afskaf pension til folketingsmedlemmer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.


Gæst

#1501

2015-04-12 12:17

For jeg synes snart de går over stregen.... Når de har tænkt sig at skære i kontanthjælp, førtidspension ....det er så nemt og skyde på dem der ligger ned... og hvad ligner det at deres børn skal have penge...og så det med at de skal have boligydelse , hvem har forlangt de skal have en lejlighed derover nej de kan flytte efter arb. lige så vel som de kan forlange af andre som ingen job har at de må flytte efter hvor der er job.... Man skal støtte her og der og alle vegne hvad med at støtte de særligt udsatte danskere på kontant hjælp, hvor nogle er uforskyldt kommet i den situation ....Ja derfor min underskrift

Gæst

#1502

2015-04-12 14:11

Hvorfor skal vi betale til politikernes og deres børns pension? De kan selv betale ligesom alle os andre!

Gæst

#1503

2015-04-12 15:23

Det gør jeg fordi jeg syndes det er så uretfærdighed unfair de sidder der på borgen og efter 1 år er de sikret og deres børn også i resten af deres tid med løn, og pension. Mens de skære ned på folkets leve brød og ikke mindst på de svageste i samfundet må lide under deres spare kniv .
De syge må måske gå fra hinanden for at kunne overleve økonomisk, eller sælge deres hus som de har knoklet for hele livet for at have en god alderdom, man bliver udsat for jagt af systemet og de sidste kræfter man har skal vrides ud af en så man bliver mere syg, men deres holdning er det så sund at arbejde. Jeg er så skuffet over nogen fra RØD blok kan finde på at behandle svage og syge mennesker sådan. Bare fordi de har deres på det tørre.
De behandler også de ældre så dårligt, dem som har knoklet for vi skal have et godt samfund hvor alle Dansker skal have det godt og ingen skal lide og være fattig, men selv de gamle skal arbejde for de skal selv tørre støv af og støvsuge og de får nærmest ingen hjælp i deres hjem mere
Jeg er flov over vores ellers lille gode land er ved at smuldre væk og det er under en kvindelig leder
Arne

#1504 Småligheden

2015-04-12 16:28

har ingen grænser i dette yndige lille land, hvor der kun er 2000 kloge personer.


Gæst

#1505

2015-04-12 17:31

Kan ikke se der skal være forskel på folk

Gæst

#1506

2015-04-12 19:50

Alle skal have samme vilkår,
Også politikere i folketinget....

Gæst

#1507

2015-04-12 21:32

Den danske borger skal spare og vise samfundssind. Så er det ikke for meget at politikkerne også gør det. De skulle jo gerne være et forbillede.
så godt skrevet Susanne , lige mine tanker. Hilsen Tinna Bjørn

#1508 Re: Re: jeg fik en mail..

2015-04-12 22:07


Gæst

#1509

2015-04-13 04:06

Det har ikke sin rigtighed, at der i Danmark er 179 folketingsmedlemmer der er valgt og indsat af folket i Danmark, skal have bedre og gunstigere ordninger end alle andre. Det er som om, at når de bliver folketingsmedlemmer er alt andet lige meget, så er det kun dem der tæller. De er valgt af folket - de repræsenterer folket - de skal gå foran folket og vise mådehold ikke ødselhed.

Gæst

#1510

2015-04-13 12:02

Fordi jeg syntes at folkevalgte som udgangspunkt, skal føle livet, som de mennesker de er sat til at forvalte, men de siste mange år har de bare raget til sig,ren og skær griskhed.

Gæst

#1511

2015-04-13 17:56

Jeg føler det er uretfærdigt, de taler om vi alm. Lønmodtagere, Skal spare op af en lille løn, som ikke har været i topskat. Men bevilliger sig selv store lønninger og pensioner

Gæst

#1512

2015-04-14 16:07

Fordi det er noget svineri. De har nok i forvejen. Ryger de ud må de leve af det samme som alle andre uden job. Og hvorfor skal hele deres pukkelryggede familie også have de må da klare sig selv,ikke? Føj noget svineri, jeg er så vred og jeg græmmes.
Bvadr

#1513

2015-04-14 16:10

Fordi det er noget svineri. De har nok i forvejen. Ryger de ud må de leve af det samme som alle andre uden job. Og hvorfor skal hele deres pukkelryggede familie også have de må da klare sig selv,ikke? Føj noget svineri, jeg er så vred og jeg græmmes.


Gæst

#1514

2015-04-14 20:19

jeg kan ikke arbejde på fuld tid så nu må min kæreste forsørge os
og jeg hører til arbejdsmarket til jeg er 68 men skal jeg ha kontanthjælp skal jeg stå til rådighed 37 timer og derfor i aktivering i 37 timer hvilket jeg ikke kan så hvorfor skal de ha penge før alle andre er deres job så opslidende?

Gæst

#1515

2015-04-15 06:01

Fordi jeg ikke kan forstå ,de skal have anden pension end den vi andre skal have

Gæst

#1516

2015-04-15 15:40

Min pension er reduceret nok !!

Gæst

#1517

2015-04-15 16:53

Lad os få det svineri stoppet , når man hører hvordan vores folkevalgte kan diskutere hvor vidt de gamle skal i bad 1/2/3 gange om måneder . Men de kan bevilge sig selv pensioner og endda deres børn . Det er simpelthen pamperi af værste skuffe de kan få pension på lige fod med resten af befolkningen og IKKE en skid mere

Gæst

#1518

2015-04-15 16:56

Jeg mener at de skal sidestilles med resten af Danmarks befolkning.

Gæst

#1519

2015-04-16 09:48

Fordi vi har brug for lighed i vores samfund. Man bør ikke forgylde folketingsmedlemmer, mens de svage lider.

Gæst

#1520

2015-04-17 00:24

især fordi regeringen ikke varetager vore egne . syge. gamle. de penge kunne gøre godt der.

Gæst

#1521

2015-04-17 10:43

Fordi de er urimelige og kunne bruges mere fornuftigt f.eks på ældreområdet og sundheds sektoren

Gæst

#1522

2015-04-17 19:14

jeg mener det er urimeligt at de skal have i pose og sæk de må selv spare op til deres pension lige som alle andre

Gæst

#1523

2015-04-18 13:47

Fordi politikere skal ha samme pension alder som det for de leder og deres børn må selv så for deres pension som alle andre..

Gæst

#1524

2015-04-19 14:09

Fordi det er så urimeligt at de tilgodeser sig selv i den grad, og tager som en selvfølge bare at befolkningen accepterer det, og må nøjes med
hvad politikerne synes befolkningen har fortjent og det er ikke meget!

Gæst

#1525

2015-04-21 01:00

Fordi, at alt omkring politik og folketingets brug, er fuldstændig urimelig og giver så absolut ingen mening.
Hvis alle indenfor politik, fik alm arbejdsvilkår og lønninger, så kunne man bruge pengene(det er mange kr) til at gøre offentlig transport gratis - de ældre kunne få ,de bade de har brug for
OG TILLIGE sørge for mad til den sidste % af sultende børn i verden. Vi kunne faktisk sikkert også få bedre forhold for vores børn og alle de pædagoger og lærere, som dagligt varetager vores børns interesse. Jeg er totalt uforstående overfor politikken omkring ansatte i folketinget. Syntes - det er diktaturagtige forhold og er rystet over , at vi er så mange, der finder os i det. Lønforskellen mellem politik og alm arb - er åbenlyst skyhøj samtidig bliver de pakket ind i vat og bomuld og passet ekstra på af vores politi, som i forvejen ikke engang kan nå deres egentlige politiarbejde. HEJ