NEJ til nattelukning af Livslinien til forebyggelse af selvmord.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ til nattelukning af Livslinien til forebyggelse af selvmord..


Gæst

#226

2015-10-02 08:01

Fordi det er så vigtigt vi ikke glemmer hinanden i forsøg på at spare.
Monner

#227 Har man sagt A må man også sige B

2015-10-02 08:04

Hej

Jeg har lige skrevet under (nr. 4907), men så kom jeg i tanke om, at 6 millioner er ret mange penge!

Så mit forslag er, at alle vi, der har skrevet under, hver smider en tusse i kassen. Dette giver ca. 5 millioner, og så er problemet løst!

Med venlig hilsen
Mogens Kall
https://sites.google.com/site/skrivunder/


Gæst

#228

2015-10-02 08:18

Med så mange ulykkelige unge der har brug for hjælp, vil det være galmathias at lukke for hjælpen.

Gæst

#229

2015-10-02 08:22

fordi der er tale om en gruppe udsatte mennesker som rammes maaske med döden til fölge

Gæst

#230 Re: Har man sagt A må man også sige B

2015-10-02 08:34

#227: Monner - Har man sagt A må man også sige B 

Kære Mogens  

Tak for den gode tanke.

Vi synes imidlertid det er vigtigt at politikerne påtager sig ansvaret for at finde støtten. Livslinien er ikke kun en afgørende hjælp til det enkelte menneske i krise. Vi er også et supplement til det offentliges egne tilbud, særligt om natten, hvor der ikke er mange andre steder at gå hen.  

Livslinien 


Gæst

#231 Re:

2015-10-02 08:37

#204: -  

Det høje antal opkald vi har igennem om natten taler sit eget sprog. Og når vi sørger for at der kommer en ambulance ud til et menneske som er i færd med at begå selvmord klokken 3 om natten, ved vi at vi har gjort en forskel – udfordringerne med dokumentationen eller ej.

Livslinien


Gæst

#232 Re:

2015-10-02 08:45

Vi kan af vores opkaldsstatistik se, at der er behov for Livslinien på alle tider af døgnet. Kan vi få mange rådgivere på vagt, besvarer vi mange opkald, uanset tidspunktet. Vi kan imidlertid konstatere, at der om natten er et særligt behov, da mange andre tilbud holder lukket på det tidspunkt af døgnet. Livslinien er et supplement til det offentliges egne tilbud og vi ønsker et godt og tæt samarbejde, hvor vi kan bruge og hjælpe hinanden, så der er kompetent og omsorgsfuld støtte til de mennesker, der har behov for hjælp, uanset tidspunktet.

Livslinien


Gæst

#233 Re:

2015-10-02 08:46

#203: -  

Du har helt ret. Vi kan af vores opkaldsstatistik se, at der er behov for Livslinien på alle tider af døgnet. 

Vi kan konstatere, at der om natten er et særligt behov, da mange andre tilbud netop holder lukket på det tidspunkt af døgnet. Livslinien er et supplement til det offentliges egne tilbud og vi ønsker et godt og tæt samarbejde, hvor vi kan bruge og hjælpe hinanden, så der er kompetent og omsorgsfuld støtte til de mennesker, der har behov for hjælp, uanset tidspunktet.

Livslinien

 

 


Gæst

#234 Re:

2015-10-02 08:51

#182: -  

Vi kan af vores opkaldsstatistik se, at der er behov for Livslinien på alle tider af døgnet. Kan vi få mange rådgivere på vagt, besvarer vi mange opkald, uanset tidspunktet. Vi kan imidlertid konstatere, at der om natten er et særligt behov, da mange andre tilbud holder lukket på det tidspunkt af døgnet.

Livslinien er et supplement til det offentliges egne tilbud og vi ønsker et godt og tæt samarbejde, hvor vi kan bruge og hjælpe hinanden, så der er kompetent og omsorgsfuld støtte til de mennesker, der har behov for hjælp, uanset tidspunktet.

