Vi vil bevare Lev vel ApS i Lolland kommune

Quoted post

gæst

#29 #26

2016-02-11 07:16

Jeg er helt enig i at man skal bevare lokale arbejdespladser, men nu ligger landet sådan at dem der huar underbudt dem kan gøre det 5 mil kr billigere.

Der er vel også lidt om økonomi i det her?

Og dem der deswværre mister deres arbejde mon ikke de kan ansøge hos det nye selskab som overtager, der er jo stadigvæk de samme borgere ;)

Så giv nu de nye en chance, det kan jo være det bliver bedre :)

Lidt optimisme skade ikke :)

Svar

Gæst

#38 Re: #26

2016-02-12 06:40:03

#29: gæst - #26 

De 5 mill lægger de ret over i 2 andre kommune kasser så de er tabt , set på en anden 25 kr ca pr borger var de dyre er det det værd , min pårørende er da ihvertfald , forstår stadig ikke man vælger et firma der har været gået konkurs 3 gange og skylder penge væk , frem for et der ikke skylder 1 kr væk 

Carsten Andersen

#39 Re: #26

2016-02-12 07:41:08

#29: gæst - #26 

Nu vil jeg jo sige, at der ikke er garanti for at Pleje Plus kan levere det - ej heller billigere. Med et efterslæbende underskud fra de første tre år på 1,6 mio+1,6 mio - 0,7 mio - så mangler der forlods 2 og en halv million. De skal bruge mange penge til køb/leasing af biler, ansættelse af personale, lokaler og meget andet.

MEN - det er nok nærmere det, som Lolland Kommune pønser på: Der kan I se. Det gik ikke, og nu hvor Lev-Vel er flyttet, er der kun kommunens (ringe) service tilbage. Beklager!

Det er et fattigt samfund, som kun ser på ussel mammon. Hvor bliver de flotte ord om at købe lokalt og støtte det lokale erhvervsliv af. De regnearksfolk bør smides ud og så skal vi have nogle folk ind, som også kan tænke !