man har haft bopæl i Danmark.

Der tages ingen hensyn til de besparelse samfundet har opnået med at man er kommet til Danmark færdig uddannet og klar til omgående træde til i job.

Brøk Pension er en SKAM PLET på den Danske holdning til folk fra udlandet og folk der har arbejdet eller studeret i udlandet. Det er helt latterlig at Politikker påstå de vil EU når de straffe alle der - i en periode - ikke har haft fast bopæl i Danmark.

Derfor støtte jeg at fratage de grådige selv ragelse som udføres på bekostning af andre i samfundet der har større behov.


Gæst

#253

2013-06-24 08:54

syns den er god

Gæst

#254

2013-07-05 12:44

De tagen fra os alle næsten så skal de ikke have noget får en god løn og det må vi jo ikke og der er i flexjob.

Gæst

#255

2013-07-10 09:31

DE HAR SGU FÅET NOK

Gæst

#256

2013-07-10 22:13

Med den løn, de får, kan de selv spare op til alderdommen - lige som den almene borger. Ellers må de jo "nøjes" med alm. folkepension, også lige som den almene borger.
Ann-Lene

#257 Re: Brian Røgind Re:

2013-07-10 22:28

#29: Brian Røgind - Brian Røgind Re:

Jo Brian, som almindelig dansker, er der også dobbelt husførelse, hvis det godtgøres, at du har et hjem (din tilmeldings adresse) og hvis du så arbejder, så langt væk, at det vil være urimeligt, at forlange, at du kører frem og tilbage hver dag.

Så hvis du er nødt til, f.eks. at leje en lejlighed dér, hvor du arbejder og samtidig har familien din hjemadresse laaangt væk, så får du også for dobbelt husførelse... Du kan tjekke det på SKAT.dk


Gæst

#258

2013-07-11 01:23

De må nøjes med samme pension, som de vedtager for resten af befolkningen.

Gæst

#259

2013-07-13 09:49

De skal bare have folkepension ligesom alle andre
Millo1dk

#260 Re: Re:

2013-07-15 12:47

#12: Brian - Re:

Når jeg om 11 måneder opnår folkepension, vil beløbet være 5800 kr. /md. fordi jeg fortsætter med at bidrage (arbejde) til samfundet.


Gæst

#261

2013-07-16 14:29

De glemmer at vi (befolkningen) er deres arbejdsgiver. Alligevel kan de bare rage til sig af diæter, børnepensioner m.v. Ingen skam i livet har de. De er fuldstændig ligeglade med os der skal betale.

Gæst

#262

2013-07-28 11:00

Samme folkepension til alle. Og lad så selv folk spare op, hvis de vil det.

Gæst

#263

2013-07-28 20:23

det burde være en selvfølge,det er det bare ikke,det sig være dette også det der er til deres børn,er helt hen i vejret.

Gæst

#264

2013-07-31 06:39

Skulle have være afskaffet for mange år siden, til de her folk. De LEVER af det, og de æder systemet op. De er INTET, andet end alle os andre. Men de lever af det her. Intet andet. Gud et land.

Gæst

#265

2013-07-31 06:52

Jeg vil gerne forklare hvorfor, jeg har skrevet under.
Det er fordi borgerlige ombud, som folketingsmedlem, byrådsmedlem , amtsrådsmedlem ( nu Region ) er ikke ment som lønnede hverv. Men , jeg ved ikke hvornår, er det blevet en meget lukrativ indtægtsform.

Der er ikke mødepligt.

Folketingsmedlemmet behøver slet ikke, at være tilstede på Christiansborg. De kan fortsætte i deres normale erhverv og bo i Jylland.
Altså som Brixtofte, der også var Borgmester - og også fik løn der - , var, siger og skriver, 2 gange på et år i Folketinget i et par timer. Til fuld årsløn. Det var før sagen. Ganske normalt i Folketinget. Og Mimi Jakobsen, Generalsekretær i Red Barnet, der ikke engang anede, hvad der foregik i hendes lønnede Folketingsplads i børnetemaer. Pinligt. Men helt normalt.

Der er også fuld løn i Folketingets 4 måneders sommerferie.

Folketingshvervet skal tilbage til det, det er. Et borgerligt ombud, der netop ikke må være en økonomisk interesse. Det er hele ånden og meningen med det repræsentative demokrati, at hvervet er nonlukrativt tillidshverv. Der bliver betalt diæter for de faktiske omkostninger til rejse til indkaldte møder. Men INGEN løn eller andet.

chicco

#266

2013-08-06 22:21

hold da nu kæft, i snakker og snakker og røven går!!!!!!!
Ja undskyld mit fransk, der er så mange som er utilfreds med hvad der forgår på borgen, men hvad hjælper det at lave en underskriftsindsamling ? nahda, nul ,niks og fis i en hornlygte, det eneste der hjælper er hvis VI os der er ramt og føler os trådt på rejste os og gik væk fra det skide tastatur, og gik ud og væltede hele det mølædte system, op på barrikaderne, og lad os kæmpe for vores ret i stedet for bare at sidde passivt og se til, ???? hvem tør ?


Gæst

#267

2013-08-09 12:53

Sidder og ser den såkaldte minister rokade... VENNER KLAPPE. Og gæt hvad.....hr og fru danmark skal tilmed betale for deres børns pensioner... Wtf det sker ingen andre steder i hele verden... Kun i lamme danmark... Ja jeg er efterhånden flov over at være dansker.... Og ser ikke på et flagrende dannebrog med samme respekt som jeg gjorde førhen

Gæst

#268 Re:

2013-08-11 18:28

#7: -

ja og penge for at stå og lyve ,de sku skamme sig.

 


Gæst

#269

2013-08-12 19:47

Har man været folketingsmedlem for et kortere eller længere tidsrum. er det så ikke meningen, at det danske folk skal betale for, at de skal leve i resten af deres liv som velhavere, mens mange almindelige mennesker beskæres for de daglige fornødenheder i en sådan grad, så det kan være svært at lægge et budget.
#7

#270

2013-08-18 19:17

Tænker lidt at danske politikere og andet godtfolk i almindelighed glemmer/fortrænger at de er ansat af dig og mig.

Gæst

#271

2013-08-19 12:34

DE SKAL HAVE DET SOM OS ALLE ANDRE FOLK PÅ DENNE JORD!!
Malou
Gæst

#272

2013-08-20 10:08

De skal leve lige som os det er ikke ok at de skal havde såret i lønandel kommer bare der ind for at få mange penge så stop det her giv dem almindelig løn med tillæg hvis de skulle havde overarbejde

Gæst

#273

2013-08-20 10:16

jaa de ska have det samme som andre alm borgere..

Gæst

#274

2013-08-20 20:57

Vi er trætte af politikere,som lover alt,og ingenting giver

Gæst

#275

2013-08-24 14:02

Deres egenudnyttelse af muligheder for, at berige sig selv, deres børn o.a. Er dybt foragteligt!!!!