JEG PROTESTERER MOD REGERINGENS FORSL. OM AT FJERNE KAMERA I TAXI


Gæst

#1

2016-10-03 00:52

Jeg er bekendt med at en lov kan elimineres med en bekendtgørelse, men dette strider dog mod al sund fornuft. Jeg er ligeså vidende om at videoovervågning i virksomheder/private hjem i forbindelse med indbrud er værdigløse. Det kan ikke samlignes med overvågning i hyrevogne, da der her sjældent forekommer maskerede personer. De vil næppe få adgang til kabinen maskeret.

Gæst

#2

2016-10-03 01:07

Syns ikke at regeringen kan være det bekendt at spøge med andres mennesker sikkerhed for at de passer deres arbejde. På andre virksomheder f.eks. autobranchen skal de benytte de sikkerheds ting til de forskellige opgaver ellers får man bøder. Hvorfor skal de passes på når de et på arbejde når en chauffør ikke skal.

Gæst

#3

2016-10-03 02:32

Alle muligheder for at sikre et sundt og sikkert arbejdsmiljø bør understøttes. Også for landets taxichauffører.

Gæst

#4

2016-10-03 02:44

Jeg skriver under fordi jeg mener dette er et politisk træk for at gøre plads til pirat giganten. At børs sikkerhed hverken prioriteres eller overvejes er skrækkeligt!
Charlotte

#5

2016-10-03 03:06

Piraterne har været her alt for længe..
Skal de nu hjælpes til vores penge?
Os der sidder der bag rattet i buret
Og betaler skat af kronerne på uret
Vores sikkerhed skal i ikke pille ved
så kameraet skal ikke tages ned
Få fingrene ud derinde på Borgen
idag er det os, hvem er det imorgen..
Få Uber væk fra de danske gader
Fø de koster mere end bare skatte skader!!


Gæst

#6

2016-10-03 03:07

Kære venner støt op om denne sag, her er der desværre noget der er gået galt for Venstre de vil nu afskaffe sikkerhedsniveauet for taxi chauffører ved at afskaffe kravet om video overvågning i taxier, dette er kun for at tækkes "pirat taxi" virksomheden Uber.

Gæst

#7

2016-10-03 04:33

Min far kører taxi - og jeg ville ikke være tryg ved det, hvis kameraerne bliver fjernet!
De arbejder i en meget udsat position - ligesom vagter på en måde!

Gæst

#8

2016-10-03 05:27

Det er et tilbageskridt at mindske sikkerheden i taxier og anden erhvervsmæssig persontransport. Selvom det er en tur, hvor bestillingskontoret "kender" bestillerens telefonnummer og afhentningsadresse og måske betalinsinformationer, kan man ikke se hvad der sker i bilen. Alle biler kan prajes/stoppes på gaden, derfor bør alle køretøjer der anvendes til at erhvervsmæssig persontransport have et overfaldskamera.
Erfaringsmæssigt nedbringer, det antallet af overfald ved sin blotte tilstedeværelse.
Hanne

#9

2016-10-03 06:47

Det er en mærkelig beslutning. Med alt det, der efterhånden sker i DK, overfald knivstikkeri osv., det fjerner da enhver sikkerhed for chaufførerne.


Gæst

#10

2016-10-03 07:49

Fordi et forseglet videosystem med lyd og billede beskytter både passagerer og chauffører mod overgreb.

Gæst

#11

2016-10-03 08:02

Kamran hjælper rigtige meget i weekenden. Og er en rigtige arbejds materiale .

Gæst

#12

2016-10-03 17:50

det vil være den glade vanvid hvis taxa chaufførenes sikkerhed skal tilsidesættes, (oven i købet måske for at til gode se ubers adgang på markedet)

Gæst

#13

2016-10-03 18:27

Den 1.juli 2007 blev det lovpligtigt at alle taxier skulle være videoovervåget.

Det er den 17. oktober 2004 - en søndag aften, kl. er 21.45 og jeg skal bytte bil med Poul om et kvarter. Jeg har haft kontakt med Poul sådan løbende hele aftenen, for at høre hvornår han var i nabolaget, så vi kunne bytte biler.
Jeg ser frem til bilbyttet, da det betyder at der er en meget lille chance for at jeg så skal ud og køre resten af natten, selv om jeg har vagt til næste morgen, men når jeg skal ud og køre kl. 7 næste morgen med skolebørn, så vil jeg gerne lige have sovet lidt inden, så jeg er frisk..
Poul er en person som man kan stole på, en person som man kan være sikker på, vil støtte op omkring en, hvis der sker et eller andet, men samtidig så er Poul også en typen, som hellere vil tale sig ud af ballade end skabe den mindste smule chance for at det skal gå hen og blive voldligt.

