Vi vil bevare Lev vel ApS i Lolland kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vi vil bevare Lev vel ApS i Lolland kommune .


Gæst

#26

2016-02-10 23:37

fordi vi vel bevare en god arbejdsplads

Gæst

#27

2016-02-10 23:56

Endnu en gang er jeg blevet bekræftet i, at Lolland er et sted uden plads til vækst. Der er (åbenbart) ingen mulighed for hjælp og støtte til selvstændige, og jeg ser med sorg fremtidige arbejdsmuligheder flyde ud i sandet. Og dette til trods for manglende arbejdspladser med stort antal ledige til følge. Husker min skoletid hvor borgmesteren til afgangseksamen sagde vi skulle flyve ud og komme tilbage, veluddannede og slå os ned... Men tror I selv på det, når I gang på gang skyder Jer selv i foden? Det skær i hjertet, at I endnu ikke har lært af Jeres fejl!

Mine tanker går til alle i Lev-Vel. Jeg håber I tager denne nedtur med oprejst pande og, som fuglens phønix, kommer stærkt igen! Det er desværre de mange dygtige medarbejderer og, ikke mindst borgerne, der betaler prisen for dette uigennemtænkte valg lige nu og her. Men fremover vil der uden tvivl også ses større tab, hvis ikke Lolland Kommune snart får rettet op på deres handlinger! 

   


Gæst

#28

2016-02-11 00:03

Fordi min mor Irene Thøgersen har modtaget den bedste behandling af jer i den tid hun har modtaget hjælp og er meget ked af hvis det stopper. Hun har ikke computer ellers ville hun selv havde skrevet under. Jeg selv er bare så glad og dejlig tryk ved at vide i kommer hos min mor.når vi andre ikke kan
gæst

#29 #26

2016-02-11 07:16

Jeg er helt enig i at man skal bevare lokale arbejdespladser, men nu ligger landet sådan at dem der huar underbudt dem kan gøre det 5 mil kr billigere.

Der er vel også lidt om økonomi i det her?

Og dem der deswværre mister deres arbejde mon ikke de kan ansøge hos det nye selskab som overtager, der er jo stadigvæk de samme borgere ;)

Så giv nu de nye en chance, det kan jo være det bliver bedre :)

Lidt optimisme skade ikke :)


Gæst

#30

2016-02-11 08:55

Fordi som tidliger medarbejder hos både kommunen og Lev-Vel, har jeg oplevet mange borger der helle vil have Lev- Vel da de er utilfredse med kommunen. 


Gæst

#31

2016-02-11 10:23

Fordi lev-vel er bare profesionelle ,og har arbejdet sig op til en sund forretning, med gode synspunkter som kommer de ældre tilgode,de ældre er ikke spurt hvordan kan man vælge for dem der har valgt lev-vel


Gæst

#32

2016-02-11 10:30

Hvordan kan man ansætte et firma der har 40 borger 4 ansatte og 4 biler , som skal spare for kommunen fravælge et firma der har ca 600 borger ca 100 ansatte 39 biller , det hænger ikke sammen , der er noget der ikke passer

Gæst

#33

2016-02-11 11:31

Fordi Lev Vel er en god privat ordning, som gør meget godt for vores ældre borgere...!
Og ikke kører "minut-pleje"...!!!

Gæst

#34

2016-02-11 16:53

En rystende beslutning taget af politikere som ikke har forståelse for borgernes valg
Til al held er der valg om halvandet år hvor de vil stå til regnskab for deres beslutninger

Gæst

#35

2016-02-11 16:58

Bavar en skøn arbejdsplads, som har et godt sammenhold ikke kun for os, men også for alle borgerne som har valgt lev vel tænk på dem

Gæst

#36

2016-02-11 21:26

Det er dygtige og engagerede mennesker, der gør det godt for dem, der har brug for assistance. Det er gode arbejdspladser til de mange lokale medmennesker.

Gæst

#37

2016-02-12 06:33

For at bevare skatten i egen kommune og beholde arbejdspladser her i Lolland lev vel gør det godt ellers have de ikke så mange borger hvor den andre kun ca 60 har lev vel ca 480 borger siger da lidt hos de fleste

Gæst

#38 Re: #26

2016-02-12 06:40

#29: gæst - #26 

 De 5 mill lægger de ret over i 2 andre kommune kasser så de er tabt , set på en anden 25 kr ca pr borger var de dyre er det det værd , min pårørende er da ihvertfald , forstår stadig ikke man vælger et firma der har været gået konkurs 3 gange og skylder penge væk , frem for et der ikke skylder 1 kr væk 

Carsten Andersen

#39 Re: #26

2016-02-12 07:41

#29: gæst - #26 

 Nu vil jeg jo sige, at der ikke er garanti for at Pleje Plus kan levere det - ej heller billigere. Med et efterslæbende underskud fra de første tre år på 1,6 mio+1,6 mio - 0,7 mio - så mangler der forlods 2 og en halv million. De skal bruge mange penge til køb/leasing af biler, ansættelse af personale, lokaler og meget andet.

MEN - det er nok nærmere det, som Lolland Kommune pønser på: Der kan I se. Det gik ikke, og nu hvor Lev-Vel er flyttet, er der kun kommunens (ringe) service tilbage. Beklager!

Det er et fattigt samfund, som kun ser på ussel mammon. Hvor bliver de flotte ord om at købe lokalt og støtte det lokale erhvervsliv af. De regnearksfolk bør smides ud og så skal vi have nogle folk ind, som også kan tænke !


Gæst

#40

2016-02-13 00:04

Det er på sin plads at der kommer fokus på folks rettigheder..!!! - ikke mindst vores kære borgere, som modtager hjælpen og selv har valgt hvor den skal komme fra. Syntes vi fratager dem rigeligt i forvejen pga. Nedskæringer og besparelser.. -Nu også dette.. Det kan simpelthen ikke passe!!!! Der er nogen som sidder og beslutter dette et sted... Og det er desværre nok nogen som ikke ved hvad livet handler om... Udover at spare penge.. De helt forkerte steder..

Gæst

#41

2016-02-13 16:56

altid en god og professionel hjælp. På pletten også i krisesituationer. Ved det af erfaring. Fås ikke i kommunen.

Gæst

#42

2016-02-17 20:50

Fordi mine forældre i Nakskov er glade brugere af Lev Vel, de og jeg er meget bekymrede for at hjemmehjælpen nu skal skifte til et andet firma på trods af at brugerne er glade og tilfredse med den hjælp de får. Penge er tilsyneladende mest vigtigt her ikke tryghed og kvalitet.

Gæst

#43

2016-02-18 08:11

Er utilfreds medkommunens valg

Gæst

#44

2016-02-19 10:23

Har svært ved at forstå hvad Helvet man tænker på nå man sider som politiker
Man må sku side med hovedet oppe i røven.