Protest mod nedrivningen af 1. pulpitur i Frederiksberg Kirke

Gæst

2016-03-09 14:31

Jeg er dybt rystet. Tænk at sælge sogneboliger for at kunne betale for at ødelægge min familie kirke gennem mere end 80 år.
Frederiksberg Kirke skal kun have nyt gulv og males, så kan den klare 100 år mere

Gæst

2016-03-09 18:35

Min datter er døbt i den smukke kirke.

Gæst

2016-03-09 19:36

Mine ca. 12 afdøde familiemedlemmer på kirkegården vilde vende sig i deres grave hvis pulpituret blev fjernet.

De sidste af dem blev viet i kirken i slut trediverne.

Gæst

2016-03-14 08:30

I 5 generationer er min familie blevet døbt,konfimeret,gift og begravet i Frederiksberg kirke ⛪ så vi har et tæt bånd til kirken

Gæst

2016-03-17 21:53

Hvorfor ændre helhedsindtrykket af et smukt kirkerum,med sin helt egen charme.En renovering kan være på sin plads,men nænsomt.Undrer mig over,hvem der har noget imod pulpituret.Næppe kirkegængerne,nok snarere arkitekten.

Gæst

2016-03-18 11:09

Fordi jeg er stærkt imod, at vores arkitekter er vilde med at ændre alt hvad der er gammelt, og fjerner godt håndværk som ikke kan erstattes, og dermed sjælen i kirken. Tag f.eks St. Petri Kirke, som havde brug for en kærlig hånd. Hvad har man fået en kold hvid kirke, ja den er pæn, men sjælen/historien er væk, og brugt 70 mill. Alt hvad vi elsker at se i udlandet, fjerner vi herhjemme, hvorfor?? Fordi arkitekterne vil have deres navne kendte....

Gæst

2016-03-18 12:50

Jeg synes at kirken skal bevares som den er,da den er meget smuk

Gæst

2016-03-18 14:22

Man freder vel ikke en ejendom / Kirke for at rive noget ned, hvorfor skulle man da frede kirken.

er det fordi man sagner mere lys, kan f.eks instalerer mere lys, det er helt vandvidigt, og som tidligere

nævnt, lige så snart nye og yngre akitekter kommer til, så skal der med djævlens vold og magt

laves om, nej find på noget andet.....

Gæst

2016-06-05 19:38

Jeg mener det er kulturel vandalisme, ligesom det vil betyde færre pladser i kirken til bl.a. konfirmationer, store bryllupper, begravelser og højtiderne:
Jeg er kommet i kirken i 50 år, som søndagskoleelev, jeg er konfirmeret og gift i kirken, ligesom min søn er døbt i Frederiksberg Kirke. Ligesom jeg har planlagt, at min begravelse skal foregår her. Jeg ved, at mange i min omgangskreds ligesom jeg har et helt personligt forhold til kirken. Man vil forandre kirkes intense og særpræget arkitektur ved at fjerne 1. balkon. Jeg håber Menighedsrådet besinder sig og droppe denne del af renoveringen.