Kl. 21.54 ringer min tlf. - det er Poul som oplyser at nu er han udenfor og jeg kan godt komme ud og flytte den ene bil, så han kan køre den anden ind på plads.
Jeg tager en jakke på og går ud til ham, hilser ham velkommen hjem fra ferie, for det var hans første arbejdsdag efter at han var kommet hjem fra en uge i sverige, hvor han havde været over på jagt.
Og han havde haft en rigtig god uge, for han havde været heldig og fået ramt en hel del vildt. Hans helt store lidenskab var at være jæger, hvilket han var meget seriøs omkring. Ikke noget med at skyde uden for jagtsæsonnen, og ikke noget med at skyde fredet vildt - så han et dyr som var blevet skamskudt, så fik han det aflivet hurtigst muligt.
Vi stod og snakkede lidt frem og tilbage - lidt om hvorledes jeg havde haft det (Poul gik altid meget op i, hvorledes hans venner, bekendte eller generalt hans medmennesker havde det). Jeg fortalte, at da jeg nu havde været her i FaxeBilernes Taxi i halvanden måned, havde jeg bestemt mig til at blive - for jeg kunne godt lide lokal-samfundet, kollegaerne, vognmanden og hele klimaet her på landet - jaja, jeg er fra storbyen og har kørt i Kbh. nogle år inden jeg startede i Fakse.
Grunden til at Poul var interesseret i at vide om jeg blev, lod han skinne igennem, da han fortalte mig, at han selv havde sagt op pr. 1. december - altså om halvanden måned, men han bad mig gå lidt stille med dørene, for vores kunder behøvede ikke få det at vide endnu, sagde han. Selvfølgelig så lovede jeg ham at det skulle ikke komme over min mund, at han havde sagt op.

Kl. blev et par minutter over 22 og Poul siger at nu ville han køre hjem, for han regnede ikke med at der skete mere i aften, så vi skiltes.
Pludselig kommer jeg i tanke om, at jeg havde glemt at få min møntpung med ud af vognen som Poul kørte i, så jeg ringede til ham, mens jeg hoppede ind i min taxa og kørte efter ham for at han ikke var nødt til at køre hele vejen tilbage, på grund af min forglemmelse.
Vi mødtes foran Thorsborg, hvor vi så stod og snakkede yderligere nogle minutter - for Poul havde aldrig mere travlt end han havde tid til en sludder - det galt både kollegaer og bestemt også kunderne. Alle nød godt af Pouls gode tid til det hele. Måske nok, fordi at hverdagen nu til dags kan være lidt stressende - men ikke når man var i selskab med Poul.

Min mobil ringer så da kl. er 22.13 - det er kæresten som savnede mig og ikke kunne forstå hvor jeg blev af, for jeg skulle da kun lige ud og bytte bil, men nu var både jeg og bilen væk, så jeg forklarede lige kort, hvorfor og hvor jeg var, samt lovede så at jeg var på vej hjem inden for de næste par minutter.
Jeg sagde godnat til Poul, hvorefter vi kørte hvert til sit - Jeg hjem og Poul ud i natten, i retning af hans hjem, da han ikke regnede med at der skete mere den nat.

Kl 01.14 ringer vognmanden og spørger om jeg kan tage tlf.vagten - da jeg lige var faldet i søvn, og bestemt ikke havde tænkt mig at skulle passe tlf. nu var jeg lidt på tværs og ville vide hvorfor - for tlf.vagten den havde Poul da. Vognmanden som lød rigtig meget ude af den, blev ved med at spørge om jeg ville tage den - og da jeg ikke ville tage vagten uden at have fået at vide, hvad der var sket, fortalte vognmanden mig efter at han havde spurgt mig nogle gange - om jeg var sikker på, jeg kunne tåle at få det at vide.
"Selvfølgelig kan jeg da tåle at få det at vide !!"-svarede jeg, og tænkte, for så slemt kan intet være.
MEN jeg tog fej - vognmanden fortalte mig, at Poul var død - at han var blevet myrdet og at han var på vej til Køge for at finde ud af mere.

Vognmanden instruerede mig i, at jeg kun måtte tage falck-ture ind og ingen andre - der kom nu ikke nogen ture overhovedet hele natten, men tlf. kimede nu alligevel mange gange - det var Køge politi, som prøvede at få styr på hvem der havde hvad af bil og tlf. ...

Min første tanke efter at vognmanden havde ringet, var at det måtte være en joke
Min næste tanke, da jeg forstod at det ikke var en joke, var at sådan noget kan da ikke ske på landet - i byen måske, men vi er på landet og her sker den slags da ikke ....

Kl. blev lidt i 7 og jeg skulle ud af døren for at køre skolebørn - det var aftalen med vognmanden, vi kører skolebørnene og derefter lukker vi ned for resten af dagen, for at finde ud af hvad er der sket, hvad skal der ske osv ...
Sikke en lortedag det var - Jeg kørte skolebørnene og prøvede at smile over for dem. Da de sidste var sat af, kørte jeg hjem til vognmanden - lidt med den tanke om, at jeg ville sige op, for jeg havde bestemt ikke lyst til at køre taxa mere i mit liv.

