ladpengenefølgebarnetHorsens

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen ladpengenefølgebarnetHorsens.


Gæst

#1

2016-04-18 17:09

Synes det vil være en god mulighed for de forældre der ønsker at gå hjemme og selv passe deres små børn. Tænker på alle de ting de går glip af når de som nu skal aflevere deres små i så mange timer i enten vuggestue eller dagpleje.

Gæst

#2

2016-04-18 18:35

Vi har selv valgt passe vores datter Sophia derhjemme og vi ville ønske at det blev tilgodeset og støttet af den by som vi elsker at bo i.
Vi krydser virkelig fingre at Horsens kommune ændre holdning.

Gæst

#3

2016-04-18 20:45

Jeg mener relationen til vores børn er det vigtigste. Og den styrkes i nærværet og tiden fra de er små. Derfor er det vigtigt at de forældre der har lyst til at passe deres børn selv har mulighed for det økonomisk.

Gæst

#4

2016-04-19 11:33

er så enig med jer! ville være en fantastisk mulighed for os mødre som virkelig har lysten.


Gæst

#5

2016-04-20 19:34

Jeg vil gerne give børn mulighed for at deres mor kan passe dem selv fremfor, at de skal afleveres i en pasningsordning hvor der er meget meget få hænder og tid til det enkelte barn

Gæst

#6 Tilskud....

2016-04-20 22:32

Det virker dydt underligt, at man kan få tilskud til at få passet sit barn, men hvis man vælger at gå hjemme og passet sit eget barn, hvillet al forsikring tyder på er bedst, ja så er der ingen tilskud af hente....


Gæst

#7

2016-04-25 11:18

Godt initiativ! Mor til 4 nu voksne hjemmepassede børn, som klarer sig fortrinlig trods manglende pædagogisk prægning i barndommen ;O Vi spændte livremmen ind og gjorde det for egen regning. Og jeg fortryder det ikke. Super god "karriere" at følge sine børn vokse op og udvikle sig.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe jer? kh. Line Iversen, Brøndager 31, 8751 Gedved tlf. 75 66 57 26
Mail: line-m-iversen@hotmail.com
Mille

#8

2016-04-25 13:21

Det er sundt for barnet at være sammen med andre jævnaldrende istedet for kun at være sammen med mor og far, mange børn bliver indelukket og vil ikke kunne finde ud af at dele og de ved ikke hvordan de skal leje med andre hvis de kun har deres forældre.. 


Gæst

#9 Re:

2016-04-26 14:29

#8: Mille -  

 De fleste hjemmepassede børn har søskende og det er let at låne legekammerater ;O)


Gæst

#10 Re: Re:

2016-04-28 06:02

#9: - Re:  

 i horsens kommune har vi hjemmegående rigtig gode muligheder for at komme ud med vores børn, vi går på biblioteket sammen. Går i legestue 3 gange om ugen også

Anette

#11

2016-05-03 07:48

 Håber inderligt at Horsens Kommune får indført denne ordning. Var for nogle år siden i dialog med den tidligere borgmester om netop dette emne, han mente, at ordningen ikke skulle indføres, da Horsens Kommune havde sådan nogle gode pasningsmuligheder!!!! Og det er jo fint med gode pasningsmuligheder, har selv arbejdet i nogle af dem, MEN hvorfor ikke også få muligheden for valget til at passe sine egne børn med et lille tilskud, når nu muligheden er der i andre kommuner? Jeg har selv passet vores børn til skolealderen, 6 af dem er i skole nu, de 2 yngste bliver passet hjemme..... har prioriteret og er lykkelig for det. Tænk, alle de mange penge Horsens Kommune har sparet i tilskud til institutionspladser, og som så kunne bruges på andet, ved at jeg har passet børnene selv? Over en million?  ......  og børnene klare sig storartet uden institutionslivet, spørg bare deres lærere


Gæst

#12

2016-05-03 11:52

Ens mulighed over alt i dk