Underskriftindsamling mod byggeprojektet Laanshøj+

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Underskriftindsamling mod byggeprojektet Laanshøj+.


Gæst

#26

2016-01-30 10:47

Der skal IKKE bebygges mere i dette skønne naturområde.

Gæst

#27

2016-01-30 10:50

Der er bygget rigeligt i dette naturområde. Etagebyggeri hører slet ikke til her i dette område.

Gæst

#28

2016-01-30 14:27

Fordi det virker som et rigtig dårligt projekt med al for stor udbygning omkring flyvestationen. Lyder rigtig ærgerligt med etagehuse derude - som slet ikke passer ind i miljøet - og med forventet øget trafik på Kr. Værløsevej.

Gæst

#29

2016-01-30 16:27

Jeg synes, at det vil ødelægge det landlige miljø øst for Lånshøj bebyggelsen. Med den mange nye huse vest for flyvestationen, vil der være behov for fodbold- og tennisbane etc. Flere beboere vil belaste Kirke Værløsevej i myldretiden, så vi heller ikke kan komme ud fra Dalsø Park i rundkørslen.
Bygger man alligevel, må man i hvert fald åbne perimetervejen ud til Jonstrupvejen, og aflaste trafikken den vej.
Hilsen OB-J

Gæst

#30

2016-01-31 12:27

Fordi infrastrukturen, helt specielt til- og fra kørselsforholdene omkring Kirke Værløse i forvejen er overbelastet og ikke kan rumme flere trafikanter.

Gæst

#31

2016-01-31 15:32

Jeg underskrev denne underskriftindsamling for at forhindre en ødelæggende udvikling af Laanshøjs unikke landsbymiljø, beskytte den unikke natur og sjældne dyreliv og planteliv, beskytte miljø omkring historiske tidligere Flyvestation Værløse, undgå mere trafikkaos på Kirke Værløsevej, undgå mere pres på skoler og institutioner

Gæst

#32

2016-01-31 16:50

Fordi det er uacceptabelt den måde kommunen pludselig bare går ind og ændrer lokal planen. For os som har bygget her under en meget stram lokalplan synes til grin nu da der pludselig bliver givet los, der er kun en synlig årsag til dette!! Der er nogle der vejrer penge!!!!!!

Gæst

#33

2016-01-31 20:36

Er imod at vores mukke natur i Furesø skal plastres til med byggeri.

Gæst

#34

2016-01-31 23:50

Fordi kommunen mangler at begrunde, hvorfor den favoriserer Realdania på bekostning af borgerne.
Else-Marie Leander
Underskriftindsamleren

#35

2016-02-01 07:34

Vi borgere, der bor i Laanshøj, har ikke valgt dette sted tilfældigt. Vi har ønsket at bo på landet i en landsbystemning med smuk natur og rekreative områder omkring os. Det er også det, salgsmaterialet har lovet os, når vi har købt vores boliger. Og endnu vigtigere: det er det, som den lokalplan, lokalplan72, vi alle har købt ud fra, har sat os i udsigt.

Borgere, der erhverver bolig i en kommune, må kunne regne med de lokalplaner, der foreligger. Selvfølgelig kan ting ændre sig en smule over årene, men det er moralsk anstødeligt, når en kommune lancerer et område på en bestemt profil, og når så de sidste beboere lige er ved at flytte ind, ændrer man området grundlæggende. Det skaber mistillid til kommunen - og er ikke tillokkennde for nye borgere til vores kommune.

Hvad tænker kommunen mon på, når de sætter højhuse på dagsordenen i Laanshøj?! Politikere er folkevalgte borgere i et demokratisk styre. De skal tjene borgerne, inddrage borgerne, værne om borgernes fælles historie og goder. Her er der tale om, at man tilsidesæter alt dette for det kortsigtede, enkle mål at skaffe flere skattekroner i kommunekassen. Det er primitiv politik, der ikke gør Værløse Kommune ære. I stedet for at skamfere Laanshøj med højhuse, burde kommunen i stedet værne om den perle, Laanshøj er i Furesø Kommune - rendyrke den og gøre den til kommunens varemærke. Det vil tjene kommunen langt bedre på lang sigt.

Og så bør man lytte til borgerne. Man har ikke taget os med på råd før, fordi man godt vidste, at vi ikke ville være med på at lave vores landsby om til et ordinært parcelhuskvarter, hvor rekreative områder er omddanet til højhuse! Vi borgere var ellers de første, man burde have spurgt til: hvad var vores erfaringer, ønsker , behov, visioner? Nu, hvor projektet allerede foreligger, sender man det i høring. Man siger, at man vil lytte til os i Laanshøj. Det bliver spændende at se, om kommunen nu også for alvor lytter. Desværre fortæller andre boligområder i Furesø Kommune os en nedslående historie: kommunen lyttede alligevel ikke, og de smækkede også her mange boliger op med den ene mål at berige kommunekassen. Fx på Farum Kaserne har man den nedslående erfaring.

