Bevar Kendt jordemoderordning i Region Sjælland

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Kendt jordemoderordning i Region Sjælland.


Gæst

#76

2016-09-17 05:29

Var selv en del af ordningen i 2013 og det gav en fantastisk ro i forløbet op til fødslen!
Da jeg under en kontrol blev sat i gang, var min kjo dog på ferie og hendes makker havde haft vagt med en anden fødsel, så hun blev i nogle timer afløser af en jm fra et andet team - men stadig var hun der KUN for mig med masser af tid og overskud. Hun hjalp ved en anden fødsel undervejs - men først efter at have spurgt, om jeg var tryg ved, at hun var væk fra stuen en halv time og på kald!
Håber ordningen bevares for alle kommende fødende!


Gæst

#77

2016-09-17 05:45

Fordi jeg selv har benyttet mig af hjemmefødselsordningen og har oplevet hvor vigtigt det er, at være tryh ved sin jordmoder

Gæst

#78

2016-09-17 05:46

Desværre fungerede Kendt Jordemoder Ordningen ikke for mig, det blev mere Kend alle Jordmødre på sygehuset;) men konceptet er rigtig godt og jeg ville ønske jeg fik lov at få Kendt Jordemoder Ordning igen, næste gang jeg bliver gravid.

Katja

#79

2016-09-17 05:55

Fantastiske oplevelser med kendt jordmoder ordning. Jeg følte mig så tryg begge gange, man kender personen der skal hjælpe en igennem og det gør det skridt nemmere. Fjerner en masse bekymringer, også for faren som er med ved nogle jordemoder besøg og dermed også er introduceret til jordemoderen og hun også kan fornemme hvordan han er. Vi giver vores største anbefaling! Den ordner må bare ikke gå tabt. Slet ikke med de afstande vi har til fødegange i dag, der er der nok at bekymre sig om. 


Gæst

#80

2016-09-17 05:56

Jeg var så glad for at blive fulgt af samme jordmoder under min sidste graviditet. Det var trygt at møde op til samme person hver gang, da hun kunne huske min historik og jeg skulle ikke gentage min graviditet hver gang som ved forrige gang. Da fødslen gik igang var det fantastisk at kunne ringe til samme jordmoder og hun kunne guide min kæreste om hvad vi skulle gøre, da Min fødsel gik så hurtig, at jeg fødte uplanlagt herhjemme, her var det især rart at det var den samme og at hun kendte min historie. Kan kun anbefale denne ordning, den må ikke blive sparet væk. Gå nu foran alle andre !!!!! og giv den gode service I har nogle fantastiske jordmødre tilknyttet fødselsforberedelserne. Lad dem udfører deres job. Mvh Marlene

Gæst

#81

2016-09-17 05:59

Fordi jeg selv er med i kendt jordmoder ordning og jeg er glad for det.
Har især været glad for det her op til min fødsel. God opmærksomhed og søde jordmødre

Gæst

#82

2016-09-17 06:16

Jeg har en dreng på 8 mrd,har selv gået ved kendt Jm ordning,og født med Mette,ville være ked af det hvis forholdene var anderledes når jeg skal ha nr 2 barn

Gæst

#83

2016-09-17 06:34

Kan se hvor meget det gav min kæreste at hun kendte den jordmord hun skulle føde med.

Det gav en helt anden og meget roligere fødsel end med mine 2 første børn..

Gæst

#84

2016-09-17 06:39

Fordi jeg selv er gravid og var med i den ordning, og har nogle dårlige forløb bag mig. Også syntes jeg at det var en godt tilbud..

Gæst

#85

2016-09-17 06:40

Det var vores valg næste gang igen

Gæst

#86

2016-09-17 07:02

Jeg var med da min datter fødte lille Ella den 18.-8.-16 det var i kjo og min datter havde den mest fantastiske fødsel i rolige omgivelser. Hun har angst og det var alfa og omega for hende at hun fik denne mulighed. Jette som er jdm i Roskilde var bare helt fantastisk. I må ikke lukke for den mulighed.

Gæst

#87

2016-09-17 07:08

Fordi det er SÅ vigtigt at der er tryghed omkring en kommende mor og fødslen. Jeg oplevede selv, at fødselsforberedelse blev aflyst 2 dage før det begyndte, på grund af nedskæringer. Da det var så tæt på, var alt i det private nærmest booket, medmindre man kunne lægge et par tusinde. Det skaber bare mere social ulighed, og det er ikke sådan, at kommende forældre skal starte sin nye tilværelse.

