Pas på Køge

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Pas på Køge.


Gæst

#1

2016-04-25 20:53

Fordi byrådet planlægger og bygger alt for meget i Køge centrum, de er ved at slå byens gamle hyggelige sjæl ihjel. Det startede da de rev den gamle stationsbygning ned.

Gæst

#2

2016-04-26 06:27

Født og opvokset i skønne Køge og ønsker at bevare Køges særkende, som en hyggelig handelsby med Køge Torv, Køge by og Køge Havn til glæde for borgerne og med ønsket om at trække så mange turister til. Ødelæg ikke centrum med skyskrabere, men byg endelig ud til havet ved strand og sørg for at lystsejlere med turister også kan lægge til kaj i Køge Havn med kort afstand til Køges seværdigheder, handel samt mange spisesteder.

Torben
Gæst

#3 Re:

2016-04-26 07:01

#1: -  

 Ha! Den stationsbygning er ikke gammel


Gæst

#4

2016-04-26 08:11

For at Køge midtby ikke bliver en stor grim kasse, rigeligt med kommune bygningen

Gæst

#5 Re: Re: jeg tror personen refererer til den der blev revet ned for Ca 35 år siden

2016-04-26 08:52


Gæst

#6

2016-04-26 09:12

Fordi jeg syntes Køge byråd ikke rigtigt ved hvad de foretager sig, specielt ikke Borgmesteren.

Gæst

#7

2016-04-26 09:15

Byrådet har ikke fornøden respekt for den gamle by.

Gæst

#8

2016-04-26 20:33

fordi vores politiker ikke bare skal sige et og gøre noget andet
Køgehøne

#9 Re:

2016-04-26 21:03

#4: -  

 Bare det så kun var kommunens egne bygninger der gik i stykker. Borgere der bor tæt på byggerierne får skader på huse og dem i Bjerggade 2B har endda mistet deres hjem og alligevel fortsætter man ufortrødent at lade bygherrer diktere tempo og forhold. De folkevalgte politikere synes at sikre sig deres egen vinding og glemmer de er valgt af borgere og er til FOR borgere og FOR KØGE. Pas nu på! 


Gæst

#10

2016-04-27 06:40

Vi har et byråd der fuldstændig har mistet jordforbindelsen

Gæst

#11

2016-04-27 07:32

Er helt enig i alle punkterne ......det hele handler om økonomi. Så mange boliger på så lidt plads at det snart ligner baggårds boliger !

Gæst

#12

2016-04-27 10:22

jeg er aldeles træt, af at der i vore byer bliver revet gamle smukke bygninger ned, uden hensyntagen til de omkringligggende bygninger, eller stilen i øvrigt. Arkitekter, er vilde med firkanter og rette linier, tilsat glas og stål,men er en skændsel i gamle byer med smukke bygninger

Gæst

#13

2016-04-27 12:08

Har haft meget kontakt med Køge  !
Som lille !!!


Gæst

#14

2016-04-27 14:29

Fordi jeg bor i Køge midtby og er ked af mange af de beslutninger der bliver taget. Fx nedrivningen af den gamle handelsskole så jeg kunne se fra min lejlighed.

Gæst

#15

2016-04-28 17:46

Jeg flyttede til køge bl.a. på grund af middelalderbyen og jeg ville blive oprigtig ked af hvis man ødelægger det med højt byggeri.
#16

#16

2016-04-28 17:57

Fordi jeg synes, man skal forsøge at bevare det unikke ved Køge og ikke bare efterligne, hvad der foretages i andre byer. Politikerne skal selvfølgelig være fremsynede, men er dog også valgt for at varetage borgernes interesser. Nu er de store projekter og økonomien løbet fra politikerne, og de førsøger at dække sig ind med flere kvadratmeter i højden, og har glemt at det er borgernes interesser, og en by der forhåbentlig skal bestå i mange år endnu,de egentlig skulle tage vare på.


Gæst

#17

2016-04-28 21:09

Jeg er født og opvokset i Køge, elsker byen og alle de gamle bygninger og selvom jeg ikke bor i byen længere så elsker jeg at komme "hjem" og føler mig stadig hjemme i Køge..

jeg synes det er så trist at man laver så meget om på den smukke by..!!


Gæst

#18

2016-04-29 08:46

For at bevarer det dejlige Køge

Gæst

#19

2016-04-30 07:08

Det gør jeg fordi, jeg har boet i Køge, hele mit liv, og på de 32 år, er der lavet meget om.
Ved godt tiderne ændre sig, og der må fornyelse til, men det sker desværre, på bekostning af unikke gamle bygninger, huse, osv. i vores smukke gamle by.
Fortsætter det sådan, er der jo til sidst, ikke mere tilbage, af "gamle Køge".

Gæst

#20

2016-05-06 08:51

at møde 2 kæmpe bygninger når man står af ved Køge st, som det første. gør hverken Køge mere berømt eller pænere. det ødelægger hele byen. jeg elskede at kunne tage til Hundige eller København for at komme i de butikker køge ikke har. nu har Køge det hele. 

Thomas Larsen

#21

2016-05-07 16:05

Hvem af jer skal man anmelde for hærværk. Hvis i skulle være i tvivl, så tænker jeg på det grafitti i har skrevet ved jernbane overskæringen. Det er fint nok at I protestere, men grafitti er bare ikke i orden.

Flemming Allermand

#22 Re:

2016-05-08 19:09

#21: Thomas Larsen -  

 Jeg ved ikke, hvem der står bag den omtalte grafitti. Gruppen "Pas på Køge" har ophængt laminerede plakater ved hjælp af hefteklammer, så de kan fjernes uden at skade de midlertidige plankeværker, vi har benyttet som basis. Vi har også undgået at skæmme de mange malerier, der er malet af mange energiske køgeborgere på plankeværkerne. Gid man kunne sige, at de fremtidige byggerier vil være lige så hensynsfulde over for deres omgivelser.


Gæst

#23

2016-05-10 16:06

Jeg er født i denne skønne gamle købstad, og det er ikke alle de nye
ændringer som passer ind til de gamle hus og smalle gade.
F.eks al det gyselige beton der er hældt ud ved Brochmands skole ved
siden af kirken. En skandale - den nye kæmpestore bio passer slet
ikke ind heller. Jeg ønsker at bevare gamle Køge.....min hovedstad.

Gæst

#24 Re:

2016-05-10 17:39

#23: -  

 Jeg kunne ikke være mere enig!  Venlig hilsen Ditte Allermanf


Gæst

#25

2016-05-11 10:50

Fordi jeg holder af Køge by med dens nuværende smukke arkitektoniske middelalder stil og er absolut ikke tilhænger af den nye moderne byggestil som f.eks biografen og det høje byggeri/lejligheder, der skal bygges nede ved Sdr. Havn. Jeg har fuld forståelse for at Køge bymidte har brug for at blive udbygget, men hold den gamle middelalder stil i en ny moderne version og undgå byggesjusk, men hold en høj standard. Hellere at det sker over flere år end tingene bliver presset igennem, fordi der er et budget som skal overholdes eller fordi politikerne, mens de sidder der, vil tage hele æren.