Stop flytning af Fjordskolen i Aabenraa

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop flytning af Fjordskolen i Aabenraa.


Gæst

#1

2016-03-04 21:39

for at bevare faglighed - trivsel - visioner - og vores børns fremtid i faste struktureret rammer , trykhed , fremtid , voksen liv , selvstændighed , blive hørt/ set og lytte til.

Gæst

#2

2016-03-04 23:08

Fordi vores søn har haft 10 fantastiske år på Fjordskolen posekær. Og uden Fjordskolen ville han ikke have alle de færdigheder han har i dag. De 2 sidste år han gik på Fjordskolen gik han fra skole ned på Nybro.

Gæst

#3

2016-03-04 23:58

Fjordskolen har hele tiden været i en rivende udvikling og meget er bla på grund af beliggenhed nær by og andre faciliteter som bliver flittigt brugt og er til gode for børnenes trivsel, udvikling og indlæring. At begynde at flytte vil frustrere og ikke gavne nogen. Så vil en god udvikling blive ren afvikling, og hvem vil det gavne. Det vil blive pokkers dyrt. Frustrerede og udtrykke børn, forældre der går ned psykisk og lærere og andre fagfolk, der ikke følger med. Ren afvikling siger jeg bare.

Gæst

#4

2016-03-05 08:03

Jeg skriver under fordi bevikle ønsker min søn skal ekskluderes fra det nærmiljø han skal vokse op i og sener tage en videregående udd og bo i!

Gæst

#5

2016-03-05 08:48

Det er fordi de ikke tænker sig om de pålitiker der sidder i byrådet.De tror hvist det bliver billiger og flytte det hele til Kruså jeg siger bare stakels børn tænk hvad det kommer til at koste i Taxa regning.Nej byrådet tænk jer grundig om igen.

Gæst

#6

2016-03-05 08:50

Som tidligere lærer ved Fjordskolen på Skolevænget ved jeg, hvor kæmpe stor betydning nærmiljøet har for eleverne. Det vil tage år, før et nyt sted vil give tryghed og derved basis for indlæring, I Aabenraa er der skabt optimalt kendskab til mulighederne i nærmiljøet, og alle nicher benyttes: eleverne lærer at gå på indkøb, tage bus alene, besøge biblioteket, deltage i dyrskue, komme på udstillinger og høre koncert.... Her er strand, skov, udendørs undervisningsdage i Bodum...og meget meget mere....vigtigt er det også, at eleverne møder andre mennesker: de handlende og byens borgere og ser og herved lærer, hvordan man begår sig i dagligdagen. Aabenraa har rammerne, og eleverne er her trygge ved deres kendte hverdag.


Gæst

#7

2016-03-05 11:39

Synes beslutningen er taget på forkerte grundlag...de har glemt at tænke på børnene!!!

Gæst

#8

2016-03-05 14:36

Stop flytning af fjord i Åbenrå til kruså

Gæst

#9

2016-03-05 15:41

Fordi det er et overgreb på børnene, at flytte dem til Kruså... Og syntes bestemt ikke om visse politikers arrogante kommentarer vedr. Flytning... Men der kommer jo heldigvis et valg på et tidspunkt, så da er det vigtigt at huske hvor X skal sættes.

Gæst

#10 Re: ja det var måske en ide at kontakte de partier allerede nu, der kan tænke og ikke kun regne!

2016-03-05 15:51

#9: -  

 


Gæst

#11 Re:

2016-03-05 19:12

#9: -  

Ja klart nok med en borgmester som før har kørt et firma i sænk så kan man jo ikke forvente andet.

Men sådan er det jo når venstre skal bestemme så skal man jo spare på alle andre end dem selv mon han (Borgmesteren) ikke har lært lidt ved LLR det kan jo være han også får sine underbukser betalt.

Det er på tide vi gør oprør mod pampervældet som efterhånden er værer end enevældet var det. 