Gæst

#88

2016-09-17 07:08

Den ordning er det eneste rigtige


Gæst

#89

2016-09-17 07:10

Jeg havde verdens bedste oplevelse som første gangs fødene super dejligt man kan føde med en jordmor som kender hele forløbet og man er tryk ved hende jeg var super glad for Mette på Næstved sygehus og ville være ked af ikke at få chance til at føde med hende igen

Gæst

#90

2016-09-17 07:10

Efter en utrolig hård og traumatisk fødsel af min søn var jeg noget urolig og bange anden gang.

Det gjorde en verden til forskel at være en del af kendt Jordemoder ordning.. Jette fra Roskilde sørgede for at jeg fik den bedste fødsel.. Hun kendte mig og ml. Historie og vidste lige hvordan kun kunne berolige mig og hvad jeg havde brug for..

Hun fik mig hurtigt beroliget når jeg blev bange.. Jeg fik den bedste og mest rolige fødsel og forløb efter jeg kunne ikke have tænkt mig noget bedre.. Det er højst sandsynligt mit sidste barn, men jeg ønsker at alle andre kan få den samme trygge oplevelse.. Enten sammen med Jette eller en af de andre fantastiske jordemødre i kendt jordemoder ordning.. Alle som ønsker det skulle kunne føde med kendt jordemoder..

Gæst

#91

2016-09-17 07:11

Underskrevet og delt

Gæst

#92

2016-09-17 07:32

Det giver så stor tryghed, at være tilknyttet de kendte jordemødre både under graviditeten og selve fødslen. Jeg vil meget håbe, ordningen får lov at fortsætte og at beslutningstagerne får øjnene op, for de store fordele der er ved ordningen - både på det personlige og samfundsøkonomiske plan.

Gæst

#93

2016-09-17 07:40

Der gjorde jeg, fordi det er utrolig vigtigt for kommende forældre at have tryghed i hele forløbet til at blive forældre. Om det er første, anden eller tredje gang, er tryghed alfa omega.

Gæst

#94

2016-09-17 07:59

Det har kæmpe konsekvenser for fødsler og starten på livet hvis der ikke er tryghed under fødslen. Vi er ved kun at have fødefabrikker tilbage som resulterer i flere komplicerede fødsler, flere efterfødselsreaktioner og problemer med fx amning. På lang sigt er det meget dyrt at spare på den eneste tryghed der er tilbage!

Gæst

#95

2016-09-17 08:01

Jeg har selv født 2 børn. Begge gange med fremmede jordemødre. Det tillid man har opbygget hos den jordemoder man har kommet hos gennem graviditeten skal man pludselig nå at opbygge hos en ny gennem fødslen. Jeg må sige at selvom det var en ny begge gangene kunne de formå at få en ro på fødestuen selvom vi ikke kendte hinanden. Det ville være mere trygt for den fødende at have en de kendte i forvejen. Min jordemoder der havde fulgt mig gennem begge graviliteter var også inde og se til mig lige så snart hun mødte på arbejde. Det var en fast rutine hun havde så hun fik en afslutning med. Det at få snakket fødslen igennem med hende skabte en ro omkring en og som hun selv sagde fik hun set den lille ny

Gæst

#96

2016-09-17 08:10

Det giver en kæmpe tryghed igennem hele forløbet, både hos mor og far. Det vil være en kæmpe stor fejl at spare det væk, det må under ingen omstændigheder ske!

Gæst

#97

2016-09-17 08:11

Jeg er lige selv blevet mor til tvillinger og havde god gavn af min kontakt til jordmoder under mit forløb /indlæggelser samt fødslen.
Vil ikke undvære så kompetent hjælp og ønsker at alle gravide/fødende skal opleve dette.

Gæst

#98

2016-09-17 08:24

Det betyder alverden at man kender den jordmoder man skal føde med. Det kan stresse at man først skal lære hinanden at kende midt i en i forvejen, lidt stressende situation, hvor ro og overskud kommer til sin magt.

Gæst

#99 Bevar kendt jordemoderordning

2016-09-17 08:28

Min datter fødte hjemme i sommer med den sødeste og kompetente jordemoder Sille, det var SÅ en fantastisk oplevelse  vi fik,  ikke mindst fordi vi var i trykke rammer skabt af kittes, jordemoder . Min datter var SÅ godt og grundigt forberedt på hjemmefødslen . Noget hunikkevillevære hvis fødslen havde foregået i hospitalsregi , da selv de mest basale ting som fødselsforberedelse er barberet væk af budgettet i dag.  eller i dag foregår på et minimum. Det skaber utryghed og usikkerhed for den lille familie . Jeg er selv mor til 3 og mormor til 4 børnebørn valgfrihed til den fødende kvinde og hendes familie er det bedste venlig hilsen mormor   Helle Lindegaard 


Gæst

#100

2016-09-17 08:29

Jeg skriver under fordi vi havde meget glæde af ordningen da vores søn blev født..