Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet.


Gæst

#51

2015-10-03 05:08

Der er ikke så meget at sige,det rene galimatias,hvad bliver det næste ,udflytning af kongehuset til Bornholm

Gæst

#52

2015-10-03 05:24

Det er så tydeligt at vi har at gøre med en skrivbords beslutning fra Christiandsborg. Den måde Jagt og Skovbrugsmuseet indgår i hele området rundt om Hørsholm Kirke, samt hvordan det er integreret i de smukke bygninger der også rummer Hørsholm Egns museeum, har de personer som har truffet denne her tåbelige beslutning ingen anelse om! 13 - jeg gentager lige 13 arbejdspladser er der tale om her, for at smadre et helt lokal område, det giver bare ingen mening.

Gæst

#53

2015-10-03 05:33

Fordi det er ude i hampen at flytte et museum der har ligger i, og er en del af Hørsholm siden 1942, og det er urimeligt overfor de ansatte og deres familier.

Gæst

#54

2015-10-03 05:35

Det vil ødelægge museet og det ligger jo allerede i provinsen.

Gæst

#55

2015-10-03 05:40

Skynd jer til tasterne

Gæst

#56

2015-10-03 05:40

For at sikre protest i tilfælde af at der mod forventning ikke blot er tale om en stor misforståelse.

Gæst

#57

2015-10-03 05:48

Jeg syntes det er komplet uansvarligt at flytte de få arbejdspladser for at tømme nogle bygninger der i den grad er anvendelige til jagt og skovbrugsmuset

Jeg bakker fuldt op om at den plan skydes ned..

Men er i øvrigt stor fortaler for at udflytte de store offentlige arbejdspladser i kbh.

Mvh Jens

Gæst

#58

2015-10-03 06:08

Alle regeringens udflytninger er tåbelige. Der er en grund til at medarbejdere og deres familier eller kærester og gamle forældre bor, hvor de gør. Udflytningen rammer mange flere end de små 4000 medarbejdere.
Tvangsforflyttelser kender vi fra Grønland.
Skab nye virksomheder, institutioner og job i stedet for.
Og lidt OFF the rekord, men alligevel: regeringen har argumenteret for flygtninge og migranters frie valg mht asyl- og opholdsland, da det passer ind i regeringens politik om at modtage færrest muligt fremmede. Altså: danske borgere udsættes her for tvang, mens fremmede får såkaldt frit valg. ( Jeg taler Ikke om, at flygtninge og migranter har haft et frit valg, da de drog ud fra deres hjem!) Det er regeringens modstridende belæg for hhv tvang og det frie valg, der er pointen!

Gæst

#59

2015-10-03 06:48

Hovedløst politisk projekt at flytte det til Djursland.

Gæst

#60

2015-10-03 06:53

Fordi jagt & skovbrugsmuseet har værdi hvor det ligger nu

Gæst

#61

2015-10-03 06:57

Hvad vil det egentlig koste i kroner at flytte dette skønne museum?
Det kan vel ikke skaffe mange arbejdspladser ?
Vil man ( denne tåbelige regering ) så flytte Dansk Landbrugsmuseum som jo ligger på Djursland til Hørsholm ? Kunne mad da for fan... ikke bruge pengene på vores skoler, ældrepleje mm.

Gæst

#62

2015-10-03 07:04

Fordi jeg synes det er et stort tab for området og en skam at flytte et sted med så mange traditioner. Man bør oprette en jysk afdeling, der kan bygge på og lade sig inspirere af " jagt- og skovbrugsmuseet" for selvfølgelig skal Jylland have et lignende tilbud. På Fyn kunne man for få midler etablere noget lignende på Valdemar Slot, der har en fantastisk samling - og inspirerende medarbejdere.

Gæst

#63

2015-10-03 07:10

Der er ikke mange kulturelle steder tilbage i Hørsholm

Gæst

#64

2015-10-03 07:16

Jeg har kommet på museet siden jeg var "barn". Vores børn har kommer der. Vores ene datter har tegnet diverse dyr og effekter, udstillet på museet. Det er en enestående og fantastisk naturhistorisk samling, som for alt i verden ikke skal flyttes, men blive og fortsat øgede interessen for naturhistorie i Nordsjælland.

Gæst

#65

2015-10-03 07:18

Fordi museet ligger, hvor flest potentielle besøgende bor, som samtidig har mindst berøring med Danmarks natur.

Gæst

#66

2015-10-03 07:19

Regeringen må have penge nok. Tænk at bruge 2 mill. på at flytte max 13 arbejdspladser. De penge kunne nok bruges bedre.

Gæst

#67

2015-10-03 07:23

Jeg er opvokset i Hørsholm - og museet er simpelthen sononymt med Hørsholm.
Det ligger et ualmindeligt smukt sted.

Gæst

#68

2015-10-03 07:41

Fordi det er vanvid at flytte et museum som har så dybe rødder i et samfund og som bliver så flittig brugt af en lokalbefolkning.

Gæst

#69

2015-10-03 07:44

Der er tale om magtmisbrug fra regeringens side og en helt urimelig forskelsbehandling af landsdelene - hvor f.eks. Lolland Falster slet ikke tilgodeses!! - mens Sønderjylland opprioriteres pga. venstres dårlige valg der - Ren symbolpolitik som fordyrer og forringer de statslige institutioner!! - skaf nye job og stop med at rokere rundt på gamle jobs!

Gæst

#70

2015-10-03 07:52

Jagt og skovbrugsmuseet er mine børns favorit udflugtsmål og altid det sted de nævner først, når vi spørger dem, hvad var den bedste dag i sommerferien, som de hvert år tilbringer i Nordsjælland.
anne

#71

2015-10-03 07:54

Hvem tager initiativ til en protest på Christiansborg!  - 4000 job fjernes  fra København - dvs. 8000 mennesker (med ægtefæller) berøres  dertil kommer børn som må skifte skole mv.  - vi er oppe på mange mange tusind mennsker der berøres af Lars Uløkkes desperate handlinger!

Udkantsdanmark skal vokse ved andre mere private initiativer, som så til gengæld kan støttes af regeringen!  


Gæst

#72

2015-10-03 08:01

Jeg ønsker at støtte Jagt og skovbrugsmuseet i Hørsholm, og jeg ønsker det skal blive liggende i Hørsholm, det hører til der og ingen andre steder. Jeg syns regeringen er gået for vidt, med deres udflytteri, det er hovedløst. At flytte kulturinstitutioner fra deres lokalmiljø, giver store ar på byen og for Nordsjælland. Jagt og skovbrugsmuseet hører sammen med skovene omkring Nordsjælland, - Store Dyrehave i Hillerød, Gribskov, Dyrehaven v. Klampenborg, og hele skovområdet omkring Helsingør. TÆNK JER OM POLITIKKERE, I BEGÅR UBODELIG SKADE.

Gæst

#73

2015-10-03 08:02

Absolut nødvendigt at fastholde den lokale historie.

Gæst

#74

2015-10-03 08:25

Ødelæggende for Hørsholm som kultursamlingspunkt. Historien om "Kongernes Nordsjælland" - Hiirsholm Slot -
De gamle bygninger og samlingen på Egnsmuseet alt sammen danner en værdifuld historisk helhed som MÅ OG SKAL bevares i sin helhed

Gæst

#75

2015-10-03 08:35

Museet høre til Hørsholm, det ville være synd og skam at flytte det, de finder på mange underlige ting uf uf