Genåbn klatrevæggen i Bananna Park

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Genåbn klatrevæggen i Bananna Park.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-09-19 03:33



Gæst

#2

2016-09-19 05:25

Det var et unikt samlingssted for klatrere og andre hyggelige mennesker. Nu blot endnu en anonym københavnsk åben plads uden sjæl.

Gæst

#3

2016-09-19 06:00

Fordi Københavns kommune er begyndt være pinligt langsomme med sådanne sager. Der er ingen undskyldning, rent dårligt arbejde. Der er så mange energiske friske klatrere der er kede af banana blev lukket.

Gæst

#4

2016-09-19 07:09

Jeg skrev under, fordi dette er et eksempel på bureaukrati som er grotesk.
Vi har et fantastisk og spektakulært anlæg, som klatrere udfordrede af og tilskuere imponeres over- når det er i brug. Det er udelukkende et gode for nærmiljøet og for Københavns kommune.

Gæst

#5

2016-09-19 08:01

Bananna Park er en unikt udendørs klatrevæg i KBH, hvor der er et fantastisk fællesskab omkring.

Det kan ikke passe, at det tager så lang tid at tage stilling til, hvad der nu skal ske med klatrevæggen og få den genåbnet...

Gæst

#6

2016-09-19 09:49

Jeg savner det udendørs klatremiljø i København. Når klatrevæggen i Bananna park er lukket, trækker de som kan, til udlandet i stedet. og nærmiljøet omkring parken går glip af den ekstra omsætning. Der er mange sider af samme sag. Jeg vil gerne kunne klatre og hygge udendørs i København, og andre vil få noget ud af den byberigelse området og energien der skaber.

Gæst

#7

2016-09-19 17:21

Jeg er nabo til Banana park (Vulkangade), og det liv, som følger med klatrevæggen gennem sommerhalvåret, er savnet her i kvarteret!

Gæst

#8

2016-09-20 08:22

Jeg kan ikke komme på nogle gode argumenter for ikke at gøre det. Det er en fremragende væg.

Gæst

#9

2016-09-20 21:31

Fordi jeg kender mennesker, som klatrer meget og længe har ønsket væggen åbnet.
Johan

#10 Vi er meget glade for din opbakning og vi kan rette en kritik mod kommunen også, men...

2016-09-22 08:47

#3: -  

 Hej

Vi er meget glade for din opbakning og vi kan rette en kritik mod kommunen også, men kommunen har også været en god samarbejdes partner med os i NKK. Der er flere faktorer der har gjort, at sagen har trukket sig ud og har været kompleks. Lige nu afhænger det af to parter der skal finde hinanden, Abekatten og Kommunen, der øjensynligt står langt fra hinanden. Med disse undskrift indsamlinger viser vi, at der er mange der savner væggen. Det kan måske få dem til at finden hinanden hurtigere...

Johan

#11 Re:

2016-09-22 08:49

#7: -  

 Vi er glade for, at aktiviteten er vellidt i naboområdet.

Johan

#12 Re:

2016-09-22 08:59

#6: -  

Ja, jeg tror bestemt af du har ret, at når der er aktivitet, så kommer der også penge til området. Der flere positive ting ved aktiviteten. Lokalområdet fortæller også, at med mindre aktivitet, så er der en større tendens til, at folk med mindre heldige intention begynder at bruge parken. Der er også betydningen for klatremiljøet i København. Det er her klatrere lærer hinanden at kende på tværs af klubber og ikke-medlemmer-af-nogen-klub. Det får også flere at interesserer sig for denne dejlige sport/livsstil... og jeg kunne blive ved

Johan

#13 Re:

2016-09-22 09:06

#4: -  

 

Hej

 

Jeg ved ikke hvor stor en betydning har bureaukrati har haft. Der har været været forskellige faktorer løbende i processen der har gjort, at sagen har trukket sig ud. Lige nu afhænger det af to parter der skal finde hinanden, Abekatten og Kommunen, der øjensynligt står langt fra hinanden. Med disse undskrift indsamlinger viser vi, at der er mange der savner væggen. Det kan måske få dem til at finden hinanden hurtigere...


Gæst

#14

2016-09-28 17:51

Fordi at jeg savner denne fantastiske mulighed for at klatre udendørs og lige rundt om hjørnet.

Gæst

#15

2016-10-01 14:28

Vigtigt for parken og lokalmiljøet..!

Gæst

#16

2016-10-01 17:59

Det er da latterligt at holde noget så fedt lukket. Jeg spurgte engang tilfældige klatrere om jeg måtte prøve. De sagde ja, og det var sjovt.

Gæst

#17

2016-10-02 11:12

Jeg vil ud at klatre

Gæst

#18

2016-10-03 16:46

Klatrevæggen er med til motivere, især unge, til idræt og en sund livstil. Den er en måde at være aktiv på i storbyen og et bidrag til kulturlivet i København.

Gæst

#19

2016-10-04 21:42

fordi den væg er et kæmpe bidrag til vores kvarter - uvurderlig i forhold til integration og balance og positiv ånd og stemning - den skal bare op at køre igen så hurtigt som muligt!

Gæst

#20

2016-10-05 05:49

Bananna er vigtig for det lokale miljø og ikke mindst klatrenysgerrige uden stort budget. Min kæreste har brugt det meget og jeg har selv prøvet en enkelt gang. Den dejlige plet må kunne blive klar til næste sommers udendørsaktiviteter :)

Gæst

#21

2016-10-05 16:53

Havde jeg været 40 år yngre, ville jeg elske at være klatrer. Det er super for byens unge, der har stor glæde af spændende, krævende og udviklende udfordringer i fritiden og i nærmiljøet! Og så er klatrevægen en smuk skulptur i sig selv. Op med den igen!!!

Gæst

#22

2016-10-05 17:49

Det er så brandærgerligt at Bananapark står lukket. Når klatrevæggen fungerer, er parken virkelig en samlende destination for alle slags mennesker, begyndere og øvede, unge og gamle, lokale og besøgende. Et af den slags steder, kommunen burde være stolte af og gøre alt for at fremme.

Gæst

#23

2016-10-05 17:49

Det er en god idé, og giver alle en mulighed for at bruge deres kraften i noget positiv.

Gæst

#24

2016-10-07 10:29

Vi savner at vores lokale klatrehelte er en del at vores byrum. Fix den nu og lad dem besejre tyngdekraften :-)

Gæst

#25

2016-10-09 14:12

Klarevæggen er ikke kun et aktiv for klatrerne i København men for hele kvarteret. Klatrevæggen har evnet at tiltrække en anden type borgere, som ved deres positive tilstedeværelse har været med til at vende parken fra et lidt suspekt sted, man ikke har lyst til at færdes efter mørkets frembrud, til en metropol for fede aktiviteter og god stemning. Klatrevæggen styrker hele kvarteret og virker præventivt overfor kriminalitet og andre utryghedsskabende aktiviteter.