Bevar jernbaneoverskæring i Tisvilde

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar jernbaneoverskæring i Tisvilde.


Gæst

#1

2016-09-11 13:12

Det giver ikke stor mening at afskære lokale og turister fra at krydse sporene gennem Tisvilde-området. Var for nylig i Varberg, et område der kan minde om Tisvilde. Her er flere steder lokale og turister skal krydse jernbane med såvel gods- som øresundstog. Intet problem.

Gæst

#2

2016-09-11 17:29

Fordi at et helt boligkvarter vil blive afskåret mulighed for sikker adgang til cykelsti nettet i Tisvilde, vejby med mulighed for videre adgang til Helsinge og Hillerød

Gæst

#3

2016-09-11 17:34

Der må kunne findes en løsning, bom, advarselslys og/ eller lyd et eller andet så børn ikke skal ud på Vejby vejen

Gæst

#4

2016-09-11 19:17

Fordi jeg selv bor lige overfor jernbaneoverskæringen og bruger den dagligt.

Gæst

#5

2016-09-11 20:23

Det er helt uforsvarligt at sende skoletrafikken op på Vejbyvej, da det ikke er muligt at etablere en cykelsti på den aktuelle strækning, så den bliver sikker for bløde trafikanter.

Gæst

#6

2016-09-12 04:57

Overgangen er vigtig for de mange børn der bor i mit kvarter.

Gæst

#7

2016-09-12 13:27

Der er absolut ikke grund til at lukke denne meget brugte overgang.
#8

#8

2016-09-12 18:52

Ved at fjerne overgangsmuligheden, så skaber man blot en endnu større fare ved at cyklister, der kommer fra Vejbyvejen, Tibirke m.m., bliver tvunget til at køre over viadukten på kørebanen for biler. Har man også tænkt ind, hvor hurtigt bilerne kommer kørende på strækningen fra viadukten og ind mod byskiltene? Lad mig bare sige, at der er fart på (det må Politiet også kunne bekræfte, når de har haft fotovogne på vejen). Det kommer til at koste liv, hvis man tvinger de bløde trafikanter ud på vejen, hvor der ingen cykelsti er. 

Har der nogensinde været en ulykke ved overskæringen? Hvad er den reelle grund til at nedlægge den? 

Jeg bruger tit overskæringen, når jeg skal hjem til mine forældre. Og ved at nedlægge den, så tager den ikke længere fem min. at gå fra toget og hjem til dem, hvis man skal hele vejen uden om. Tror blot, resultatet bliver, at man vil skyde genvej over sporerne, og så sker der vel først reelt en større faresituation, end hvad selve overskæringen står for på nuværende tidspunkt (hvis det er grunden til ideen om nedlægge overskæringen). 

Det er det mest åndssvage forslag, jeg nogensinde har hørt, for sikkerheden er overhovedet ikke indtænk i det forslag. Det er ommer!!!! 


Gæst

#9

2016-09-12 21:13

Har venner der bord på stenbrobakken

Gæst

#10

2016-09-17 07:12

Bør ikke lukkes!! Der er godt udsyn ved overgangen og den bruges af mange!!

Alternativt kan de grave toget ned!!!!!!!

Tisvildeleje beboer

#11

2016-09-18 07:01

Forstår godt at privatbaner vil spare penge - men det behøver ikke at  være så dyrt at sætte et skilt op hvor der står at man krydser jernbane spor og man skal se sig for! 

 

Bløde trafikanter på broen på vejbyvej ser umiddelbart mere risikabelt ud end at man krydser jernbaneoverskæringen! 

 


Gæst

#12

2016-09-22 08:23

Vi bruger dagligt jernbaneoverskæringen, da vores ældste datter nu går på Skt. Helene Skole Vejby afdelingen og cykler til og fra skole. De to næste børn håber også meget på at kunne vælge den lokale skole med sikker cykelvej..

Gæst

#13

2016-09-23 20:42

Hvis lokaltog tænker sikkerhed kunne de så ikke nedsætte hastigheden på den strækning/overgang?

lokaltog tjener flest penge på hvor mange togsæt de kan sætte på strækningen og på hvor tit de kører til tiden, så måske derfor vil de gerne nedlægge overgange så de kan have en mere stabil toggang og tjene flere penge?