Brev til medier ang. behandlingen af syge borgere.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Brev til medier ang. behandlingen af syge borgere..


Gæst

#26 Skal prøve at gøre det kort.

2016-08-04 22:35

Jeg er i fleksjob på 9. år. Blev i 2010 sygemeldt i 4 mdr. da jeg havde en nerverod i klemme i ryggen som skulle opereres. Fik 23 smertestillende piller om dagen og kunne hverken sidde elller gå. Jeg blev kaldt på jobcentret og fik, at vide jeg skulle under min sygemelding beskæftiges 10 timer om ugen. Fik en masse pjecer og tilbud om alt muligt. Jeg sagde det kunne jeg ikke med de insisterede. Så mente jeg jo at så kunne jeg da lige så godt tage på mit ordinære arbejde 10 timer om ugen. Så jeg kørte bil hvilket var ulovligt med alle mine trekant mærkede piller men har ikke en privatchauffør. Min chef kiggede på mig som om jeg ikke var helt rask i hovedet og spurgte hvad jeg lavede der, om ikke jeg var sygemeldt. Og så bad hun mig tage hjem og passe på mig selv. Jeg er ansat i kommunen ;-) som jo i princippet er en del af jobcentret, de er egentlig mine kolleger. Jeg fik at vide til den samtale i jobcenter, at jeg ville få ny sagsbehandler hver 3. mdr. Spurgte om de var blevet helt vanvittige men næ sådan var det udstukket fra staten, sådan skulle man gøre ........... Ja det er Danmarks velfærd!

Gitte Sehested Lund
Gæst

#27

2016-08-04 23:56

Fordi det er nu, vi alle skal tage ved lære
Fordi det er for vigtigt til at lade være ....

fordi velfærdsstatens afmontering
er en bombe ulmende mod detonering
en bombe fyldt med frustrationer, afmagt og frygt
sprænges den, er det DK væk, der engang var så trygt

Fordi det er nu, vi alle skal tage ved lære
Fordi det er for vigtigt til at lade være ....

Af: Gitte Sehested Lund, 5/8-16.


Gæst

#28

2016-08-05 05:37

Der skal forandringer til her og nu hvis generalstreke skal undgås

Gæst

#29

2016-08-05 05:45

Fordi alle de ansvarlige politikere og langt de fleste ansatte i alle offentlige myndigheder fralægger sig ansvaret, og fordi medierne generelt bruger alt for meget tid på at dække alle mulige terrorbegivenheder rundt omkring i verden og alt for lidt tid på den "terror" syge og handicappede i Danmark bliver udsat for hver eneste dag af offentlige myndigheder. Et kendt torturredskab overfor krigsfanger er, at fangevogterne vækker krigsfangerne, når de sover ene og alene for at nedbryde dem. Måden syge og handicappede bliver behandlet på i Danmark frarøver mange deres nattesøvn, så man langsomt nedbrydes som menneske. Og se det, synes jeg ærlig talt, at medierne burde meget mere tid på at beskæftige sig med.

Gæst

#30

2016-08-05 05:52

Jeg savner nævnelse af fleksjob, som jo også er faldet meget med den "nye" reform pr 2013.

Gæst

#31

2016-08-05 06:13

Der SKAL mere fokus på denne målgruppe.

Gæst

#32

2016-08-05 06:25

Fordi syge mennesker i Danmark bliver mishandlet af kommunerne og Staten.

Gæst

#33

2016-08-05 06:56

Jeg er dybt bekymret over den vej vores land er slået ind på. Et land uden velfærd, og intet til overs for andet end dem der nok skal klare sig. Det er ikke sådan jeg ønsker et Danmark!

Gæst

#34

2016-08-05 07:14

jeg underskrev dette fordi jeg arbejder med rigtig mange forskellige lidelser, både psykiske og fysiske. jeg træner hunde til at hjælpe mennesker og jeg ser alt alt for ofte at folk gerne vil noget med deres liv. Prøve at udvikle sig selv og komme videre i deres sygdom så de kan få det bedre men de bliver gang på gang banket ned af systemet (så er folk jo også meget nemmere at styre). PTSD krigs veteraner såvel som civile, bliver enten afviste som syge eller får deres sager trukket i klangdrag i flere år indtil mange af dem ikke har flere kræfter at kæmpe med og så ender på det laveste sociale trin. Jeg kan blive ved med at nævne skæbner af forskellige slags der har været igennem mig enten for at komme i praktik eller for at få en hund trænet til at hjælpe dem igennem en meget svær dagligdag for dem. Men de bliver holdt nede med langsom sagsbehandling, afvisning af lægers udtaler osv. DER SKAL RYDDES OP SÅ FOLK IGEN KAN FÅ ET ANSTÆNDIGT LIV selvom de er syge

