Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!.

Holger Danske

#626 Borgekrig og Ragnarok

2015-12-27 11:55

I 1950’erne var den afrikanske befolkning under det halve af den europæiske, omkring årtusindskiftet stod de lige, og 2100 vil den afrikanske befolkning være seks gange større end den europæiske. Når portene til Europa åbnes på vid gab, som det netop er sket, vil ingen kræfter kunne holde det enorme befolkningsoverskud inden for det afrikanske kontinent.

Dette er nogle af de konsekvenser, som flygtningevennerne nægter at tale om – eller måske bare er ude af stand til at forstå. I stedet dikterer føleriet her og nu-politikken og umuliggør enhver fornuftsbaseret samtale.

Det er tragisk, og det er især tragisk at se pressen føre an i føleriets triumf på vejen mod den europæiske kulturs endeligt.

Et eksempel på de mange middelklasse-syrere, der leder efter et bedre liv og ikke nødvendigvis er truet på hverken liv eller førlighed. Osama er interesseret i et nyt liv, og det er han i sin gode ret til. Men vi har også ret til at sige, at vi kun kan tage imod de reelt forfulgte. Europa kan ikke holde til, at vi giver los og lader alle komme ind. Det kan – hvis det bliver ved – ende i borgerkrig og ragnarok.

Luk grænsen nu før det er for sent.

Danmark frit

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#627 Re: Borgekrig og Ragnarok

2015-12-30 21:13

#626: Holger Danske - Borgekrig og Ragnarok 

Kære Holger,

Ja, det er lidt længe siden du har hørt fra mig, og det beklager jeg. Jeg har haft lidt travlt med at promovere denne underskriftindsamling, og så selvfølgelig holde jul sammen med familien. Har du haft en god jul? Det håber jeg.

Tak for dine mange indlæg. Jeg når nok ikke lige at kommentere på dem alle sammen, men dit sidste synes jeg bar interessant. Nu kan jeg se, at du bruger lidt tekst fra bl.a. Poul Højlunds kronik i Jyllandsposten (og man må selvfølgelig gerne kreditere forfatteren :) ). Højlunds indlæg har jeg så læst, og mener, at der nogle svagheder i det. I sit indlæg taler han om følelser, og han - ligesom nogle politikere - taler dem faktisk ned, som om det skulle være negativt at basere sin praksis i samfundet på dem. Det bliver italesat som ureflekteret, naivt og måske ligefrem dumt. Istedet tilskyndes en økonomisk diskurs, hvor alle politiske og moralske handlinger, som udgangspunkt og først og fremmest skal vejes i et økonomisk rationale. Det er selvfølgelig en tendens, som har gjort sig gældende længe, og er et klassisk eksempel på systemverdenens kolonisering af livsverdenen, som den tyske sociolog Habermas ville udtrykke det.

Man forsøger at bilde folk ind at følelser og fornuft er modstridende. Men det er netop i følelserne, at man kan opnå forståelse og anerkendelse af det, der er én fremmed. Og hvis man ikke forstår en sag, ud fra hvilken man vil handle, ja så handler man jo relativt blindt, efter min mening.

Derefter går Højlund videre til at opridse en del andre ulykkeligheder i verden, og spørger 'hvad med dem'? Men kan man overhovedet handle og hjælpe nogen steder, hvis der sidder en kronikkør på Jyllandsposten og siger 'hvad med dem' til alle de handlinger man udfører? For man vil jo altid forsømme resten af verden, mens man gør noget for nogen. Og det er jo ligemeget om man står og smører en ostemad til sine børn, eller smugler jøder til Sverige. Der vil altid være andre, der har brug for hjælp. Så jeg er ikke helt med på den argumentation, desværre :-)

Dertil skal det selvfølgelig tilføjer, at denne indsamling jo ikke handler om, at vi skal redde hele verden. Men om at vi ikke burde tage folks absolut sidste ejendele fra dem, når de kommer her og søger ly fra krig og ødelæggelse. Jeg har bare på fornemmelsen, at vi ikke bliver helt enige på det punkt Holger. Og fred være med det. Nu er underskriftindsamlingen snart slut, og med et ret fint resultat. Jeg er glad for at du har bidraget til debatten på alle mulige måder, og faktisk også rigtig glad for, at du tog min opfordring og gik mere væk fra det med personangrebene, for nemlig i stedet for at tale om præcis det du har på hjerte. Det kan jo netop åbne op for mere forståelse for hvordan du ser verden, hvis vi kan tale ordenligt sammen. Så tak for det, og nu vil jeg ønske dig et rigtig godt nytår, Holger.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-12-30 22:57



Gæst

#629 smykketyverier

2015-12-30 23:00

Vi må ikke igen give magten til så ansvarsløse mennesker, der trækker vores fædreland gennem sølet ved at gøre os til hælere for deres tyverier.

