Nej til ændret ledelsesstruktur i Haderslev Kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til ændret ledelsesstruktur i Haderslev Kommune.


Gæst

#1

2016-11-11 14:57

Fordi det igen går ud over pædagogerne og børnene når det drejer sig om besparelser

Gæst

#2

2016-11-11 17:41

Det er godt nogen går i gang med en protest mod det pjat.de må have for lidt at lave i det byråd

Gæst

#3

2016-11-11 18:24

Det undre mig, at man vil lave denne ændring, da man netop har erfaret at der har været fjernet for meget ledelse på skoleområdet og man igen har ansat afdelingsledere og ligeledes har man ønsket mere pædagogisk ledelse i daginstitutioner fra i år.
Endvidere tænker jeg at en leder, der kender sit personale og har sin daglige gang i huset kan og vil altid hurtigt tage hånd om situationer, der kræver en leder. I forhold til familier/børn med særlige behov er det også lederens ansvar at tage hånd om disse og følge op på, at der tages de nødvendige hensyn. Jeg mener derfor at det kræver at der er en synlig leder, som er fysisk tilstede i det daglige og som ser forældre, børn og pædagoger/medhjælpere i øjnene hver dag.


Gæst

#4

2016-11-11 21:09

Der blir alt for stor afstand og for lidt følelse med hvad der sker i de enkelte institutioner
Og så har vi i dag ledelse på mere end en fuldtids stilling hvilket det jo slet ikke blir med det nye
Forskelligheden vil jo også forsvinde så alle institutioner blir jo ensrettede og det er ikke godt efter min mening

Gæst

#5

2016-11-12 00:15

Et job en leder bruger 37 timer på pt, kan lige pludselig skæres ned til 12 timer om ugen. Jeg mener, det er vigtigt at lederen er til stede 100 % i institutionen, både for personalets skyld og forældrenes. Det skal kunne være muligt at gå til sin leder hver dag hvis behov, og ikke vente til denne kommer i institutionen igen.

Gæst

#6

2016-11-13 19:02

Fordi det er grænser for hvor meget man kan presse pædagogerne i Haderslev Kommune. De er hårdt spændt for i forvejen,de bliver slidt op før tid og skal alligevel høre fra kommunens formand at der er formeget sygdom blandt pædagogerne,må jeg være fri. Idiotisk tale at lukke ud. De skulle prøve at arbejde under de forhold de byder pædagogerne,så ville de løbe skrigende bort.

Gæst

#7

2016-11-16 14:36

Fordi jeg mener det er den helt forkerte vej at gå. Vores kommune kasse er udfordret og derfor er det vigtigt at vi bruger det vi har klogt. Og det betyder pengene skal bruges tæt på borgeren, så vi kan løse opgaverne hurtigst muligt, at arbejdsgangene er hurtige og smidige, og det sker ikke hvis man indfører flere ledelseslag. Haderslev kommune skal fortsætte med at arbejde værdibaseret og politikerne bør finde mod til at reducere i ledelses lagene , så dem der er tæt på opgaverne også får størst indflydelse på løsningen af dem. Det vil komme den enkelte borger og den kommunale økonomi til gavn.

Gæst

#8

2016-11-17 07:36

Jeg er ikke i tvivl om min barn ville kunne klare det. Men jeg som forældre vil ikke acceptere at de ikke får den sidste læring de kan få og blive 100% klar til at skulle være store børn og en verden hvor man forlanger meget mere af dem. Lad dem ha den sidste tid hvor der er de pædagoger der skal være til den mængde børn. Jeg synes ikke det er i orden at i hiver dem ud af børnehaven og så i går ned på pædagoger men at vi skal betale samme beløb som hvis de gik i børnehave og havde den rigtige mængde pædagoger.