Mod afvisning af kvoteflygtninge
Kontakt forfatteren af dette andragende
Det er uhørt , ikke i det mindste at tage imod vor andel af kvotaflygtningene. OG Tage imødekommende imod alle andre, der søger vor hjælp i deres nød. Johannes H. Jensen. pensioneret præst. Frederiksberg.
Der skulle ligge lister på alle kirkekontorer.
Venlig hilsen
Brigitte Lodemann
Fordi det er en skændsel. at et rigt land som vores nægter at tage imod en lille bitte del af de millioner af flygtninge, som er strandet rundt på kloden i lejre eller ambassader.
Kvoteflygtningene er netop den gruppe af flygtninge, som kun komme til Danmark, hvis det i forvejen er vist, at de er personligt forfulgt og derfor efter konventionens bestemmelser har ret til at nyde beskyttelse mod denne forfølgelse i et demokratisk land.
Danmark sendte jøderne tilbage til Hitlers Nazi-tyskland i 30'erne. Det var en beskidt historie. Jeg ønsker ikke, at Danmark skal gentage så ussel en handling ved at nægte vores pligt til at beskytte de undertrykte og forfulgte i denne verden
Karin Andersson
Lektor og gift med en forhenværende flygtning fra Brasilien
Der er så megen snak for tiden om hvad danskhed er og at vi skal bevare den.
For mig er danskheden at vi opfører os ordentligt i forhold til verdenssamfundet og de aftaler vi har lavet i fællesskab.Danskheden rummer for mig også en solidaritet; at vi tager os af hinanden og de svage i samfundet, og forsøger at hjælpe dem der er i nød og har brug for vores hjælp og beskyttelse, og ikke som nu-at vi graver grøfter og pakker os sammen om os sel, og lukker øjnene for hvad der sker ude i verden. Derfor har jeg skrevet under
Grotesk at et af Verdens rigeste og frieste lande optræder så småligt og egoistisk,
Hvis alle de forargede på disse sider, er så godhjertede, som I selv påstår, så luk dem ind i jeres hjem. så kunne I jo gøre alt det gode, som I klandrer os andre for ikke at gøre.
Ii det politiske Danmarks amangel på medansvar for verdens og især Syriens flygtninge
| This discussion has been closed. |