 


Gæst

#630

2015-12-31 00:31

Fordi flygtninge skal behandles på samme måde, som man selv vil behandles.

Gæst

#631

2015-12-31 01:28

Jeg har underskrevet for at gøre opmærksom på, at jeg IKKE er ok med den facistiske og hadske linje som denne regering og Socialdemokraterne har lagt for mit land. Pennen som sværd igen og igen, men ikke for evigt. Nu bør politikerne lytte til det folk de er valgt til at lede, for vi er mange der er vrede og utilfredse. Man kan ikke vælge retssikkerhed til og fra som det passer en og samtidig bevare et frit og fredeligt samfund. Konsekvensen ved at udrulle disse usympatiske og hensynsløse planer vil afføde meget mere end lidt international mediekritik. Det vil radikalisere og mobilisere ellers fredelige borgere i en folkelig opstand som ikke gør dette land rarere at opholde sig i for nogen. Solidaritet med folk på flugt NU!


Gæst

#632

2015-12-31 09:18

Punkt 1. Man konfiskerer ikke folks ejendom/ejendele, med mindre det er knive og skydevåben.
Punkt 2. Man passer på Danmarks gode omdømme. Pinligt, hvor megen dårlig omtale landet har fået de seneste måneder.

Gæst

#633

2015-12-31 09:44

Jeg er i opposition til den borgerlige regerings mere og mere modbydelige politik overfor landets svageste, og fordi det for mig er et spørgsmål om personlig værdighed hvordan vi opfører os over for mennesker i nød. Dertil at det er mere end trist at se Danmark blive beskrevet som et land med nazistiske værdier.

Gæst

#634

2015-12-31 10:13

Ikke nok med at - Danmark kun lige netop - tar sin andel +1000, af en fiktiv mængde flygtninge i Europa (ikke noget overskud/højt til loftet, ej heller noget Tysk/Sverige storhed her (forræderi) , - nu tar vi vanen tro betaling for dem.
Forskellen er - at Staten med
Lykke Regeringen åbenlyst går forrest i at være nedrig og smålig.
Selvom man politisk står i den anden ende er der alt mulig grund til at beundre Jens Rohde og Lovely Britta m.fl

Gæst

#635 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-31 11:12

#624: Holger Danske - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 OK er du Hells Angel eller nynazist, eller begge dele så?


Gæst

#636

2015-12-31 12:06

Fordi det er fuldstændigt usnstændigt bare at overveje sådan et forslag.
Bodil

#637 Re:

2015-12-31 12:29

#630: -  

 Helt enig. Ud at arbejde, ikke få kontant hjælp resten af livet, igang med at yde, til det offentlige. 

Ulla Rasmussen

#638 Re:

2015-12-31 12:31

#634: -  

 Med støtte af socialdemokratiet, husk lige det, så du ikke får åndenød, mens du koger over i din harme over de borgerlige partier.

Holger Danske

#639 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-31 16:22

#635: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nej jeg er bare DANSKER som er mega bekymret for vores og vores børns fremtid

Og hvis du brugte hovedet lidt så ville du også kunne se det

DANMARK kan ikke rede hele verden og slet ikke på den måde

Danmark frit

 

Holger Danske

#640 Re: Re: Borgekrig og Ragnarok

2015-12-31 16:52

#627: S. Albertsson - Re: Borgekrig og Ragnarok 

Dejligt det snart slutter det er jo heller ikke noget inponerende indsamling 16000-17000 tåber der ikke fatter hvad der sker når der er muslimer nok her. 

Naiviteten er nok mest på din side :)

 

Danmark frit

S. Albertsson

#641 Re: Re: Re: Borgekrig og Ragnarok

2015-12-31 17:56

#640: Holger Danske - Re: Re: Borgekrig og Ragnarok 

 Nå, nå, nå Holger :-) Jeg synes nu, at det er relativt pænt. Det har været hyggeligt at skrive med dig, selvom vi ikke er enige. Og i øvrigt handler det jo bestemt ikke om hvor mange muslimer der er, men blot om at vi burde tænke os om før vi begynder at tage flygtninges ting fra dem, muslimer eller ej. Men det håber jeg, at du forstår når du nu har fulgt denne indsamling så tæt. Jeg tror faktisk du er den eneste, der har været så optaget af denne indsamling, og det er jeg da glad for :-) I øvrigt er det da ikke pænt at kalde folk tåber, blot fordi at de mener at folk skal have råderet over deres egne ejendele. Vel? Jeg kalder jo heller ikke dig en tåbe, fordi du dømmer alle muslimer som potentielle mordere. Det er jo ikke en dialog vi kommer særligt langt med. Holger, jeg vil faktisk mene at du trænger til at møde nogle fredelige og flinke muslimer, der ikke myrder dig. Jeg gik i gymnasiet med en, der er virkelig flink. Sig blot til hvis vi skal tage kaffe og kage med, så kommer vi gerne og siger hej. Vi kunne evt. få en øl sammen også. Godt nytår Holger!


