afskaf pension til folketingsmedlemmer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.


Gæst

#2226

2016-01-09 15:24

Politikerne lukker lokale skoler, små sygehuse og ældretilbud som det kommunale burde se en ære i at bevare.... I stedet går pengene til livslange, overbetalte pensioner til politikerne selv.
Det bliver døden for velfærdsamfundet!!

Gæst

#2227

2016-01-09 18:39

Jeg skriver under, fordi jeg synes at politikers pensioner, vederlag m.m. er helt forrykt!

Gæst

#2228

2016-01-09 21:15

Der skal ikke være så stor forskel på mennesker. Uretfærdig vi betaler så store summer til sådan nogle som har fået nyt job men samtidig får en kæmpe hyrer fra ministerpensionen.

Gæst

#2229

2016-01-10 10:59

Det ligner sgu ingenting med de høje pensioner. De tjener vist rigeligt i forvejen

Gæst

#2230

2016-01-10 16:25

Da det skal være lige for alle

Gæst

#2231

2016-01-10 17:12

Normale borgere er mennesker ligesom dem der sidder i folketinget hvorfor skal de så have flere rettigheder end os

Gæst

#2232

2016-01-10 19:42

De skal ikke være bedre stillet end os andre, som har arbejdet hele livet.

Gæst

#2233

2016-01-11 10:00

Fordi det er det eneste rigtige, når vi trækker på lige hammel...

Gæst

#2234

2016-01-11 11:03

En rigtigt gode intiativ..

Gæst

#2235

2016-01-11 22:53

i små selvstændige virksomheder er det ofte,at indehaver ingen pensionsopsparing har, da der ikke er råd til det, samt at de også må arbejde op til 70 timer ugentlig og ingen ferie. Så nej, politikerne må selv spare sammen til deres pension.

Gæst

#2236

2016-01-12 12:38

Folketingets medlemmer, der i blandt ministre, skal følge landets love idet de gælder for alle landets indbyggere. Når der laves særordninger for en lille gruppe mennesker, af den art som pensions og eftervederlag er det korruption og en snært af enevældens grimme ansigt. Det er mig ikke muligt at tro på, at en eneste politiker er værdig sit arbejde, når udgangspunktet er at mele sin egen kage. Hvordan kan politikerne være solidariske med den befolkning, som de skal varetage interesser for, når de sørger for særlove der kun gælder dem.
Det er ikke kun lønnen, men måske i særdeleshed pensionsordningerne og eftervederlagsordningerne som skal tilrettes det øvrige samfund. Indtil da burde vore politikere skamme sig, og have svært ved at se sig selv i øjnene hver morgen.

Gæst

#2237

2016-01-12 17:25

forde jeg synes det er rigtig de har deres på det tørre aligevel

Gæst

#2238

2016-01-17 15:40

Fordi jeg deler samme holdning og mening til dette emne som rigtig mange andre og fordi jeg er meget træt at alt den forskelsbehandling og særligt fordi de penge godt kunne bruges andre steder.

Gæst

#2239

2016-01-19 02:22

Politikerne har af en eller anden grund brug for at mærke deres egne nedskæringer for at finde ud af, hvordan samfundet rent faktisk fungere i praksis. Der er dette et fremragende forslag.

Gæst

#2240

2016-01-21 18:37

Jeg ser absolut ingen grund til de eller deres familie skal have bedre forhold end der tilbydes resten af Danmarks befolkning

Gæst

#2241

2016-01-21 18:43

De må følge de regler som de tvinger alle borger til, men de glemmer jo at de er FOLKETS TJENER

Gæst

#2242

2016-01-21 19:15

Det kan ikke passe at unge mennesker på su næsten ikke har råd til mad, at ældre som har knoklet, hele deres liv, skal sidde i deres ejet lort og spise mad jeg ok engang ville servere for min hund!!!! Og at der igen og igen er nedskæringer på hjælpen til dem som har brug for det!! Firmaer bliver hele tiden strammet ind økonomisk og flere må lukke!!! Mens alt dette sker, sidder de på deres flade efter få år og vil aldrig vide hvad det vil sige at være fattig og svag og ikke kan få hjælp!!! De sidder der i deres pæne hjem, med en lækker bil uden for! Penge til deres børn som på ingen måde har for tjent pengene mere end samfundet!! Det skal stoppes....

Gæst

#2243

2016-01-22 07:42

Selvfølgelig skal de selv betale!!

Gæst

#2244

2016-01-22 21:45

De må da have råd til selv at spare op ligesom resten af befolkningen bliver bedt om..

Gæst

#2245

2016-01-24 11:16

Fordi der er så skæv ulighed i det danske samfund at vi ikke mere kan være det bekendt overfor de ældre som ligger med stort og småt i bleen og de børn som er landets fremtid tabes på gulvet - KUN fordi et Fåtal ikke kan få NOK - griskheden kender ingen grænser ? Men Nu er NOK blevet NOK...Der er ikke råd til at brødføde de som kommer fra andre verdensdele - MEN vi SKAL hjælpe dem der er ÆGTE flygtninge (Syrien) Resten af "gæsterne" er kun fyld og udgifter De skal tilbage til det land de har sejlet til / kørt i tog til / fløjet til De er ikke Vores problem..........

