Varde kommune - Skolestrukturen

Varde kommune - Skolestrukturen / Beskeder / max underskrifter pr. mailadresse / Kommentarer


Anonymous

#1

2016-12-27 12:13

Hej Kaj.
Jeg har forsøgt, at skrive under på nettet, men der kommer ikke en mail, hvadenten jeg logger ind eller registrerer mig på "skivunder.net". Vi skal nok få skrevet under - synes lige du skal vide, at der måske er problemer, selv om det jo nok som sædvanligt er min fejl med IT.

Hilsen

Ole

Anonymous

#2

2016-12-31 11:48

Der er indtil videre afleveret plakater og lister til manuel underskrift i følgende byer

Starup, Nordenskov, Tistrup, Horne, Ansager og Ølgod. Ugegamle tal viser at der pt. er ca 350 manuelle således at vi pt. har mere end 700 underskrifter.

Tistrup News vil sørge for at plakater og lister vil blive fordelt i resten af kommunen

Alene de berørte områder dækker ca 15.000 borgere eller ca 50% af de stemmeberettigede.

Vi har spurgt kommunen direkte om konkrete tal. Generelt har svaret været at vi selv kunne finde dem og det forsøger vi så.

Per Rask lovede ellers at alle spørgsmål efterfølgende ville blive besvaret.

Eksempelvis tales der meget om 50.000 m2 som kommunen ikke benytter. Det er muligt, men af disse berører kun ca 5.000 m2 skolerne
og der er ikke tale om ubenyttede - nej arealet dække gange, aulaer mm - altså m2, der er nødvendige

De af kommunen beregnede forbedringer har vi påstået var sat til det dobbelte af det reelle. De eneste oplysninger vi pt. har fået er at Brorson skolen i oplægget sat til 85 mio kunne reduceres til 33 mio - Ansager skole i oplægget sat til 11 mio nu reduceret til 6,7 mio.

Vi kan tilbagevise de påståede besparelser i kommunens oplæg alene ved at bruge kommunens egne beregninger.

Godt Nytår til jer alle og tak for jeres underskrift