Nej-tak-til-fuld-inklusion-af-specialklassebørn

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej-tak-til-fuld-inklusion-af-specialklassebørn.


Gæst

#26

2015-09-20 09:12

Jeg skrev under fordi fuld inklusion fordi det både vil være til skade for specialklassebørnene og de børn der pt. Går i de alm. Klasser. Der vil ikke være støtte, tid og personale nok til at nå hele vejen rundt i klassen som lærer. Børn vil igen betale prisen. Både de velfungerende og de børn der har brug for lidt ekstra!
Pas nu på de kære børn, det er dem der er vores fremtid.

Gæst

#27

2015-09-20 12:08

Jeg mener ikke, at det er til gavn for hverken specialklasse børn eller "alm. skolebørn", hvis de skal være i samme klasse. Dette vil gøre "special børnene" meget mere urolige og ude af stand til at lære noget i så stor en klasse. Derfor vil de "alm. skolebørn" også blive pressede, og derved skabes en ond cirkel, hvor alle har meget svært ved at trives.

Gæst

#28

2015-09-20 14:22

Inklusion er en slet skjult spareøvelse der som altid rammer de svageste. Det kan vi ikke være bekendt.

Gæst

#29

2015-09-21 12:56

Denne inklusion er en katastrofe for alle de sårbare børn ( og deres forældre) der har brug for de "små rammer". Det er ligeledes en katastrofe for alle de andre fordi der går tid og opmærksomhed fra dem. Og lærerne ? kun et fåtal af mennesker kan holde til at være så fleksibel som det kræves og forventes i ret mange år. Det vil komme til at koste både samfundet og hver enkelt borger dyrt på sigt for ikke at tale om de rent menneskelige konsekvenser. Jeg er selv en af dem der ikke kunne få min aspergerdatter på specialskole og prisen har været MEGET høj. Bla endte jeg som førtidspensionist pga nedslidning .

Gæst

#30

2015-09-22 19:41

Jeg har selv en dreng i specialklasse, som ikke kan fungere i normal klasse da han har lav koncentrations evne. Er sensitiv følelsesmæssigt, socialt udfordret. M.m. Så en hel dag i klassen vil hurtigt knække ham, Og os som fam.

Gæst

#31

2015-09-22 20:40

Det gir absolut ingen mening på nogen måde, at tro på en succes med mere inklusion, ofte oplever de kære inkluderede børn sig, inkluderet til eksklusion, fordi de ikke finder den samme forståelse blandt kammerater, fordi specialfaglig viden mangler...
Men det kommer selvfølgelig an på succeskriteriet for succesen...en nu og her besparelse pr barn, men på sigt unge og voksne mennesker der ikke har lært at begå sig i verden med deres specielle udfordringer, eller en ny og her udgift, der forsøger at guide vores særlige børn til at kunne navigere i verden, med kompenserende strategier for de udfordringer de har....

Gæst

#32

2015-09-23 11:51

Sagen er vigtig og principiel.

Gæst

#33

2015-09-23 20:41

Har selv en søn med specielle behov som går i specielklasse.... Ved hvor vigtigt det er for de små mennesker de får den hjælp de har brug for

Gæst

#34

2015-09-24 20:35

Kort fortalt
Hvis det stoppes
Taber vi alt for mange børn på gulvet

Gæst

#35

2015-12-31 15:20

Nok er nok