Gæst

#2246

2016-01-24 14:40

det er ikke rimelig , at alle andre bliver skåret i pension , men de gør det ikke i deres egen , når man så oven i købet ser , en næsten tom folketingsal , fordi de har fået mange andre kødben , ved siden af ,

Gæst

#2247

2016-01-30 18:44

Fordi politikernes pensionsordning og debat er åbenlyst hykleri

Gæst

#2248

2016-01-31 08:52

Det gør jeg fordi jeg syntes det er noget forbandet svineri at de skal have så meget som 1 krone mere end os alm. Borger vi skal klare os for det lille latterlig beløb på 6000 kr udbetalt i hver måned, så kan jeg så ikke se hvorfor politikker ikke skal klare sig for det samme,deres rugbrød koster ikke mere end vores,og så syntes jeg de skulle blive ved til de er 70 år det kan de sagten,da de aldrig i deres liv har prøvet et hårdt Lemlig arbejde,det tungeste de har prøvet at løfte er sku en kuglepen,det bliver man sku ikke slidt af. Da min mand gik på arbejde løftede flere tons i løbet af en formiddag,det har han gjort hverdag i 25 år, det har kostet ham 3 hofte operationer dårlig ryg og har nu fået mave kræft,der har sku ikke været nogen hjælp at hente nogen steder vi må klare os selv. Er sikker på der findes rigtig mange borger der ude der har slidt sig selv halv ihjel,den tak de får for det er at politikkerne sidder og rager til sig selv, hvor de samtidig skærer ned på de svagt stillede syge borger,ældre der får lov til at ligge i ders eget lort,det er så respekt løs og uværdig for den ældre borger,det er sku dem vi kan takke for det samfund vi har Idag. Det er simpelhen så uartig den måde politikkerne opfører sig på.

Gæst

#2249 Ikke kun på oensionen de rager til sig

2016-01-31 15:49

Den tidligere regionskonge i Sønderjylland, Carl Holst, fik gennem otte et halvt år betalt en privatalarm i sit hjem i Rødding af regionen.

Det afslører en aktindsigt, som BT har fået i Region Syddanmarks udgifter til Carl Holst, der trådte tilbage som forsvarsminister i september sidste år og siden har taget orlov fra Folketinget.

Således har Carl Holst i sin tid som regionsrådsformand i perioden fra 2007 og frem til juni 2015 fået betalt sit alarm-abonnement for samlet 32.716 kroner  eller i gennemsnit 3849 kroner om året.

 

 

Frank Jensen varsler nedskæringer i velfærden på grund af regeringens omprioriteringsbidrag samtidig med, at politikere og topembedsmænd fyrer 3,3 millioner kroner af på studieture.

Du har senest været i New York og San Francisco i USA for 666.171 kroner. Kunne du ikke begynde med at skære i nogle af de mange studieture, I er på?

»I kommunerne er vi styret af driftsrammer, så vi må ikke bruge flere penge på driften end året før. Så jeg kan ikke bare bruge pengene på noget andet. Og jeg kan godt forsvare turen til USA. Vi er meget tætte samarbejdspartnere med New York, og vi mødtes jo blandt andet også med borgmesteren i New York i et tætpakket program. Det var ikke en fornøjelsestur. Det var en arbejdstur. Vi boede på turisthoteller og rejste på økonomiklasse. Der er ikke noget i den tur, der på nogen måde var ekstravagant.«

Beløbet svarer til to sosu-assistenter. Ville det ikke være mere oplagt at bruge pengene på det end en studietur?

»Vi har en driftsramme, som vi ikke må overskride, og derfor mener jeg ikke, at der er en sammenhæng mellem de to ting. Og en studietur for politikerne kan ikke løse udfordringen med de 247 millioner kroner, som finansministeren vil tage fra os.«

Det er tre millioner kroner, hvis resten af studieturene tælles med. Det er trods alt en pose penge…

»Ja, det er en pose penge, og vi passer også på skatteborgernes penge, men vi skal jo også være med til at skabe og vedligeholde relationer til byer ude i verden.«

I så blandt andet ballet på New York City Ballet. Er studieturene ikke reelt et frynsegode?

»Overhovedet ikke. Balletten var en tjeneste, vi gjorde generalkonsulen, hvor vi var Danmarks æresgæster. Jeg tror, at der var flere, der kunne finde på mere spændende ting at tage sig til i New York sådan en aften end at tage til ballet.«

Men det må da trods alt være hyggeligt at kunne rejse og arbejde samtidig...

»Det er hårdt arbejde. Jeg klynker ikke, men de, der tror, det er en ferietur, skulle prøve det selv,« siger Frank Jensen.

 

De er ikke andet en pampere der bare rager til sig hvor de kan komme til det, og så undskylder de det med at de får meget mindre end hvis de var privatansat. men med garanti ikke en af dem kunne tjene til dagens føde hvis de virkelig skulle prøve det.

Og så kalder de det hård arbejde, Nej ikke en eneste af dem har nogensinde prøvet at arbejde,

Ja selv deres undertøj kan de ikke selv betale men finde en kasse de kan få til at betale for det også

Havde det været på en normal arbejdsplads var de øjebliklig blevet bortvist. Uden ret til dagpenge eller kontanthjælp. Og var blevet dømt til at betale tilbage hvad de haved stjålet.

Og de venter end ikke til det er mørkt men gør det gud døde mig ved højlys dag.


Gæst

#2250

2016-02-01 09:27

Jeg synes, i et demokratisk samfund, bør der være lige regler og lovgivning for alle. En almindelig pension, selv efter et livs hårdt arbejde, er forsvindende lille, så det er at p...., på den alm borger, med politiker pensioner.