Vi protesterer mod fyringen af Ole Pilgaard på Revymuseet
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vi protesterer mod fyringen af Ole Pilgaard på Revymuseet.
![]() Anonymous |
#76 Ole Pilgaard kan ikke erstattes !!!!! Han ved alt om revy.2015-10-22 16:22Hvis man spurgte ham om antal af knaster i de skrå brædder, ville han uden at tabe besindelsen komme med et kompetent svar, behold dog den mand som nr. 1 på inventarlisten. Anita og Per Hagemann
|
Harry Dalsø |
#77 Fyre Dronning Margrethe 2.2015-10-22 17:34Det er det samme som at fyre Dronning Margrethe 2. og erstatte hende med en akademiker. |
Gæst |
#782015-10-22 19:19Hvor er det trist, at Frederiksbergmuseerne ved sin uforståelige og forargelige handlemåde har gjort sig selv og især Revymuseet til et ”ballademuseum”! Det er min konklusion efter et timelangt møde forleden med direktør Astrid la Cour og udviklingschef Iben Overgaard. Et møde, som de to havde inviteret mig til, fordi jeg havde stillet dem nogle spørgsmål. De svar, jeg fik, var ikke tilfredsstillende for mig. Det uforståelige og forargelige er nedlæggelsen af museumsassistentens stilling: en vellidt, loyal og meget vidende medarbejder, der har arbejdet halvdelen af sit 46-årige liv på Revymuseet, kender museets samlinger ud og ind, har betjent publikum venligt og i mange sammenhænge og har bidraget til mange bog- og pladeudgivelser. Begrundelsen har været Frederiksbergmuseernes skrøbelige økonomi, især fordi man nu efter museumsloven skal ansætte en museumsinspektør. Men kunne driftsbudgettet i 2016 mon ikke hænge sammen, selv om museumsassistenten fortsatte? Jeg spurgte til antallet af akademikerårsværk, fordi lønudgifterne til disse må veje meget tungt. Men det tal kunne ikke oplyses på mødet. Uden at forklejne de akademikere, der arbejder på Frederiksbergmuseerne, springer alene antallet i øjnene. Et blik på hjemmesiden viser, at der er langt flere, end museumsloven og de løbende opgaver kræver. Her burde ledelsen for længst have grebet ind – i stedet for at sparke nedad og ramme museumsassistenten. Det forarger mig. Forbløffende er det fx, at Frederiksbergmuseerne både har en direktør og en udviklingschef. Er det ikke en direktørs opgave at udvikle sit museum? Nedlæggelsen af museumsassistentstillingen på Revymuseet betyder sandsynligvis, at der ikke er nogen person med faglig viden om Revymuseets samlinger i foråret 2016. En ny inspektør, hvis en sådan kan ansættes til foråret, vil først skulle sætte sig ind i forholdene, og han/hun vil så ikke kunne trække på den afskedigede assistents viden. Selve timingen er i sig selv uforståelig. Hvorfor kunne man ikke afvente ansættelsen af en ny inspektør, så samarbejdet på Revymuseet kunne sikres? Revymuseets anseelse og goodwill har lidt skade i den sidste måned, og det er Frederiksbergmuseernes ansvar. Før fusionen i 2014 blev Revymuseet drevet med en akademisk leder, en museumsassistent og med økonomisk overskud. Nu er der dårlig avisomtale, protestunderskrifter på de sociale medier, sagligt velbegrundet kritik fra mange sider og ”skrøbelig økonomi”. Hvordan vil Frederiksberg Kommune og private sponsorer fremover reagere over for et ”ballademuseum”? Har Frederiksbergmuseernes ledelse indkalkuleret den risiko i deres budget? Jeg har været bestyrelsesmedlem i Revymuseets støtteforening, Danske Revyvenner, siden 1998. Jeg holder stadig meget af Revymuseet. Og jeg håber oprigtigt, at Frederiksberg Kommune og Frederiksbergmuseernes bestyrelse hurtigt vil gribe ind for at minimere den skade, der er blevet påført Revymuseet. Hvordan skal jeg dog ellers kunne genvinde min tillid til Frederiksbergmuseernes ledelse …? Asger Berg, forfatter, lektor, cand.mag. |
Gæst |
