NEJ til lukning af små lokale væresteder i København.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ til lukning af små lokale væresteder i København..


Gæst

#1

2015-10-23 23:05

Det er katastrofalt at lukke de fantastiske væresteder, der skaber sammenhæng og meningsfuldhed i mange mange københavneres liv. For ret få millioner forebygger de københavske væresteder indlæggelser på de meget dyre, og meget lidt meningsgivende psykiatriske afdelinger. At værestederne derimod tilbyder øjeblikkelig indsats på stort set alle områder, hvorimod de dyre psykiatriske afdelinger kun tilbyder bedøvende og handlingslammende medicin, taler sit helt eget sprog. Værestederne er der, hvor den psykosocialt ramte person får relevant hjælp idag. Derfor kal der ikke lukkes steder, der skal tværtimod åbned flere steder, der sikrer ast ( aktivitets og samværstilbud til alle grupper indenfor den store og mangfoldige gruppe af københavnere og andre, der i stigende tal bukker under for samfundets urimelige krav om blandt mange andre uhyrligheder ABNORM EFFEKTIVITET. På værestedets knækkes ensomheden, nye netværk og autonomi ( gen )opstår, og stedet vil stå som garanti for at livet ikke bryder sammen - igen og igen.

Gæst

#2

2015-10-24 17:18

Jeg ved af egen erfaring, at jeg ikke magter at komme på et samværsted/-aktivitetssted, hvis det er for stort og jeg ikke føler tryghed. Det et også en stor forhindring at komme, hvis det ligger længere væk fra min bopæl end mit samværssted/-aktivitetssted gør idag. Samværs-/aktivitetsstedet har tydeligt indflydelse på at jeg kan klare mig i min hverdag med psykisk sygdom.

Gæst

#3

2015-10-25 06:41

Det kan godt være jeg bor i en lille by, men jeg har selv være helt nede og så er det vigtigt kunne komme ud og snakke med andre. Jeg kunne ikke tage offentlig transport og det er der mange andre der heller ikke kan. Vi har brug for det små steder.

Gæst

#4

2015-10-25 07:16

Der skal være noget støtte til alle samt arbejdspladser til os der er kvalifikaseret til at støtte og tage hånd om brugerne !
Johnna Tandrup

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-10-25 10:55


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-10-25 11:02



Gæst

#7

2015-10-26 16:40

Vi skal tage omsorg for de stakkels hjemløse

Gæst

#8

2015-10-27 12:32

Værestederne spare samfundet for mange udgifter til behandling og indlæggelser. En del mennesker har få kontakter, dette hjælper de lokale væresteder med. Så disse steder har stor betydning for menneske trivsel.
Susanne

#9 Re:

2015-10-31 08:53


Gæst

#10

2015-11-01 13:25

Der er ofte større chance for at beslutninger tages demokratisk i mindre forsamlinger, end i store- at den enkelte bliver hørt. Det samme gælder for samarbejde.


Gæst

#11

2015-11-01 18:18

Det er flere gange blevet bevist at det kræver små væresteder i nærområdet før at stedet bliver brugt optimalt. Ikke mindst fordi at turen til og fra stedet kan være skræmmende nok i sig selv.

Gæst

#12

2015-11-01 22:42

Det er virkelig dårlig stil at effektivisere hen over hovedet på mennesker der har ondt i livet. Projektet lyder som en dårlig joke direkte fra en eller anden kommunalembedsmands skrivebord. Jeg frygter en stor ødelæggelse af noget der fungerer godt og som er med til at mindske den følelse af afmagt som man nemt oplever når man er psykisk syg - eller bare sårbar.
Ingrid

#13

2015-11-02 13:20

Hvis man skulle komme på en opskrift på afvikling af demokrati, er lukning af væresteder da et godt skridt på vejen.

Centralisering, dehumanisering, topsyring og fremmedstyring!

Jeg kommer til at tænke på Stevie Wonders sang: You Havn't Done Nothing: We would not care to wake up to a nightmare that´s becoming real life!?