Vi vil dog fortsat tillade os at håbe, at kommunen har til hensigt for alvor at lytte til det budskab, der i øjeblikket sendes fra hele Værløse: lad Laanshøj forblive en landsby med smuk natur og rekreative områder omkring!

Hvis kommunen for alvor lytter, er der masser af kloge, kreative mennesker i Laanshøj, der gerne deltager i konstruktiv dialg med kommunen om Laanshøjs fremtid! Vi har masser at byde ind med, som kan sikre at Laanshøj også for fremtidige generationer forbliver det unikke sted på det danske landkort, som det er i dag!

Else-Marie og Niels Buch Leander.

 

 

 

østre alle

#36 Re:

2016-02-01 08:20

#35: Else-Marie Leander -  

 Fuldstændig enig!


Gæst

#37

2016-02-01 09:27

Etagebyggeriet bliver for højt - desuden vil der blive store trafikproblemer på Kirke Værløsevej, som allerede er overbelastet

Gæst

#38

2016-02-01 11:58

Fordi jeg er enig med jer.

Gæst

#39

2016-02-02 11:41

Det er vigtigt for mig som borger i Furesø at bevare den smukke natur, som er en væsentlig grund til, vi valgte at bo her. Desuden kan vejene ikke bære alt det ekstra trafik.

Gæst

#40

2016-02-02 13:45

Imod høj bebyggelse i det område

Gæst

#41

2016-02-02 16:36

Oprindelig bebyggelsesprocent må ikke overskrides.
5-etages bygninger må ikke udføres.

Gæst

#42

2016-02-02 17:23

Jeg er enig med argumenterne og ønsker ikke at denne natur inddrages til beboelse, også henset til at Sydlejren lige har fået planlagt 400+ boliger. Desuden er det en skændsel at politikerne i så ringe grad forsøger at løse trafikproblemerne på Kirke Værløsevej! Det tager 20 min at køre 5 kilometer fra KV til Hillerødmotorvejen om morgenen! Og intet om hvordan 240 hustande (=480 biler) mere skal komme til og fra området. Derudover vil dyrelivet på området tage varig skade af yderligere bebyggelse - det er trods alt de færreste dyrearter som trives midt på den gamle landingsbane.


Gæst

#43

2016-02-03 15:58

Jeg underskriver, fordi jeg ikke ønsker man i Lånshøj, ødelægger den skønne naitur, og de strene restrektioner man har omkring byggeriet i Lånshøj, det er jo nærmest en vanvittig ide

Gæst

#44

2016-02-04 16:31

Stigende trafik på Kirke Værløsevej er bekymrende, det tager ca. 25 min at nå fra rundkørslen i Kr. Værløse til motorvejen mod Kbh. Det er kritisabelt for byens indbyggere og yderligere udbygning af området i Laanshøj vil belaste de trafikale forhold uoverskueligt for os alle i Værløse og opland.
Det naturskønne område i- og omkring flyvestationen vil med tiden forsvinde når området bliver udbygget, hvilket aldrig har været hensigten da flyvestationen blev givet til kommunen. Det er et inderligt ønske at vores politikere gør os stolte og bevarer vores dejlig by til evig tid !

Gæst

#45

2016-02-04 19:11

Jeg skriver under fordi jeg synes at det er overgreb på naturen, og løftebrud i forhold til hvad beboere, som købte hus tidliger på Lånshøj
blev lovet af natur og historiske omgivelser.

Gæst

#46

2016-02-07 11:43

Fordi jeg gerne vil støtte en bevaring af smukke naturområder

Gæst

#47

2016-02-07 14:14

huse på mere end 2 plan hører ikke hjemme i Lånshøj

Gæst

#48 Trafikale forhold

2016-02-08 01:12

Allerede nu tager det «en krig» at køre fra Ganløse og gennem Værløse. Forholdene er ikke til så megen trafik! Og kan en lokalplan bare lige ændres « over night» ? 


Gæst

#49

2016-02-08 12:35

vi har udsigt til Søndersø , og vi betaler skat for disse herlighedsværdig , og nyder stilheden i fulde drag.
Skulle der komme højhuse på Laanshøj , tror jeg ikke vi vil i Værløse mere. Ulla

Gæst

#50

2016-02-16 15:00

Det planlagte byggeri vil spolere den eksisterende bebyggelse og forringe naturoplevelsen af området.