Hvad var det så der skete fra Poul forlod mig og til jeg blev ringet op 3 timer senere ??
Kl. ca. 23.00 ringes der til Poul på firma-tlf.en - Det er Fakse Cafe og Spillehal som har 2 kunder, der er kommet forsent til toget og gerne vil have en taxi til Køge
Kl. ca. 23.20 henter Poul kunderne og kører i retning af Køge
Kl. ca 23.55 bliver Poul fundet i strandskoven 1 km fra Køge, hvor han lå i vejgrøften - han var død som følge af, at han havde fået skåret halspulsåren over.
Kl. ca 0.30 bliver vognmanden kontaktet, da politiet skal have bekræftet Pouls indentitet - politiet havde rettet henvendelse til vognmanden da Poul havde en firma jakke på.
Dette er hvad vi har fået stykket sammen, men grunden til at Poul blev myrdet kendes stadigvæk ikke.

Vi fik siden flg. oplysninger:
Angrebet på Poul går politiet ud fra, er kommet totalt uventet og uden at Poul har haft en chance for at forsvare sig.
Politiet mener også, at Poul har fået en hurtig død, som følge af det sted, hvor han blev skåret.
Kunderne var kørt videre i taxaen efter at de havde fået Poul ud af den.
Politiet har fanget begge kunder, som har tilstået - vi har dog ingen viden om hvem der gjorde hvad.
Politiet fandt først taxaen om tirsdagen, efter en af kunderne havde fortalt at de havde dumpet den i sydhavnen.
Kunderne var kendt i lokal-området som sprittere og ind i mellem på stoffer.
Den ene kunde havde post-adresse i Fakse, den anden i Valby (Kbh)

Nu er det hele kommet lidt på afstand og jeg sidder stadigvæk med en dårlig smag i munden - fordi at jeg sidder og er lykkelig for at det ikke var mig, som kørte bilen den aften, men samtidig så er jeg ekstrem ked af, at have midstet Poul, for han var noget helt specielt for mig - også selv om jeg kun havde kendt ham i et par måneder.

Mit største ønske i denne sag, er at morderne må få et helvede resten af deres (forhåbentlig meget korte) liv, for vores samfund fortjener ikke at sådanne 2 psykopater går rundt og indånder vores luft.

Poul var en ener - en person som man kunne have kendt i flere år eller blot få minutter - det var den samme person hele vejen igennem. Poul var Poul - dette er nogle af hans mange venners udtalelser.

Jeg er stolt af at have kendt Poul i den tid der var - jeg savner ham den dag i dag og jeg tager ofte mig selv i at skulle til at ringe og spørge Poul om forskellige ting i forbindelse med jobbet.

Dette er skrevet af: Henrik Kazzie Ørbæk - Chauffør i FaxeBilernes Taxi - 2/1-2005

Gæst

#14

2016-10-03 19:04

Har været i Taxi Branchen i 21 år.
Chaufførens sikkerhed, har også en stor betydning også for kunden i vognen.. Men Tak for alle de gode år. Ejnar.

Gæst

#15

2016-10-03 19:17

Sikkerhed sikkerhed sikkerhed frem for alt og her skal regeringen ikke begynde at slække på den eneste form for beskyttelse hyrevognschaufførerne og kunderne har !!!! Fatter overhovedet ikke, det kan komme på tale !!! Skam få jer på Christiansborg, der stemmer for !!!

 


Gæst

#16

2016-10-03 19:34

Dette er vigtigt, opfordrer alle til at goven en underskrift

Gæst

#17

2016-10-03 21:53

Ja lovløsheden længe lever

Selv med vores uduelige politikkere

Her hersker kun lovløshed og anarki

På tide at DANSKERNE rejser sig og gør modstand


Gæst

#18

2016-10-04 09:33

Total ude i skoven


Gæst

#19 Fjernelse af kameraer i TAXI? De er skøre, de romere.

2016-10-04 18:05

Det gjorde jeg, fordi vores nuværende regering gør ALT i dens magt for at genere og modarbejde arbejderstanden.
Jeg har en mistanke om, at Venstre gør de forberedende øvelser til at tillade UBER at komme ind på Taxa-markedet i Danmark, uden at skulle opfylde de sikkerhedsbestemmelser, der gælder.


Gæst

#20

2016-10-04 19:49

fordi det forslag vil koste liv

Gæst

#21

2016-10-04 20:35

Taburetterne har åbenbart ikke forstået, hvorfor der er kamera i hyrevogne. Jeg bliver virkelig harm når de kommer med så åndssvagt et forslag. Jeg har simpelthen lyst til at blive rigtig uforskammet i min menings ytren. Men så bliver ens meningstilkendegivelse, vel nærmere slettet end set. Men for fanden en flok paddehatte, af idioter.

Gæst

#22

2016-10-04 21:15

Kamera har en vis præventiv virkning når det er offentligt kendt at ALLE taxier har installeret kamera.

Gæst

#23

2016-10-04 21:17

Fordi jeg føler mig utryg at køre uden kamera i bilen.

Gæst

#24

2016-10-04 23:49

Som ægtefælle til en taxi chauffør der hovedsageligt kører aften -nat er jeg helt uforståelig over for at man overhoved kan komme i tanker om at ville fjerne kamaraerne i taxierne.

Gæst

#25

2016-10-05 12:24

Fordi vi er nødt til at sikre chaufførerne og os selv , vi lever i en grim verden så overvågning er en nødvendighed , desværre .