Det er i hvert fald svært at få øje på noget hjerte i denne politik, men bundlinie og tendenser der sidst var udtalte her, under 2. verdenskrig,,

Luk øjnene hårdt i!

 


Gæst

#14

2015-11-02 14:45

Jeg underskriver her fordi jeg kommer på Thorvaldsen engang imellem og det er bare ikke i orden at de små steder, som betyder enormt meget for rigtig mange mennesker, skal nedlægges fordi der sidder nogen skvaddermikler, som ikke har en dyt forstand på noget som helst, som har med det rigtige liv at gøre. Det er bare ikke i orden.

Gæst

#15

2015-11-02 18:24

Jeg har desværre ikke kræfter til at gøre så meget andet, hatten af for alle jer der kæmper

Gæst

#16

2015-11-03 08:11


Man har skåret ned på psykiatrien så mange gange, og værestederne har til dels overtaget de mennesker, der blev tabt i det sparesystem. Hvis man også sparer her, - hvor skal de så gå hen???
I forhold til at gøre de svageste fortræd endnu engang, er det ikke særlig mange penge der bliver sparet, idet andre instanser vil blive presset i stedet, f.eks. flere læge- og psykiaterbesøg.

Gæst

#17

2015-11-04 02:31


Jeg ved af erfaring, at rigtig mange ikke vil gå til de store centre. Og det kræver mere planlægning, hvilket ikke kan overskues, hvor nøden er størst. Der bliver mange flere besøg på de små væresteder og jo flere besøg, jo større effekt, trivsel og forebyggelse.
De store centre kan noget andet end de små. Hvis de store steder skal klare det hele, bliver det udtyndet. De skal lave hver sit.
Gabriell

#18 løbeseddel angående underskriftindsamlingen

2015-11-04 17:20

Jeg har lavet en lille løbeseddel http://llk.dk/ibo2to omkring underskriftindsamling, som man kan downloade hænge op hvorsom helst, dele ud, sætte som link i emails, på ens profil på facebook osv. 

Eller meld dig ind her i facebookgruppen http://llk.dk/k93la7

 


Gæst

#19

2015-11-04 20:11

Fordi at det er vigtigt med de små værestedet.
Gabriell

#20

2015-11-04 22:56

https://www.facebook.com/groups/1708110032745750/ du er velkommen til at melde dig ind :-)

 

Jeg tænker hvor går jeg hen hvis jeg ikke kan forliges med de mennesker der kommer i de store kompetence centre?

Hvordan skal jeg skjule mig, at jeg er psykisk syg (selvom det ikke er noget at skamme sig over) når alle kan se her ligger et center for psykisk syge eller hvad man nu vælger at kalde det?

Det er da først der man vil blive stigmatiseret eller hvad?

Jeg kan blive utryg, jeg skal da ærlig indrømme, at jeg ikke har brugt stedet Milepælen så meget, men bare det at vide, at det er der, har givet mig en tryghed. Et sted hvor jeg kunne søge hen når jeg havde brug for det, uden at jeg først skulle tilpasse mig falde ind.

Det vil blive slut nu hvis kommunes planer går igennem. Det lyder så flot, som da jeg hørte min leder på Milepælen sige "Du ved godt hvad workshoppen går ud på? At diskutere hvordan fremtiden væresteder skal se ud"

Til det kan jeg kun sige, er der nogle brugere der har klaget været utilfredse? med værestederne, som de er idag?


Gæst

#21

2015-11-10 10:06

jammen det er da fordi der brug for de små være steder

Gæst

#22

2015-11-10 13:22

Fordi vi har brug for de små lokale værksteder. De psykisk syge og hjemløse,har dårlige kår i Danmark,og de bliver værre endnu.

Gæst

#23

2015-11-10 16:26

For at hjælpe de svage i vores samfund

Gæst

#24

2015-11-10 17:46

Fordi vi skal passe på hinanden !!!

Gæst

#25

2015-11-10 23:20

Det er virkeligt brug for sådanne steder