#792015-10-23 20:41jeg mener, at det er stupidt akademikersnobberi, når selve det at være akademiker skal hæves over vigtigheden af stor erfaring, og viden, opnået gennem mange års arbejde med et område med dygtighed og indsigt. Det lyder bare for dumt at fyre Ole Pilgård på den baggrund. Det må være akademikere, der har taget en sådan beslutning, og det giver en oplevelse af nedvurdering af andre faggruppers dygtighed. |
Gæst |
#802015-10-24 18:40Fordi det er endnu en "hovedet-under-armen"-beslutning, som jeg synes der er for mange af på Frederiksberg! |
Gæst |
#822015-10-25 19:32Fordi faglighed er bedre end New public Management - vi må stå sammen fordi faglighed er truet for tiden - men vi kan ikke undvære den, tak og venlige hilsener, Rolf Jensen |
Gæst |
#842015-11-07 12:45Ole Pilgaard har tilegnet sig en ekspertise gennem årtier, som man ikke kan nå at tilegne sig blot igennem en akademisk uddannelse. Man burde i stedet for at fyre Ole Pilgaard, beholde ham og lade et menneske, som virkelig har interesse for Revymuseet følge ham og lære af Ole Pilegaard. Jeg henviser til interviewet med Kasper Holten i Aftenshowet den 05.11.2015. Kasper Holtens udtalelser kan i den grad også bruges i hele denne meget triste sag. Hvordan vil vi definere os selv? Ud fra et regneark? |
Gæst |
#872015-11-09 17:28Det er da en besynderlighed at en mangeårig medarbejder, der tilsyneladende har passet sit job upåklageligt pludselig skal være akademiker for at kunne passe jobbet, det lyder som noget en hjernedød har fundet på |
Gæst |
#88 Re:2016-01-03 04:46Rettelse: Intet på Revymuseet er sendt på fjernlager. Dele af arkivets udklipssamling er midlertidigt opmagasineret i et af Frederiksbergmuseernes andre huse af pladshensyn. Der er i øvrigt ført registrant over det opmagasinerede. |
Hartz |
#892017-04-05 14:00Man bliver meget trist over at høre at den eneste der ved noget om Revymuseet Ole Pilgaard STÅR TIL FYRING, DET MÅ BERO PÅ EN STOR FEJLTAGELSE, HAN ER JO REVYMUSEET SELV, UDEN HAM INTET MUSEEUM DET KAN ALLE DA SE, Jeg håber oprigtigt at den fyreseddel bliver brændt hurtigst muligt, og man vil sige undskyld til Ole P |
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar biblioteket på Rodosvej
1929 Oprettet: 2025-04-02
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1372 Oprettet: 2025-04-13
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1732 Oprettet: 2025-03-27
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
834 Oprettet: 2025-04-02
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
715 Oprettet: 2025-03-27
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3181 Oprettet: 2024-10-02
Åbent brev til PET, politiet og regeringen
290 Oprettet: 2025-04-30
Beskyt Danmarks ulve – stop jagten før det er for sent!
278 Oprettet: 2025-04-08
Stop VE-tilladelsesprocesbekendtgørelsen - NU !
1166 Oprettet: 2025-03-24
NEJ TAK til fremdtidige projekter omkring energianlæg ved Gundsølille, Kirkerup og Østrup
227 Oprettet: 2025-04-07
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
181 Oprettet: 2025-04-25
Donald Trump - Den amerikanske administration skal stoppe forsøget på en de facto annektering af Grønland.
131 Oprettet: 2025-03-27
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1371 Oprettet: 2024-10-28
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – skriv under inden 10 juni
106 Oprettet: 2025-05-02
Nej til udenlandske militærbaser i Danmark udenfor dansk lov og ret.
260 Oprettet: 2025-02-02
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
1021 Oprettet: 2024-09-16
Tryg trafik i Stavtrup – stop den gennemkørende lastbiltrafik på Jarlsmindevej og Klokkeskovvej
91 Oprettet: 2025-04-25
NEJ TAK til afskaffelsen af praktik på bacheloruddannelserne på KUA
88 Oprettet: 2025-04-09
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
339 Oprettet: 2024-12-26
Varðveiti lívið í bygdini - steðgi ætlaðu útbyggingini av kirkjugarðinum í Sandavági
71 Oprettet: 2025-04-20