Stop flytning af Fjordskolen i Aabenraa

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop flytning af Fjordskolen i Aabenraa.


Gæst

#51

2016-04-01 13:54

som mor til en ung mand med diagnose infatil autisme ser jeg med gro hvordan man behandler vors meste udsatte i vors samfund hvorfor er det den gruppe som gang på gang blive sorte per

Gæst

#52

2016-04-29 15:12

Jeg synes det er forfærdeligt at nedlægge en god skole, som mange handicappede inkl. min nevø har meget glæde af. Utilstedeligt at flytte dem til gamle, slidte asbestfyldte bygninger i Kruså. Hvor bliver man harm over denne ligegyldighed overfor børnene. Økonomi og politik er åbenbart vigtigere end menneskelige hensyn!

Gæst

#53

2017-03-16 23:12

Flytningen af Fjordskolen stinker langt væk af arogance fra kommunens og især borgmesterens side

Det er da klart den dyreste grund i Aabenraa by så hvorfor huse nogle handikappede der?

Nej så hellere flytte dem hen i et hjørne hvor ingen kan se dem Kommunen tænker overhovedet ikke på hvad de mister af elever langvejsfra og hvad det koster at fragte dem helt derned Samtidig med at de overhovedet ikke har taget rigtig højde for hvad det koster at lave Kruså skole om til handikappede og deres behov De har jo bare bestilt en raport ved et uvildig firma efter deres anvisninger hvor de mest basale ting er udelat

Men de ved jo nok hvad der er bedst for folket det er magtmisbrug af værste skuffe 

Men Thomas Andreasen tænker aldrig på de handikappede i Tinglev er der kommet en gangbro over jernbanen med det til følge at ældre og handikappede ikke har en kinamands schangse for at komme med toget der lovede han også højt og helligt at der ikke kom en gangbro uden en elevator Men nu 2 år med gangbro uden elevator manden må jo være rablende gal når han tror han kan spille fandango med sine egne bys borgere 

Jeg håber da borgerne tager det til eftrretnig til næste valg for sådanne uduelige politikker kan vi jo ikke have siddene og bestemme

Som et gammet ordsprog siger fanden hytter sine eller djævlen spytter i den forkerte grød


Gæst

#54 Politikkerlede

2017-03-19 09:29

Nu vil borgmester Thomas Andreasen også have, at beslutningerne skal træffes på Christiansborg så de kan trumfe afgørelserne ned over hovedet på borgerne

Jeg ved ikke hvorfor sådan falittenheimer skal være vores borgmester han hverken kan eller vil jo andet end sin egen vilje og hvis den ikke er lov så skal den da trumfes igennem

Det lugter langt væk af magtmisbrug og noget som fandt sted i 1930'ne og frem til 1945. Man skulle ikke tro han var fra venstre men et for længst forsvunden parti

Jeg opfordre hermed Thomas Andreasen til at smide håndklædet i ringen, og finde sig et borgeligt arbejde hvor han måske kan tjene til føden, og ernære sig selv, hvis han overhovedet bogenside har prøvet det

 


Gæst

#55 Re: Politikkerlede

2017-04-01 20:27

#54: - Politikkerlede 

 Der er vel ikke nogen der vil have sådan en klaphat ansat


Gæst

#56 Re: Politikkerlede

2017-06-27 23:11

#54: - Politikkerlede 

 Måske han kunne vinde endnu en mill. i lotto

Så kunne han da spille fandango endnu engang :)


Gæst

#57 Re: Re: Politikkerlede

2017-07-28 20:42

#56: - Re: Politikkerlede 

Nej nu modtager han æbler som bestikkelse i stedet for 


Gæst

#58 Tonen har fået en anden klang i Fjordskole-sagen

2017-11-27 13:09

Læserbrev: Jeg er oprigtigt ked af at høre, at vi forældre skal lade være med at brokke os og se at komme videre. Det er tonen fra folk, der ikke står med vores udfordringer dagligt.

Bare fordi vi kæmper for vores børns tarv, betyder det ikke, at vi skal nedgøres på vores holdninger. De ændrer sig ikke.

Vi mener, at vi har al mulig god grund til fortsat at kæmpe. Vi har simpelthen ikke råd til at lade være - for børnenes skyld.

Vi klapper ikke bare hælene sammen og siger javel.

Beslutningen kan stadig trækkes tilbage eller sættes i bero med omtanke, indtil den uvildige undersøgelse er lavet.

Fakta er, at projektet startede på 25 mio. Snart er beløbet 72. mio. - hvis altså de 12 mio., som licitationen blev overskredet med, bliver godkendt. Et beløb, der langtfra rækker.

Man skal huske på, at der i projektet endnu ikke er medregnet tag og vinduer - udendørsarealer skal stadig tilpasses alle børn med handicap + alle andre mangler, der mig bekendt først bliver undersøgt, når projektet går i gang. Slutresultatet kan nemt blive langt over 100 mio. kr., som borgerne i Aabenraa Kommune skal betale. Et projekt, som oveni købet er et projekt, ingen bliver glade for, fordi der ikke er blevet lyttet til de menneskelige konsekvenser fra handicaporganisationer, forældre og personale.

Det vil blive billigere - økonomisk, menneskeligt og fagligt - hvis projektet bliver realiseret i Aabenraa by.