BefriFrigg&Marley

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BefriFrigg&Marley.


Gæst

#801

2016-11-18 14:58

Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at folk skal betale skat, som bl.a. bruges til at fjerne to raske, uskyldige og elskede kæledyr fra vores medborgere.
At tvangsfjerne og dræbe to helt og aldeles uskyldige hunde, kun pga. deres udseende.
Det er absolut ikke iorden, og det er ekstremt skuffende af Danmark. Hundeloven skal ikke være et spørgsmål om race, men et sprøgsmål om adfærd.
Hunden bider ikke fordi at den er født som en speciel race - hunden bider kun hvis den er opdraget til det. Regeringen burde skamme sig over sådan en dybt latterlig lovgivning.

Gæst

#802

2016-11-18 15:03

Jeg skrev under, fordi jeg finder det totalt utilstedeligt, at personlige vurderinger danner basis for retslige afgørelser.
Man ser det ved domstole, hvor dommeren typisk vurderer at personer fra hans egen overklasse har "gode forhold", og lader det begrunde en kraftig strafnedsættelse, ligesom uvidende pispansere i denne sag, på en anonym henvendelse (måske fra en sygeligt hadefuld nabo) lader personlige fordomme og deres åbenlyse mangel på expertise, ramme uskyldige køtere, der ud fra hvad man kan se på billeder, ligner forbudte racer langt mindre end mange gadekryds vi ser dagligt.
Sådanne afgørelser bør underlægges eksperter, der skal begrunde det sagligt. En tilfældig Peter politi er fuldstændig uegnet, når man indser, hans største kvalifikation er, at han var villig til at skyde uskyldige Irakere, da Fjog havde lyst til at slikke røv på Bush,

Gæst

#803

2016-11-18 15:05

Syntes at hunde loven er det rene juks, det går ud over de forkerte

Gæst

#804

2016-11-18 15:07

Det er slet ikke fair for de to søde smukke hunde, der fortjener et bedre liv end at skulle aflives. Den lov skulle bortskaffes for altid.

Gæst

#805

2016-11-18 15:12

Fordi dyreværnsloven og hundeloven i den grad trænger til yderligere spark. Hvordan kan man ignorere levende skabningers ret til ordentlig behandling og meget stærkere straffe skal gennemføres. Ref. seneste mishandlede labradorer. En bøde?? Nej længere fængselsstraf og forbud mod at have dyr fremover skal gennemføres.

Gæst

#806

2016-11-18 15:16

Fordi jeg syntes, at det er helt hen i vejret, at aflive de hunde, nå de ikke er sikre på racen
Idontlikethislaw

#807 Re: stop aflivninger

2016-11-18 15:22

#1: -  

 Stop aflivninger af ulovlige race hunde med ordentlige ejere. Test ejer og hund grundigt før tale om aflivning 

De fleste kan godt finde ud af at have disse omtalte race hunde som amstaff og bull terier. 

Det kommer udelukkende an på ejeren om han eller hun slår den eller træner hunde til andre formål end ganske almen hunde træning som eksempelvis sit. Og halse og hvad normale mennesker ville træne deres hund til at kunne. 

De ejere der somregel er med udlandsk baggrund / unge kriminelle således også set danske kriminelle typer. Som træner disse racer ved at få dem til at bide i store ting og hoppe højt op i et træ og bide sig fast til de store grene og hænge der i kæben. Dem der deltager i hundekampe. Folk ved selv hvem de er jo. Dem der slår hunde og finder få alt muligt sygt mod hunde og andre dyr. 

I dette tilfælde har disse to skønne hunde ikke været farlige . De har ikke været trænet forkert til kamp eller andet forkert træning . De har heller ikke gjort nogen noget. 

Vi kender alle sammen linse fra brøkken . Hun ville have kørt hundene ud af landet. Det er ikke fair. Den hunde lov skal redigeres . For de fleste kan sku undskyld mig sproget godt finde ud af at eje de her slags race hunde. 

