Bevar Humlebæk Syd som grønt område

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Humlebæk Syd som grønt område.


Gæst

#26 Re:

2016-01-19 23:34

#24: -  

 kære "gæsteskribent".  dit indlæg her er dejligt at læse, og jeg formoder at du, ligesom jeg, er gammel humlebækker. Din maleriske fortælling om fuglelivet i Humlebæk Syd er god læsning, og falder naturligt sammen med de mange andre oplevelser mange borgere får når de færdes i området. Jeg vil meget gerne foreslå dig at sende dit indlæg som et læserbrev i UgeNyt eller Frederiksborg Amts Avis. Det er sådanne indlæg vi mangler i den daglige debat om dette og hint.

som du forstår, er jeg meget enig i dine synspunkter, og jeg har igennem Grundejerforeningen for Humlebæk de sidste 16 år arbejdet for, at Humlebæk Syd skal henligge som det grønne område det er i dag. venligst, Carsten Nielsen


Gæst

#27

2016-01-20 07:23

For at bevare et skønt attraktivt område

Gæst

#28

2016-01-20 17:56

Bevar Humlebæk så vi føler os hjemme.

Gæst

#29

2016-01-20 18:22

Jeg er tilflytter kommer fra Snekkersten, Da mit valg var Humlebæk, følte jeg at her er lys og luft, og da jeg cykler meget så
jeg følte mig godt tilpas her, og kan lide den fri natur,her føler jeg mig hjemme, Så jeg håber ikke der bliver bygget mere her. lad os bevare de grønne marker.

Gæst

#30

2016-01-21 00:08

BEVAR HUMLEBÆK SYD SOM GRØNT OMRÅDE!

Jeg er som borger i Humlebæk chokerede og rystede over den måde vi bliver mødt af politikerne. Det drejer sig om, at man over hoved ikke lytter til borgernes ofte meget klarsynet, og fornuftige synpunkter.
Det er forfærdeligt, at se de planer man meget stille og roligt har udarbejdet over Humlebæk Syd. Denne fantastiske naturperle, som så mange mennesker i Humlebæk har så stor glæde af hver dag.
Det er et utroligt rimeligt ønske, at få lov at bevare noget så livsbekræftende og sundt for krop og sjæl som et naturområde.
Mange mennesker har allerede søgt sig til det sydlige Humlebæk p.g.a.disse grønne arealer.
Skoler og børninstitutioner bliver med stor sandsyndlighed (enligt ny forskning) meget mere afhængige af fri natur til undersøgende undervisning og til motion m.m. Hvorfor skulle då politikerne i Byrådet modarbejde dette gennem at udbygge områderne indtil skoler og institutioner maksimalt?
Til sidst vil jeg bare påpege at i Byrådets 2020 strategi står det bl.a:" I Humlebæk er der mulighed for at leve et behageligt hverdags liv med både kultur og naturoplevelser lige udenfor din dør."
På samme gang er man fra politisk side i fuld gang med at fjerne et af de naturområder, som betyder utroligt meget for rigtig mange mennesker her i Humlebæk.


Gæst

#31 Re: Re:

2016-01-21 12:35

#26: - Re:  

 Hej Carsten!

Tak for ord og opfordringen. Er hermed vidersendt til uge-nyt, som forbavsende nok ikke har noget med om Humelbæk Syd i denne uge????????

 

Maria Larsen

#32 Re: Re: Re:

2016-01-21 14:58

#31: - Re: Re:  

 Det er en super god idé. Jeg ved, at der er talt med Lokalavisen for et stykke tid siden, og undrede mig over at der i ugens avis er et stykke om en anden underskriftindsamling i Humlebæk, men vores var ikke nævnt med et ord???

Man kunne ellers sagtens have lavet en historie på begge. Med de underskrifter vi har fået i hånden, er vi oppe omkring 500 underskrifter indtil videre.


Gæst

#33

2016-01-21 18:19

Fordi jeg flyttede til Humlebæk primært på grund af dets grønne områder for 16 år siden.

Gæst

#34

2016-01-21 18:56

Fordi jeg og min familie bruger naturen derude mindst 2 gange om dagen til løbeture, hundeluftning og gåture.

Gæst

#35

2016-01-21 22:48

Vi skal bevare så meget grønt som overhovedet muligt!

Gæst

#36

2016-01-22 00:36

Bevar Humlebæk Syd som et åbent og rekreativt område og undgå en skævvridning af byen mod syd.

Gæst

#37

2016-01-24 08:19

Bevar grønne områderzz bare i min barndom mistede vi pmrådt bag "bakken" hvor der tidligere var eng, vi mistede plænerne v "rynkeby" og vi mistede fodbodlbanerne oppe ved siden af banebjeeggård til nogle klame grimme usmagelige lejligheder...UF!!!VI tar dyrenes hjem.
Maria Larsen
Underskriftindsamleren

#38

2016-01-24 16:41

Vi er nu oppe på næsten 600 underskrifter samlet med både online og papirunderskrifterne. Og indsamlingen fortsætter!


Gæst

#39

2016-01-25 06:10

Dette område er en oase i nærområdet i en efterhånden meget udbygget by, hvor vi alle kan færdes frit uden trafik og nyde den storslåede natur.

Gæst

#40

2016-01-25 14:04

Et af de store aktiver ved at bo i Humlebæk vest (= sidevejene til Fredensborgvej) er den direkte adgang til rekreative arealer, åbne marker m.v. ud til Dageløkke-området, som benyttes og nydes af rigtig mange. Det er ikke til gavn for Humlebæks borgere at fjerne dette!

Gæst

#41

2016-01-26 16:16

Fordi det efter min opfattelse er vigtigt at bevare bare nogle grønne, rekreative områder i kommunen, i stedet for at bebygge hver en ledig plet. Derudover er det også vigtigt for vores demokrati at man som borger sender et signal til vore politikere om, at de ikke blot uden videre kan træffe beslutninger hen over hovedet på borgerne.

Gæst

#42

2016-03-08 21:25

Det er fuldstændig vanvittigt, at Fredensborg Kommune vil ødelægge dette grønne område, som tusindvis af mennesker har glæde af på daglig basis. Udnyt i stedet de andre planer for boliger, der allerede er blevet disponeret i kommunen og beskyt de grønne åndehuller, som jeres borgere sætter pris på og forlanger bliver bevaret!

Gæst

#43

2016-06-16 14:09

Grunden til at vi som familie valgte at bosætte os i Humlebæk er, fordi byen kiler sig ind i det grønne, ikke omvendt. Mange hundrede mennesker nyder den smukke tur ad gå og cykelstien hver dag, ikke mindst de mange børn fra vuggestue til 9 kl. Detvil være et stressmoment med mere byggeri. Og vi ved hvor vigtig naturen er for børn og voksne. Det er dokumenteret at ophold i naturen, fx til og fra institution og arbejde, forebygger og reducerer stress. Med mere udbygning vil Humlebæk miste sit særpræg og en af dets største kvaliteter: alles adgang til natur tæt på.