Pas på Køge

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Pas på Køge.


Gæst

#26

2016-05-12 10:57

fhv museumdirektør, Køge Museum

Gæst

#27

2016-05-13 09:14

Fordi det er trist at se en værdifuld by begå arkitektonisk og miljømæssigt selvmord.
Jesper

#28 Re:

2016-05-14 09:27

#10: -  

 Hvorfor skulle det være anderledes i Køge end resten af landet? Der er ikke mange politikere som vil Danmark godt.


Gæst

#29

2016-05-15 08:14

Jeg underskrev fordi jeg vil være med til at bevare den charme Køge By er kendt for, så jeg synes byen skal fortsætte i den arkitektur/stil.

Gæst

#30

2016-05-16 15:48

Det er vigtigt at bevare den gamle køge by. Lige nu er man ved at pakke byen ind i en mur mod havnen. Den nye biograf lukker af mod den gamle bydel så vi ikke kan se den smukke pakhusbygning. Hvorfor ikke pakke de nye bygninger ind i forklædning af gammelt. Se i sct. Gertrudsstræde, hvor smukt de nye huse blander sig med gamle!

Gæst

#31

2016-05-17 11:41

Jeg synes efterhånden at den arkitektoniske værdi for Køge er ved at blive ødelagt, hvad skal vi med store glasfacader mod havnen bare for at vise vi har råd? Nej det har vi ikke, det er derimod bedre at forsøge at bevare det gamle bybillede i den gamle stil. Havnebassinet blev i sin tid ødelagt - den gamle stationsbygning kunne være blevet stående fandt man ud af efter den var revet ned. Hotel Hafnia, det gamle posthus, den gamle rutebilstation (tidligere KRB station). Nej man skulle have bevaret det gamle: DSB godsterminal kunne have været indrettet til øvelokaler og spillested, rutebilstationen kunne have været anvendt til S-togstation ved at man havde gravet sporene ned i undergrunden (m elevator og rulletrapper), det gamle posthus kunne have dannet rammen om mange kulturelle aktiviteter, Hotel Hafnia - et hotel i bymidten overfor stationen, den gamle remise til ØSJK eller....
Nej alt det moderne er ikke altid godt

Gæst

#32

2016-05-18 17:51

Jeg synes de har smadret nok gamle bygninger og natur efterhånden...


Gæst

#33

2016-05-18 21:01

Alt bliver moderniseret, træer fældet og for hvad? Byers sjæl bliver voldtaget af arkitekter og politikere, der har glemt at gå en tur i byen og nyde hverdagens charme, tidens ælde og historiens vingesus.
Køge er en af de særlige steder hvor historien er relativt intakt, så snitterne væk!

Gæst

#34 Re:

2016-05-18 21:02

#30: -  

 Ja! Byggeri i gamle byer skal tage udgangspunkt i den gamle arkitektur.

 

Ellers ender det som i København hvor hele bydele er blevet voldtaget og har mistet sjæl og charme.


Gæst

#35 Re:

2016-05-22 10:58

#1: -  

 Jeg har desværre aldrig det den gamle stationsbygning andet end på fotos.  Hvorfor blev den egentlig revet ned, for den så da flot ud? Venlig hilsen Ditte Allermand

 


Gæst

#36 Re: Re:

2016-05-22 11:06


Gæst

#37

2016-06-16 18:59

Et fuldstændigt løssluppent erhvervsbyggeri i Køge Nord, højhuse ved stranden, og nu grimme, grå firkanter på stationsområdet (til erstatning for det ligeså grimme og ubrugelige hus, der lå der før) . Byens skiftende byråd har i mange år dystet om, hvem der kan få den til at ligne Hundige mest muligt (undskyld Hundige borgere). Og som altid er det pengene, der taler.

Gæst

#38

2016-06-27 13:49

Fordi jeg er så død træt af Køge Kommune. De er ligeglade med borgerne og smider om sig med dispensationer til sig selv eller som de nu syntes. Menigmand er de ligeglade med. Systemet i kommunen virker korrupt i mange sammen hænge.

Gæst

#39

2016-07-19 10:04

Køge bys herlighedsværdi og særkende er jo netop, at det er lykkedes at udnytte og bevare indtrykket af middelalderbyen.
Når det som begrundelse for højdedispensation angives, at så kan Køge få flere store kædebutikker, må man ryste på hovedet.
Det er ikke det, der tiltrækker og fastholder borgere.

Gæst

#40

2016-07-22 15:26

At man nu også vil bygge i å bassinget og derved ødelægge de sidste rester af vores ellers dejlige indgang til køge å.

Gæst

#41

2016-09-12 08:24

Det gør jeg i håb om at man IKKE ødelægger resten af Køge inderhavn, ved at bygge ud i vandet. så er der slet ikke nogen af dyrearterne tilbage. Så har vi kun beton byggeri og stort set intet vand tilbage i den ellers hyggelige havn.
Philip
Gæst

#42

2016-09-19 08:40

Der er ikke sammenhæng mellem de gamle huse, og de moderne betonbyggeri. Det virker som om lokalplan og byggeprogrammet ikke er gennem arbejdet ordenligt fra bygherren, som er kommunen.

SLA

#43 Re:

2017-12-11 16:48

#2: -  

Fuldstændig enig - blev noget skuffet over, at se hvordan byen er under ødelæggelse.

Har ikke været i byen nogle år.

Man kan tydelig se, at penge er igfang med at ødelægge en by der en gang var en af de skønneste og velbevarede af DK byer.

Skammeligt.