Min søster har selv haft en amstaff som var sød og dejlig. han afgik også ved døden fordi han ikke er godkendt jo. Så jeg kender godt til det her. Man er nød til at justere en smule på den hundelov. Der skal blot en tilføjelse til. Som er at ejere med ulovlige race hunde kommer for tests om hvordan man behandler hunden. Og hvordan hundens adfærd er overfor ejeren . Man kan sku godt se på en hund hvis den er glad og trives. Og ligeså kan man også sagtens se om hunden er skide bange for ejeren 


Gæst

#808

2016-11-18 15:27

Fordi, efter min mening, er hundeloven den værste lov nogensinde.

Gæst

#809

2016-11-18 15:27

Søde hunde skal ikke aflives, bare forbi, at nogen tror de er farlige.

Gæst

#810

2016-11-18 15:49

Forsikring det er uskyldige liv der er på spil

Gæst

#811

2016-11-18 16:06

Fordi det er urimeligt, at alle kan angive en eller flere om f.eks forbudte hunde, og at der kun er en mistanke om at omtalte hunde, skulle være nogle af de forbudte hunderacer, i den sindsyge hundelov, som er vedtaget.... Stakkels hunde, for ikke at glemme deres ejere, hvilkent afsavn for deres vante rammer....

Gæst

#812

2016-11-18 16:15

Fordi vores lovgivning er så elendig og at der sidder nogle "kloge" folk bag deres skrivebordet og bare sender den ene dødsdom ud efter den anden. Det er så amatøragtigt og hvor mange hunde har ikke mistet livet indtil nu pga sådan en flok idioter. På det punkt skammer jeg mig over og være dansker, føj for helvede

Gæst

#813

2016-11-18 16:28

Det er intet bevis for hundene er ulovlige og de har intet gjort!

Gæst

#814

2016-11-18 16:32

Disse hunde er uskyldige og har intet gjort!

Gæst

#815

2016-11-18 16:35

Det er en vanvittig lov, at aflive sunde og dejlige hunde blot pga en race.

Gæst

#816

2016-11-18 16:41

kan det virkelig passe at man ud fra gener kan se om hundene er farlige, forfærdeligt politikerne ikke sætter sig ordentligt ind itingene før de dødsdømmer dyr,

Gæst

#817

2016-11-18 16:44

Vi ved jo alle, at det er en race af hunde der er problemet og ikke personerne der ejer dem... Måske i skulle aflive nogen af de mennesker der ikke kan passe på dyrene.

Gæst

#818

2016-11-18 17:02

Mig og mine skønne muskelbasser håber de 2 skønheder bliver frigivet til deres savnede ejer. Latterligt de skal dø , uden at ha gjort nogen skade overhovedet!!!! Det burde være omvendt, da det er jer der kommer til at gøre skade , ved at aflive de stakkels pus !

Gæst

#819

2016-11-18 17:15

Fordi hundeloven er forkert. Hunde er ikke farlige - dårlige ejere er!

Gæst

#820

2016-11-18 17:22

De skal have lov til at leve.

Gæst

#821

2016-11-18 17:24

Nogle gange kan jeg ikke udstå mennesker. Vi tror vi har ret til at tage dyrs liv... føj! Har ingen respekt for den dommer eller ret der har besluttet dette!
Lasse d

#822 Re:

2016-11-18 17:33

#1: -  

 det syntes jeg heller ikke så her er min underskrift

Lasse


Gæst

#823

2016-11-18 18:06

Når man er i tvivl om racen, skal man så ikke komme dyrets bedste interesse til godt ??? Hen af vejen kommer det jo an på hvordan man opdrager sin hund ????

Gæst

#824

2016-11-18 18:31

fordi hunde låven er ubruglig

Gæst

#825

2016-11-18 18:36

loven er en kvaje lov som (kniv loven) den er kommet efter et par sager blev blæst op af medierne ...de hunde der bider mest som labrador og schæfer er ikke på ...og ej heller de små agresive gale hunde som de gamle damer går med