Bevar Kendt jordemoderordning i Region Sjælland

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Kendt jordemoderordning i Region Sjælland.


Gæst

#1

2016-09-16 15:09

Jeg støtter underskriftindsamlingen fordi jeg oplever en stor arbejdsglæde ved at arbejde som jordemoder i kendt jordemoderordningen Holbæk. Her er jeg med til at give gravide og fødende kvinder et forløb med tryghed, kontinuitet og kvalitet igennem deres graviditet, fødsel og barsel. Det er det, som gør kvinderne glade og gør, at jeg er en glad jordemoder.

Gæst

#2

2016-09-16 15:44

Jeg har været studerende i kendt jordemoder ordningen i Holbæk igennem 7 måneder. Ordningen er så god for kontinuiteten både for de gravide og deres partner, men også for jordemødrene. Det betyder så meget for jordemødrenes arbejdsglæde, som skal vægtes høj i tider, hvor mange jordemødre må sygemeldes på stress som reaktion på de arbejdsvilkår som er på fødestederne.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-09-16 17:09



Gæst

#4

2016-09-16 17:28

Kjo er et fantastisk tilbud til de gravide.

Gæst

#5

2016-09-16 17:30

Vi skal bevare tryghed for vores gravide kvinder....det er en super gode ordning...

Gæst

#6

2016-09-16 17:39

Jeg tror nok at jeg var een af de første der var med i "kendt jordemoder projekt" på Amager for 11 år siden, jeg har født 3 børn, alle 3 gode fødsler, MEN den hvor jeg var tilknyttet kendt jordemoder var klart den bedste... Det var ingen spekulationer omkring hvilken kemi man mon ville ha' til sin jordemoder, hun vidste jo hvem jeg var og ikke mindst min kæreste, derved kendte hun vores humor osv. Hvilket jo klart gjorde det hele meget trygt... Jeg ville ønske at alle kvinder kunne få den oplevelse...

Gæst

#7

2016-09-16 18:00

Har selv været jordemoder i kjo i 4,5 år og elsker hvert minut af det. Det giver SÅ meget mening for de gravide/fødende. Mindre indgreb, smertelindring. Jordemoder kender forhistorie og parret skal ikke til at fortælle om tanker og ønsker midt i vearbejdet.
Det har for mig også været en bonus for privatlivet at kunne tilrettelægge arbejdet efter vagtdøgn og friuger.
Kontinuitet
Empati
Nærhed
Direkte kontakt ml gravid/fødende og jdm
Tilfredshed i høj grad

Gæst

#8

2016-09-16 18:01

Det er et af de bedste til ud en gravid kan ønske dig. Jeg ville IKKE have været tryg ved en tilfældig jordemoder de gange jeg har født og er derfor meget lykkelig for at det var to kvinder jeg kendte godt

Gæst

#9

2016-09-16 18:04

Jeg er jordemoder

Gæst

#10

2016-09-16 18:09

Hjemmefødselsordningen leverer sundhedsfarlig ydelser som vi kan være stolte af. For raske gravide er det et fantastisk tilbud og ordningen har resultater der er bedre endmange hospitaler ikke mindst fordi raske gravide skærmes for unødig indgreb. Ordningen gen er sted hvor viden om den spontane og ukmplicerede fødsel lever og udvikles. Det vil være et tab af dimensioner hvis denne ordning lukkes. Når jeg underviser i udlandet brugerne jeg dens et eksempel på god praksis. De politikere, der lukker denne ordning, ved ikke hvad de har gang i. Stop, undrsøg og tænk!!!!

Gæst

#11

2016-09-16 18:18

Efter min første fødsels nåede jeg at have 4 forskellige jordmødre. Ved nr.2 graviditet blev jeg ret utryg og usikker omkring det. Kendt jordmoder gjorde mig så tryg og det er den bedste fødsel jeg kunne forstille mig

Gæst

#12

2016-09-16 18:19

Det er så vigtigt med tryghed og det giver kendt jordemor. Lad os bevare kendt jordemor og sikre gode vilkår for fødende, jordemødre og børn!