Livslinien 


Gæst

#235

2015-10-02 09:13

Fordi medmenneskelighed stadig er og altid bør være kendetegnet for Danmark og danskere. Vi skal hjælpe hinanden når der er brug for det.

Gæst

#236 Re:

2015-10-02 09:35

#220: -  

Tak for din støtte.

På Livslinien har vi mange samtaler med pårørende, som har brug for hjælp og råd til hvordan de bedst hjælper et familiemedlem, en ven eller en kollega, de er bekymrede for. 

Ofte er det dem, de er allernærmest, der kan gøre en forskel, men lige så ofte er det netop dem, der er allernrmest, som er mest bekymrede i forhold til hvordan de skal gribe det an, at tale med et næststående menneske i krise.

Livslinien


Gæst

#237

2015-10-02 09:38

Fordi det er så vigtigt at være der for mennesker i nød 24-7

Gæst

#238

2015-10-02 10:44

har mistet 2 af mine børn, og den ene selvmord, det er forfærdeligt, at et barn eller ungt menneske har det så svært, de har virkelig brug for at tale og snakke med andre om deres problemer!

Gæst

#239

2015-10-02 10:47

Inej, nej og atter nej... netop om natten er der mest behov for denne linje....

Gæst

#240

2015-10-02 10:48

Er pårørende til selvmordstruet

Gæst

#241

2015-10-02 11:11

Ford jeg ville nok være død ved egen hånd, hvis Livslinien ikke havde snakket med mig.
Angie

#242

2015-10-02 11:16

Om natten er alt mere sort, mørkt og man er mere enlig og alene føler mange. De har ikke brug for at være alene og heller ikke om natten.


Gæst

#243

2015-10-02 11:19

Mon ikke et par selvmordstruede kunne have svært ved at sove om natten??????

Gæst

#244

2015-10-02 11:19

Hvis 4 millioners besparelse skulle hjælpe i det kæmpemæssige budget der hedder finansloven, så kan jeg let, meget let finde disse millioner et andet sted!
Mvh
Flemming Gerson.

Gæst

#245 Re:

2015-10-02 11:59

#1: -  

 


Gæst

#246

2015-10-02 12:02

Jeg skrev under fordi jeg er træt af at det er os danskere der betaler prisen for at vores politikere får pension, fratrædelsesgodtgørelse, bruger penge på kommisioner, spindoktorer, ministrenes egne børn, og SKAT hvor pengene bare fosser ud. Stop pensioner som de er i dag til folketingsmedlemmer. Det er noget forbandet svineri. Det kan ikke passe at det skal tage så lang tid at finde ud af det.

Gæst

#247

2015-10-02 12:02

Livslinien er sidste mulighed for hjælp for mennesker, der ikke kan bære livets udfordringer mere. Hvis de ikke får støtte, vil konsekvenserne for dem selv, deres familie og netværk og for samfundet være katastrofale.
Berndt

#248 Re: Har man sagt A må man også sige B

2015-10-02 12:06

#227: Monner - Har man sagt A må man også sige B 

 Jeg får 3000 kr mindre om måneden end banken  hæver til faste udgifter, nu hvor jeg et blevet arbejdsløs, så du bliver nødt til at smide en tusse for mig. Jeg har simpelthen ikke tomme  flasker nok. Livsliniens nat åbning koster også kun 2 mill om året, omtrent det samme som Carl Holst fik i afskedsgave for at bryde loven. Hvor er rimeligheden i det? 


Gæst

#249

2015-10-02 13:19

Fordi er det er uansvarligt at lukke livslinien om natten som om at natten slukker for folks selvmordstanker. Hvis i nogensinde har haft mørke tanker ved i nok også at mørke nætter ikke ligefrem opmuntrer en betydeligt mere.


Gæst

#250

2015-10-02 14:08

Fordi jeg selv er en psykisk sårbar person med ADHD og bipolar. så er meget spontan anlagt og kan evt have brug for at ringe i de sene nattetimer hvis behovet melder sig. Så er meget ked af de vil lukke for nattevagterne og jeres projekt om at holde det vidrekørende.