Nej tak til etablering af en letbane gennem Kongens Lyngby!


Gæst

#26

2016-02-25 18:58

Orker ikke mere vejarbejde. .. fyld hellere hullerne i vejene ud og ny asfalt der hvor det er store huller i vejen..så kan jeg bedre klare vejarbejde. .Tak

Gæst

#27

2016-02-25 23:40

Jeg kan ikke se formålet med en letbane. Der er udmærkede buslinier og der er ingen plads til den langs Buddingevej det smalle stykke ved Lyngby. Skal beboernes børn ud over en bane hver morgen? Galimatias!

Gæst

#28

2016-02-26 07:37

Jeg bor I Gladsaxe, hvor vi også vil blive ramt af dette borgmestrenes prestige project.

Gæst

#29

2016-02-26 12:08

Er enig med underskriftindsamlerne. Absolut en tåbelig politisk beslutning at føre en Letbane igennem Kongens Lyngby.
Og jeg er IMOD at benzintanken ved AKB's højhus på Klampenborgvej, skal lukkes, til fordel for en Letbane, og med økonomiske følger for beboerne i højhuset.

Desuden er der så trangt på Buddingevej, at der ikke er plads til en letbane.

Billetpriserne i den kollektive trafik er på himmelflugt, og det tåbelige Rejsekort, gør, at mange borgere har anskaffet sig en bil. At transportere sig selv, tager ALT for lang tid, og er ALT for dyrt, med den offentlige trafik.

Om lidt, ude i fremtiden, kommer de førerløse biler. Så kan alle, også handicappede og ældre, købe en førerløs bil, og blive transporteret. Jeg kender et par ældre, der er faldet i de store busser, som ellers skulle sikre, at de kan komme rundt, og nu må de tage en taxa, eller flextur, hvis de har brug for transport.

Letbanen er en neanderthaler!


Gæst

#30

2016-02-26 18:14

En lætbanes løsning giver en rigtig dårligt samfundsøkonomiske afkast. En forbedring af de eksisterende S-Buser syntes at være tilstrækkelig og 700% billigere.

Det vil være til stor gene for afvikling af biltrafik, som er for de fleste den eneste fungerende transport middel.

Lukning af klampenborgvej til biler i Lyngby by midten er simpelthen vanvittig.

Der er ikke plads til at en lætbane kan føres under viadukten ved Lyngby station.

Der skal ikke investeres kæmpe beløber i gammeldags infrastruktur, nu hvor vi inden for ganske få år vil have selvkørende elbiler, på intelligente delebils ordninger. Det vil gør det muligt til drastiske reducere størrelsen af den danskebilpark, fri op masser af plads i vores byer som er fyldt med parkering, og der blive langt færre biler på vejen fordi de deles.

Gæst

#31

2016-02-26 19:10

Letbanen vil ødelægge Buddingevej. Alle de små sideveje vil blive parkeringsplads for dem der fjernes fra Buddingevej. Man vil ikke kunne komme over gaden andre steder end ved vejkryds og man kan kun dreje til højre fra sidevejene. Lad den stoppe ved Buddinge at og lad

Gæst

#32

2016-02-26 19:28

Letbanen ødelægger Buddingevej. Alle de små sideveje bliver parkerings pladser for dem der nedlægges på Buddingevej. Man vil kun kunne dreje til højre fra sidevejene og man kan kun komme over ved vejkryds. Lad den stoppe ved Buddinge station og lad 330 blive Lyngby bus med flere stop

Gæst

#33

2016-02-27 15:31

Er en dyr løsning ,pengene kan bruges bedre eks.ældre,børn,boliger til vores unge ect.

Gæst

#34

2016-02-29 09:14

fordi jeg ikke ønsker de forringelser og udgifter denne bane får for borgerne i Lyngby. Det virker fint som det gør nu.

Gæst

#35

2016-03-01 16:03

Ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til, vil dette projekt blive en
kæmpe udgift for bl.a. vi borgere i LTK. - Jeg mener, vi har et vel-
fungerende trafiknet med nuværende buslinjer til adskillige omegnskommuner. Måske ville Malmø modellen være løsningen. Busser kan flytte sig i trafikken, det kan en letbane
ikke. Jeg gruer for et kæmpe byggerod og efterfølgende kaos.

Gæst

#36

2016-03-13 14:00

Jeg er inderligt imod letbanen, der ikke giver bedre transportkvalitet end man kan opnå med busser med samme prioritet som letbanen. Den er meget kostbar både i anlæg og drift og hvor pengene skal komme fra til at dække det forventede store driftsunderskud har politikerne, så vidt jeg er orienteret, ikke taget stilling til. De ændringer i linieføring mv, der er foretaget efter kommunalbestyrelsen sagde ja til at gå videre med projektet, vil efter alt at dømme give færre passagerer, så driftsøkonomien bliver ringere.

Gæst

#37

2016-03-17 17:22

fordi jeg ikke ønsker, at trafikken gennem Lyngby-mittes forholdsvise smalle gader skal intensiveres

Gæst

#38

2016-03-29 17:39

Fordi jeg mener at det er en utidsvarende discount løsning og en forkert linieføring. Sammenblandingen af skinnetrafik og individuel trafik giver risiko for ulykker og samfærdsels gener.
Det forkommer mig mere fornuftigt at gå hele vejen og lave en nedgravet bane, eller en højbane i forbindelse med motorring 3 fremfor den foresløåede løsning.

Gæst

#39

2016-04-30 03:39

Hører ingen steder hjemme. Bus forbindelserne er udmærket. Det ødelægger samtidigt ringvejen.

Gæst

#40

2016-07-19 12:52

En skinneløsning var utidssvarende allerede for 80 år siden - hvilket en busløsning ikke er.

Gæst

#41 Tunnel

2017-06-16 09:27

Jeg fatter ikke, hvofor politikerne ikke tog den (for Lyngby) bedste løsning: Nemlig at føre letbanen i tunnel fra Christianskirken til Nærumbanebroen over Klampemborgvej. Jeg har til dato ikke hørt eet eneste godt argument imod denne løsning. Med det, der er lagt op til, vil Buddingevej blive smadret for tid og evighed, og sporene gennem Lyngby Centrum vil skabe masser af problemer.