Bevar Korinth Kro

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Korinth Kro.


Gæst

#1

2016-04-07 08:15

Man skal ikke gamle kultur. Når den er væk vil I savne den...

Gæst

#2

2016-04-07 08:33

Jeg har selv boet I Korinth far 1978 til 2003. Min Svoger Tage Larsen har I en periode været kroens ejer. Vi har afholdt konfirmation på kroen og jeg har gået lidt til hånde når der var nogle småopgaver.
Jeg kører tit gennem byen og synes det er trist at se kroen forfalde. Jeg håber så inderligt at der kan findes en løsning så kroen igen kan summe af liv. Mvh Bent Mikkelsen.

Gæst

#3

2016-04-07 09:55

fordi det er en indlysende god og rigtig ide at bevare kroen

Gæst

#4

2016-04-07 10:18

Fordi jeg synes, det er en bevaringsværdig og smuk bygning, der fortsat skal ligge i Korinth. Der er masser af muligheder for at udnytte bygningen. Se på det flotte postkort, hvor smuk, den var

Gæst

#5

2016-04-07 12:02

Fordi jeg er født i Korinth og har stadig familie der, min mor har arbejdet i rigtig mange år der og stadig mor genbo til kroen. Synes det er et flot bygningsværk(godt nok i forfald) men stadig bevarings værdig.


Gæst

#6

2016-04-07 12:20

Det ville være en skam hvis kroen blev revet ned. Der knytter sig så mange gode ting til den.

Gæst

#7

2016-04-07 14:06

Fordi den gamle kro, fra barndommen skal bevares.. Fåborg Midtfyn skal give borgerne en chance.. Andre har fået og ladet tingene gå i forfald.

Gæst

#8

2016-04-07 14:26

Jeg forstår simpelthen ikke at Faaborg Midtfyn kommune kan rive den gamle bygning ned. Den har en vigtig historie .Kroen må kunne udnyttes som vandrehjem og spisested. Da Korinth Kro ligger i en storslået natur tæt på Faaborg. Kroen skulle ramme et andet klientel som normalt overnatter i området. Nemlig fritidsfolk .Det være sig ornitologer, fotografer, ryttere, Lystfiskere. Cykelister,vandre folket, Navere, Spejdere. ergo folk der ikke lige passer ind  andre steder. Fordi de har tøjet til deres friluftsliv på og med. Arreskov sø ,Nørrsø, Brændegårdssøen,  Den gamle renoverede Vandmølle ,Brahetrolleborg Slot, Sollerupskoven. Karleko Mølle ,Ravnsborg , Se nu bare det ishus ved Svanninge bakker. Det er propfuldt altid.  Så må det også kunne lykkedes  ved Korinth .Folk kommer med veteran jernbanen. Helt ærlig Faaborg Midt Fyn Kommune  I er da ikke for spidse til at sælge varen ,af hele det smørhul  i har rundt omkring jer.  Det er ikke kun den gule kirke inde i byen folk vil se altså. De vil opleve naturen enten det er på en hesteryg, oppe på en cykel.på gå tur med sin bedste ven hunden. eller i et par gode vandrestøvler :) Med venlig hilsen KarinLThomsen

OMH50

#9 Korinth Kro

2016-04-07 14:31

En så unik historie som Korinth har, især med Baggesens helt specielle navngivning i kombination med Reventlowernes historie omkring Reformationen og de første skoler gør, at symbolet på byen bør bevares på en eller anden måde.
Er selv vokset op i Korinth og har gennem årene erfaret hvor mange mennesker i hele landet der har et positivt kendskab til byen på den ene eller anden måde - det være sig Brahetrolleborg, jernbanen, Spejderskolen, Landbrugsskolen, Realskolen, Kulturhuset, Kroen eller noget helt andet.
Selv om vi ikke snakker Fåborg by, bør politikerne i netop denne sag tage en ny runde og være med til at bekræfte bibeholdelsen af en helt egen kulturhistorie som ikke kendes fra andre landsbysamfund.
At byens borgere måske ikke brugte kroen helt så meget som ønsket da den var åben, bør ikke tælle negativt når der i den grad er lokal opbakning til at gennemføre et projekt, der bibeholder en kulturbærende bygning.
Kommunen skal i denne sag, på trods af den økonomiske situation, tage andre briller på og være med til at fremme kulturhistorie og turistme i lokalsamfund uden for Fåborg og Ringe i samarbejde med de mange lokale kræfter der positivt vil lægge en stor indsats i projektet.