Gæst

#12

2016-03-05 19:36

vi er så glade for at det endelig er lykkes os at skolen har fundet ud af, at det bedste for vores søn er at starte på fjordskolen. Og vores søn trænger til at få ro på hverdagen i skolen og nogle succe oplevelser. Kan slet ikke overskue at han så en gang til skal flyttes og til noget som ikke er gennem tænkt ordenligt, og det du ikke for de børn med autisme, så ved vi som forældre hvordan vi kan starte forfra igen, lige som LUDO man blir lige slået hjem i en fart.


Gæst

#13

2016-03-05 20:18

Har selv haft min daglige gang på Fjordskolen. Dengng hed den blot Brundlundskolen. Skolen har da altild ligget i Åbenra. Det skal der da ikke laves om på. Den har det hele. Ergoterapi, fysioterapi. Svømmelokaliteter, på selve skolen med lift, der blandt andet gjorde det meget nemmere at hjælpe mig i/og op af vandet. Jeg er kørestolsbruger, medfødt spastisk lammelse.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-03-05 20:57



Gæst

#15

2016-03-05 21:52

Min søn Alex, er elev på Fjordskolen, som forældre lægger det mig meget på sinde, at han og ikke mindst hans kammerater trives i vante og trygge rammer. Jeg er desuden dybt rystet over den måde politikerne har håndteret hele flytningen på. De har bevidst valgt ikke at bruge penge, der netop var sat til side til nærmere undersøgelse af muligheder for Fjordskolens forbliven i Aabenraa, da de åbenbart i flere år har haft til hensigt at flytte skolen ud af byen. Jeg føler ikke, at politikerne på noget tidspunkt i denne sag har været sandfærdige, hvordan skal man kunne stole på dem igen. Meget trist, at tænke på, hvor kold og kynisk det hele kan blive. Super godt med denne indsamling.

Gæst

#16

2016-03-06 07:45

Vi er som familie selv mega hårdt ramt af at Vejen kommune Aug 15 flyttede autisme special afdelingen 15 km.. mor sygemeldt på 6 uge..sønnen 14 Asperger terapi med PPR og børne psyk har fået rigtig mange OCD ritualer som følge af hans stress.det faste personalet begynder nu også at brænde ud..Og den første langtidssygemelding ER kommet..dermed nyt personale og mere stress igen igen. .. hilsen en frustreret ked vred og meget træt familie fra Vejen kommune

Gæst

#17

2016-03-06 07:53

Kan en flytning af skolen hænge sammen med den flotte udsigt som er eftertragtet?

Gæst

#18

2016-03-06 07:58

Fordi Åbenrå kommune åbenbart er komplet inkompetent.

Gæst

#19

2016-03-06 09:28

Jeg har imod at det går ud over de svage i vores land. Jeg er meget bekymret for Danmarks fremtid

Gæst

#20

2016-03-06 10:59

Fordi jeg tænker på mit barnebarn Anders Lang Jepsens skolegang og det skulle byrådet måske også gør og ikke lade et regneark bestemme.

Gæst

#21

2016-03-06 14:35

Bekymrer mig for børn med specielle behov.

Gæst

#22 Aabenraa's byfornyelse

2016-03-06 18:59

Hvordan kan politikkerne bruge millioner af kroner på en byfornyelse, og så glemme de svage i samfundet.

Ja de skal bare gemmes så langt væk som muligt i deres planer for at lave sig selv et memo.

Så skal det hedde sig at fjorskolen er opslidt, har de glemt at investere i fornyelser der?

Men hvorfor det er jo politikkernes skyld at de ikke også kan bruge penge på at forny den også.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-03-06 19:51



Gæst

#24

2016-03-07 12:03

Jeg mener det skader mange handicappede at skulle flytte skole, ligesom mange nok ikke forstår hvad der sker. De er vant til trygge omgivelser, og flytning er katastrofalt.

Gæst

#25

2016-03-07 17:40

Jeg har været i Kruså og set de elendige muligheder for at lære i nærmiljøet. Det er en katastrofe