Gæst

#642

2015-12-31 19:05

Fordi det kan ikke være rigtigt at vi bruger nazi metoder mod folk der
Flygter fra krig,og armod.
Den danske regering er en skændsel for vort demokrati.
Danmark for kristne.

#643 Re:

2015-12-31 19:38

#642: -  

 Nazi metoder, jamen dog. Vi kan jo købe hjemrejse til dem, for deres værdier. Så har vi da gjort noget godt.:-))


Gæst

#644 Re: Re:

2015-12-31 22:54

#643: Danmark for kristne. - Re:  

 Ak, ja. Så kan de flygte endnu en gang. God plan...


Gæst

#645

2016-01-01 08:55

Fordi forslaget er umoralsk. Et udslag af gruppestraf, som strider direkte imod den danske grundlovs moral! Mennesker skal respekteres som PERSONER ikke behandles som ABRAKTHEDER for politisk bekvemmelighed hos underlødige, danske politikere!
Holger Danske

#646 Re: Re: Re: Re: Borgekrig og Ragnarok

2016-01-01 17:22

#641: S. Albertsson - Re: Re: Re: Borgekrig og Ragnarok 

Ja alle dem der fløj flyvemaskiner ind i tårnen 9-11 var også alle flinke unge mænd der studerede i Hamborg.

og så længe de ikke er i flertal så er de jo måske flinke nok, men vi har mange steder her i landet hvor de er i flertal, ja hvor vores politi end ikke kan gøre noget.

Du fatter stadig ikke at det er en reel trudsel mod vort demokrati.

Men jeg ved godt du er ligeglad du flytter jo bare til Island når din mission er overstået. 

Og tro mig bare fordi du kan samle underskrifter af den lille minortitet som du kan skal du ikke tro du får mere ret til at lave sådanne demokrati fjensk underskriftsindsamlinger, Du er her jo også kun på tålt ophold.

Hvor mange muslimer mon du inviter med derop?

Holger Danske

#647 Re:

2016-01-01 19:05

#642: -  

Hallo! vi har da ikke tændt gasgrillen endnu

Flygtet fra krig og armod skriver du så flot, Hvem skal så kæmpe for deres demokrati?

Du synes måske det er i orden vores unge mænd bliver slået ihjæl for dem?

Nej de er ikke flygtet fra krig og armod, det er ikke andet en desetører, der kun er ude efter vores levevis og det på første klasse, De vil jo ikke bo på Bornholm eller i telt, nej de forventer da der er et hus til dem og mindst 2 biler

Danmark frit  

Holger Danske

#648 Re: Re: Re: Re: Borgekrig og Ragnarok

2016-01-01 19:08

#641: S. Albertsson - Re: Re: Re: Borgekrig og Ragnarok 

Jeg håber da du også afleverer kommentarene, når du nu så flot, vil dele ud af din underskriftsindsamling, på mandag d 4.

Mon ikke du også kan tage dem med dig hjem

Danmark frit

 

Ellen T.

#649 Re: Re: Borgekrig og Ragnarok

2016-01-01 22:08

#627: S. Albertsson - Re: Borgekrig og Ragnarok 

 Hr. Albertsson, hvor mange indvandrer og flygtninge har I, i dit hjemland? Bare en forespørgsel? 

S. Albertsson

#650 Re: Re: Re: Borgekrig og Ragnarok

2016-01-02 00:12

#649: Ellen T. - Re: Re: Borgekrig og Ragnarok 

 Kære Ellen,

Tak for dit indlæg :-) Nu har jeg haft hjemme i Danmark i tyve år af de tredive jeg har levet, men hvis du gerne vil vide hvor mange indvandrere, der lever i Island, hvor jeg er født, så er svaret 100% af beboerne. Mange rejste til Island fra Norge, Irland og Skotland bl.a. Der bor også en del danskere, bl.a. sangerinden Tina Dickow. De seneste års indvandring udgør ca. 10% af befolkningen. Befolkningen i Island tæller ca. 310.000 mennesker.

Håber det giver svar på dine spørgsmål. :-)