Bevar Humlebæk Syd som grønt område

Humlebæk Syd er med sit karakteristiske morænelandskab, smukke marker, læhegn og vandhuller et unikt rekreativt område til stor glæde for alle kommunens beboere i dag, og det ønsker vi, at det også er fremover.

Men Fredensborg Kommunes strategiplan ”Fremtidens Fredensborg kommune” indeholder et konkret projekt om frem mod 2020 at bebygge store dele af Humlebæk Syd - det grønne område mellem Teglgårdsvej, Dageløkke og Langebjergvej.

Det til trods for, at der i dag bl.a. er flere end 1.000 boliger i kommunen, som er lokalplanlagt, men endnu ikke bygget.

Vi har derfor brug for din underskrift til at sende et klart signal om at Humlebæks grønne områder er med til at gøre byen til et attraktivt sted at bo, og at det vil være at skyde sig selv i foden, hvis de største aktiver for Humlebæk bliver bebygget -, uanset om der er tale om boliger eller et 16 meter højt pleje- og rehabiliteringstræningscenter.

Du kan blive medunderskriver på den indsigelse ved at skrive under online via denne underskriftindsamling.

Det er vigtigt at vi udtrykker vores bekymring om salg af de grønne områder i byen til rådhuset og byrådet og det haster!

Vi har tidligere afleveret en indsigelse samt over 600 underskrifter til kommunen i forbindelse med indsigelsesfristen for planerne for boligbegyggelse d. 25 januar.

Og selvom vi tabte slaget om pleje- og rehabiliteringstræningscenter, betyder det IKKE at vi skal tabe kampen om hele området. De har lyttet andre steder, og det kan vi, hvis vi er mange nok, også sørge for at de kommer til her.

Så del denne med alle du kender i Humlebæk, så der kan komme flere underskrifter til, og alle de der bruger markområdet, for der er jo folk der kører her til for at gå tur med hunden i Humlebæk.

Du kan følge med i tilblivelsen af indsigelsen ved at læse på Grundejerforeningen for Humlebæk’s hjemmeside, www.Humlegrund.dk.

Her finder du også listen over grundejerforeningens bestyrelse, og du er meget velkommen til at kontakte Vibeke Korsaa, Bogårdsvej 443, tlf. 30222428, som gerne kommer og får din underskrift på brevet til kommunen.

Inviter gerne dine naboer, venner eller familie i området til at deltage i vores facebookgruppe Bevar Humlebæk Syd som grønt område og vigtigst af alt onlineunderskriftindsamlingen her.

Læs hele strategiplanen på kommunens hjemmeside, www. Fredensborg.dk. På forsiden finder du henvisning til Fremtidens Fredensborg Kommune - Strategi

Med venlige hilsener

Grundejerforeningen for Humlebæk og foreningen Bevar Humlebæk Syd som grønt område.