Gæst

#10

2016-04-07 15:03

det er Korints vartegn på linie med Brahetrolleborg

Gæst

#11

2016-04-07 15:09

Det er synd at alting i Korinth bare forsvinder, og det er jo byens stammoder

Gæst

#12

2016-04-07 15:39

Jeg underskrev, fordi jeg har boet i Korinth i mange år. Jeg har holdt flere store familiefester, herunder runde fødselsdage, konfirmation og sølvbryllup på Korinth Kro.

Gæst

#13

2016-04-07 16:19

For at bevare en unik bygning i en efterhånden "glemt" by, der som andre landsbyer i denne kommune nedprioriteres.

Gæst

#14

2016-04-07 17:14

Fordi Korinth Kro er Korinth`s dåbsatest.

Gæst

#15

2016-04-07 18:02

Selvfølgelig kan man ikke rive kro'en ned. Lige så vel som man heller ikke river Klokketårnet ned i Faaborg som har en maritim betydning. Kro'en en er bynavnets varetegn

Gæst

#16

2016-04-07 18:15

Jeg er varm tilhænger af at kulturhistoriske værdier bevares i landskabet, især når de har forbindelse til betydende ændringer af danmarkshistorien som f.eks. udskiftningen på Brahetrolleborg, og Jens Baggesens og Sybille Rewentlovs navngivning af alle husene i baroniet med europæiske og mellemøstlige bynavne. Endvidere synes jeg at det ville være synd at fjerne bygningen fordi den falder godt ind i naturen og giver folk følelse af velvære.

Gæst

#17

2016-04-07 19:06

Håber nogen vil skyde lidt guld i at istandsætte denne skønne bygning i smukke omgivelser..

Gæst

#18

2016-04-07 19:22

jeg har kommet meget i Korinth i min barndom og jeg har gået på skolen.

Gæst

#19

2016-04-07 20:01

Fordi at det er dansk og vil gerne bevare noget af det gamle Danmark

Gæst

#20

2016-04-07 21:57

Jeg er født i mellemhaverne og for mig er kroen en del af min barndom idet jeg hver dag cyklede forbi til og fra skole. Jeg holdt afskedskaffe på kroen for min mand da han var blevet bisat i kirken. Kroen skal bevares det kan der ikke sås tvivl om den er en stor kultur arv og der bør ikke være tvivl om det.

Gæst

#21 Re:

2016-04-07 22:13

#8: -  

 super godt skrevet 

Jeg er helt enig


Gæst

#22

2016-04-08 05:05

Det er altid værd at bevare kroer, forsamlingshuse og evt skoler i de små samfund. De er kittet som er med til at gøre det lille samfund levende og attråværdigt at bosætte sig i. Vore dages sociale netværk

Gæst

#23

2016-04-08 10:47

Fordi Korinth Kro er en usædvanlig smuk bygning.
Jeg har gode minder derfra.
KarinLThomsen

#24 Re: Re:

2016-04-08 11:24

#21: - Re:  

 Tak skal du ha :) Den kro kunne blive et mad mekka  for folk med gode smagsløg.Ikke noget dyrt og fint.Men med de Super gode fynske råvare  øen bugner af. Samt de omkringliggende øer.  Unge kommende håndværkere kunne få lov at prøve kræfter med en gammel bygning. Lære håndværket  med de følger der følger med i en renovering af en bygning.  Det kunne give så meget på mange måder.  Stadig med den storslåede natur der omkrandser  hele området :) <3 <3


Gæst

#25

2016-04-08 11:29

Vil bevare en kongelig bevilliget landevejs kro, fra fordums tid, har i sin tid været med til bryllup, der netop blev fejret der, en kæmpe oplevelse.