Gæst

#35

2016-08-05 07:41

Jeg hører selv til den gruppe af borgere i dette land som har gået længe (12 år) og ventet på en afklaring efter at jeg er blevet erklæret uarbejdsdygtig på grund af slidgigt i det meste af kroppen, og har i den forbindelse stiftet bekendtskab med hvor stivnakket og helt hen i vejret, man bliver behandlet i der danske kommunale system.

Gæst

#36

2016-08-05 10:00

Fordi jeg mener, man sylter de syge og deres sagsbehandling. Jeg oplever, at kommunerne ødsler millioner af kroner på attester og speciallægeerklæringer, som de alligevel ikke læner sig op af i deres vurderinger af arbejdsevnen hos de syge. I øvrigt ser jeg ingen steder i uddannelsen hos socialrådgivere, der giver dem kompetencer til at vurdere arbejdsevnen, når man ikke skæver til de lægelige papirer, der foreligger.

Gæst

#37

2016-08-05 10:07

snart 7år i systemet , kan efter hånd arbejde som sagsbehandler siden jeg har været nødt til at kunne det samme som dem for at kunne se til at det bare sker lidt .

Gæst

#38

2016-08-05 10:51


Sagsbehandler/
Advokat/
Dommer/
Betjent/
Borgmester
osv osv osv osv...
DU er underlagt 'Egendrifts'kompetencen i DIT ansættelses'forhold'...
OG Bevidste løgne,
er brud på §164 i straffeloven...
OG der er tit brud på §157stk2 i straffeloven (psykisk tortur)
Er systemDK ansatte
hævet over loven?
ANSVARS'FRIE?

Gæst

#39

2016-08-05 15:25

Fordi det er på tide at verden ser hvordan syge borger behandles så der kan gøres noget nu

Gæst

#40

2016-08-05 16:19

Er dybt bekymret for udviklingen..

Gæst

#41

2016-08-05 16:29

Fordi der skal gøres noget

Gæst

#42

2016-08-05 16:56

Fordi når man bruger så meget tid og penge på at finde en rest til arbejdsmarkedet helt ned til 13 minutter om ugen, må det være fordi der er brug for de minutter i Danmark?
Hvis ikke, som er virkeligheden, er det en hetz mod mennesker som er kommet galt afsted.. !!!

Gæst

#43

2016-08-05 17:52

Jeg synes vi lever i et land hvor man tager fra de fattige og giver til de rige. Men det er jo klart det er sådan da det er de rige der har magten... Egoistiske folk som leder landet

Gæst

#44

2016-08-05 18:06

Fordi jeg har været flexjobber siden 2006 . Og ser hvordan folk bliver behandlet.

Gæst

#45

2016-08-05 20:00

Fordi jeg selv står i den situation, at jeg har 7 diagnoser der gør mig uarbejdsdygtig , men kan ikke få førtidspensionister

Gæst

#46

2016-08-05 22:15

Fordi det er sandt hvad der skrives. Og jeg har selv været igennem møllen. Ikke sjovt :-(

Gæst

#47

2016-08-06 07:19

Jeg underskrev fordi jeg syntes nok er nok den måde Syge, Ældre og Handicappet bliver behandlet på
Jeg flov værre DK. Fordi vi ikke behandles ordentlig, det drejer sig kun om KR og øre Penge og atter penge, men dem på Borgen har jo deres på det tørre de får i Hovede og Røv og laver alt for egen Vinding DE RIGE BLIVER RIGERE OG DE FATTIGE MERE FATTIG :'( :'( :'( føj siger jeg i skal skamme jer.

Gæst

#48

2016-08-06 08:45

Jeg er i fleksjob

Gæst

#49

2016-08-06 09:09

Fordi jeg ikke bryder mig om den siddende regering.

Gæst

#50

2016-08-06 18:26

Fordi at resourssesforløbsydelse ikke gælder til 2 års reglen til efterløn ved den høje takst, det kunne jeg ikke få kommunen til at lave om.