Protest mod nedrivningen af 1. pulpitur i Frederiksberg Kirke

Hanne Fischer

#1

2016-02-29 06:57

Hvor er det et smukt rum. Ville gerne se kirken. Det vil være hærværk, at ændre noget som helst.


Gæst

#2

2016-02-29 20:35

Jeg er glad for at kunne underskrive. Det ville vaere en sorg hvis min tidligere sognekirke blev aendret saa drastisk.
Jeg voksede op paa Frydendalsvej, er konfirmeret i Frbg Kirke, mine foraeldre ligger begravet paa kirkegaarden, og jeg besoeger den altid, naar jeg er i landet.
Axel Vermehren
Gæst

#3

2016-03-01 08:33

Der er i denne tid en tendens til at skulle forny sig - også i arkitekturen. Det er også nødvendigt, specielt hvis ting forfalder og ikke anvendes. Det må dog under ingen omstændigheder ske ved at man fjerner og ødelægger historiske bygningsværker eller dele heraf i så funktionel og pragtfuld kirke som denne. Jeg har stor respekt for det valgte arkitektfirma - men nok lidt søgt. Man skulle måske hellere anvende arkitektfirmaer og eksperter, der netop brænder for at beholde det historiske, og sætter en ære i at udføre æstetiske og fine restaureringer, der harmonerer med fortiden og skaber et fortsat fint historisk billede langt ind i fremtiden. Og lad nu denne smukke kirke fra 1734 blive som den blev bygget. De bygmestre der byggede kirken har jo netop tænkt over, at det var væsentligt med disse pulpiturer. De har jo netop tænkt over det smukke lysindfald, og for slet ikke at glemme akustikken i kirkerummet. Hvad sker der med lyden og akustikken, hvis menighedsrådets beslutning udføres. Derfor er jeg i mod så drastiske ændringer og beslutningen bør tages op til reviderering.


Gæst

#4

2016-03-01 10:01

Fordi jeg har boet på Frb i mange år, min datter går i skole på Frb, jeg arbejder på Frb og vi har tilhør til Frb Kirke.

Gæst

#5

2016-03-01 22:50

Kærlighed til rummet, som det har taget sig ud i al den tid, jeg med mellemrum er kommet der - en ca. 40 års tid.. Og et inderligt had til nervøse og fantasiløse arkitekter, der ønsker at transformere kirkerummet til endnu et kedsommeligt blegt kunstgalleri.

Gæst

#6

2016-03-02 07:56

Fordi INGEN skal rode med min kirke som jeg er døbt og konfirmeret i-ligesom min far der var født i 1901 han og min mor er begge begravet i kirken af pastor Lundblad.Til især jul er jeg glad for at indtage pladsen lidt hævet over gulvet Las os få lov til at beholde vores kirke som den nu har ståetigennem flere generationer.Vi går der jo bl.a fordi vi nyder at sidde i de gamle statelige omgivelser.

Gæst

#7

2016-03-02 08:11

Frederiksberg kirke skal bevares som den er.

Gæst

#8

2016-03-02 08:20

Er helt for en gang maling men at ændre kirken er en ommer. Bygningen er så smuk og enestående for Sjælland. Jeg har haft besøg fra udlandet, som syntes Frederiksberg Kirke var en perle. Håber inderligt man ikke ændrer noget!

Gæst

#9 Re:

2016-03-02 08:23

#3: Axel Vermehren -  

 Tak Axel, det er super godt skrevet! Jeg håber, at der kun kommer frisk maling på vægge m.m. Kirken er en meget anderledes kirke end de andre, der er  her på Sjælland, så hvorfor i himlens skyld skal det ændres! Går over min forstand. 

Vh Christine


Gæst

#10

2016-03-02 11:32

Jeg synes man skal bevare det, der er karakteristisk for en kirke. Det er det, der adskiller den fra andre.

Gæst

#11

2016-03-02 11:34

Det er vigtigt at bevare det, der er karakteristisk for den enkelte kirke, så den adskiller sig fra andre kirker.

Gæst

#12

2016-03-02 12:23

Jeg har brugt Frederiksberg kirke ⛪ rigtigt meget og som tidligere Frederiksberg borger, ser jeg ingen grund til af fjerne noget der har været inden i kirken i over 200 år. Sidst jeg var inde i kirken var der lavet så meget om, at jeg dårlig kunne genkende kirkerummet, så stop her....

Gæst

#13

2016-03-02 14:04

Det er kulturødelæggelse at ville ændre et interiør så drastisk og kirken er så pragfuld, som den er, også akustisk med en rig sonoritet på grund af den fine spredning af refleksionerne.

Gæst

#14

2016-03-02 19:57

Endnu et eksempel på et menighedsråd, der uden nogen ekspertise på området gamle kulturbygninger, kaster sig ud i noget, som de slet ikke burde have noget mandat til.
Mange tåbelige, unødvendige og/eller ekstravagante kirkerenoveringer, -ombygninger og -tilbygninger er på den måde blevet realiseret.
PS Har selv siddet i et menighedsråd i seks år og dér været formand for bygningsudvalget.

Gæst

#15

2016-03-02 21:09

Fordi Frederiksberg Kirke skal bevares således som den er i dag. Det er selvfølgelig i orden, at kirken restaureres. Min svigerforældre er gift i Frederiksberg Kirke, min mand er døbt, konfirmeret og senere blev vi gift i Frederiksberg Kirke., og vores børn er døbt og konfirmeret i kirken.

Gæst

#16

2016-03-02 21:21

mangeårig bruger af en yderst smuk og flot kirke,
Meningsløst at bruge så mange penge på noget ligegyldigt i disse tider(de må ku bruges til sognearbejde i stedet for et sådant prestigeprojekt :) )

Gæst

#17

2016-03-02 21:38

Jeg har boet i sognet i min barndom og ungdom og er konfirmeret i kirken af pastor Lundblad.
At fjerne 1. pulpitur vil være hærværk mod den smukke arkitektur og historiske sammenhæng. Desuden vil jeg mene, at den enestående akustik i kirken vil tage skade.

Gæst

#18

2016-03-03 10:42

Frederiksberg Kirke skal bevares som den er , det vil være trist vvis den bliver lavet om til nyt . Mit barnebarn bruger kirken meget med bla. Koret m. m. 


Gæst

#19

2016-03-04 10:29

Det er den kirke min mand (død 2014) og hans familie har kendt og hørt til i 3 generationer!

Gæst

#20

2016-03-05 17:40

Jeg holder meget af kirken, som den er i dag.
Curt Stavis

Gæst

#21

2016-03-05 22:33

Nedrivningen vil være en ren forbrydelse. Mine 12 familiemedlemmer på kirkegården vil vende sig i deres grave.

Kim

#22 Kapacitet i kirken

2016-03-06 12:30

Jeg oplever som bruger af kirken, at der til jul, konfirmation, når korerne giver koncerter eller opfører musicals, at der er brug for al den plads der kan skaffes.


Gæst

#23

2016-03-06 23:17

Predikestolen mister sin mening uden 1. Pulpitur
Predikestolen skal saa ogsaa flyttes his 1. Pulpitur nedrives

Gæst

#24

2016-03-07 10:12

Helt enig med de fremsatte begrundelser.

Gæst

#25

2016-03-08 10:14

Der er bestemt ikke grund til, at lave en så stor renovering til, så få mennesker af befolkningen i et samfund, hvor der spares på alt. Ej heller ikke noget som turister vil kunne nyde godt af. Der står også noget om af det er på bekostning af sociale aktiviteter.