Gæst

#13

2016-09-16 18:19

Jeg har i begge mine graviditeter haft kjo, og har virkelig synes det har givet en tryghed at kende dem man går hos, og de ved hvordan jeg har det med fødsel og forventninger og hvad jeg er knap så glad for. Synes det er et meget dumt sted at skære ned, det er virkelig givet godt ud.

Gæst

#14

2016-09-16 18:22

Jeg er gravid for 2 gang og skal føde om 5 ugers tid. Jeg er med i ordningen og det er det mest fantastiske! Så meget ro, de har styr på alt og jeg var så tryg ved at føde at min krop ikke var dopet af smertelindrende.

Gæst

#15

2016-09-16 18:27

Har selv født sidste år i Roskilde, under kendt Jordmoderordning. Jeg endte med at blive sat i gang, grundet højt blodtryk, og følte mig virkelig tryg da jeg kendte jordemoderen og hun var tilstede under hele fødslen. Kan slet ikke holde ud og tænke på hvor utryg jeg ville have været, hvis jeg havde haft en jordemoder, jeg ikke havde mødt før

Gæst

#16

2016-09-16 18:28

Det er vigtigt at sikre trygge rammer om det at få et barn....

Gæst

#17

2016-09-16 18:30

Det giver INGEN mening at Kendt Jordemoderordning nedlægges..!! Jeg er enormt frustreret over det (er 3. gangs gravid) da mit forløb afbrydes så jeg ingen udbytte/glæde får af det til min fødsel til feb. I mine 2 andre graviditeter har jeg også været i Kendt Jodermoderodning og har været MEGET glad for det, da det gav en kæmpe tryghed at jodermoderen kendte mig og omvendt. Jeg overvejer kraftigt at føde under andre vilkår (hjemmefødsel eller på klinik) da jeg SLET ikke er tryg ved tanken om de omstændigheder der er i udsigt med en fødegang hvor de løber stærkt i forvejen..!!

Gæst

#18

2016-09-16 18:31

Fordi det er en fantastisk ordning og har selv været en del af ordningen 2 gange i Næstved. Fantastiske oplevelser hele vejen igennem og det at man bliver fulgt af en eller 2 Jordemødre hele vejen igennem var bare en tryg oplevelse og hvis jeg/vi på et tidspunkt skal ha et tredje barn ville jeg rigtig gerne kunne benytte mig af denne ordning igen :-) så derfor bevar kendt Jordemoder ordningen i Næstved-Holbæk og Roskilde

Gæst

#19

2016-09-16 18:33

Nej!!!! Hvorfor ændre noget SÅ fantastisk!!! Jeg har været SÅ heldig at føde med de to bedste kendte jordemødre og de gjorde det SÅ trygt og roligt. Godt jeg ikke skal føde igen.... 


Gæst

#20

2016-09-16 18:34

Jeg har tre børn. De sidste to var med KJO. En fantastisk oplevelse begge gange, hvor jeg følte mig lyttet til, anerkendt, forstået og ikke mindst tryg! Begge gange helt uden smertedækning, hvilket jeg tilskriver den tryghed og omsorg jeg havde med fra starten.

Gæst

#21

2016-09-16 18:35

Jeg er førstegangsgravid og er netop tilknyttet kendt jordemoder ordning, og for mig lyder det helt fantastisk. Synes det er så rart at vide at det er de samme man ser og også én af dem der er med til fødslen. Det skaber en stor tryghed.

Gæst

#22

2016-09-16 18:38

Fordi tryghed fremmer en god fødsel!

Gæst

#23

2016-09-16 18:44

For at bevare trygheden for mange kommende mødre. Vi brugte selv ordningen

Gæst

#24

2016-09-16 18:45

Fordi det skaber tryghed
Jeg har selv valgt Hjemmefødselsordningen sj men det er jo ikke for alle
Kendt jordemor ordning giver kvinder der føder på sygehus samme fantastiske tryghed som os der vælger hjemmefødsel pga jordemoren kender den gravide/ fødende og omvendt

Gæst

#25

2016-09-16 18:47

Jeg har termin i december og skal føde på Næstved sygehus, hvor jeg havde regnet med stadig at være i kendt jordemoder ordning.