Nej-tak-til-fuld-inklusion-af-specialklassebørn

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej-tak-til-fuld-inklusion-af-specialklassebørn.


Gæst

#1

2015-09-10 16:41

Nu må det vanvid snart stoppe......Brug nu ressourcerne, der hvor behovet er......!!!!!! Yderligere kommentarer vist ikke nødvendig....!!


Gæst

#2

2015-09-10 17:18

Jeg har selv en søn i special klasse, og de klasser er simpelthen så vigtige for disse børn.

Gæst

#3

2015-09-10 17:20

Børn med autismespektrum forstyrrelser skal beskyttes/værnes fra andre børn :)

Gæst

#4

2015-09-10 18:18

fordi jeg har et plejebarn som vil blive ramt hårdt... hun vil blive yderligere ødelagt!

Gæst

#5

2015-09-10 19:32

jeg skrev under fordi jeg er bekendt med Salamanca deklarationen som Danmark jo har skrevet under på, og kravene til inklusion og delagtighed er bestemt ikke tilstede ved disse sparemanøvre

Gæst

#6

2015-09-10 19:37

Tak måske et opråb til hele danmark.
Udvikling forbedringer skal der til, når der dagligt bliver udøvet systematisk systemisk omsorgssvigt på børn med særlige behov grundet manglende viden.
Overordnet går flere debatter omkring økonomi...
Jeg tænker at fakta er, at der kan spares penge og flwre mennesker vil få en bedre livskvalitet. Dette ved at skabe de rigtige tilbud, rammer og tilgang som børn med særlige behov trives i og dermed også deres søskende og familier
den onde spiral
Med Skoleværing stress angst arbejdsløshed, forældre der havner på kontanthjælp, fordi der ikke er sikkerhedsnæt under dem, når de må blive hjemme og passe deres børn, der reagere voldsom, når børne ikke passer ind i det systemer tænker der er godt for dem.
Søskende udfordringer, flere ppr undersøgelser flere møder med kommunerne, flere besøg på psykiatriske afdelinger, flere lægebesøg med meget mere ja forebyggelse ja det ville økonomisk blive sparet idet det ikke ville være nødvendig med alt dette hvis børn med særlige behov trives i deres hverdag. Tjek der vil altid være brug for noget ekstra men slet ikke i det omfang jeg oplever der sker pt.

Gæst

#7

2015-09-10 21:31

Fordi jeg har en datter på Hornslet skole der også er berørt

 


Gæst

#8

2015-09-11 03:25

Som inklusionsvejleder i en Sjællandsk Kommune, ved jeg, at der der kun er tabere i illusionen om fuld inklusion. 

At Syd Djurs Kommune ikke skeler til de landsdækkende erfaringer på inklusions området er rablende vanvid. 

Fuld inklusion er en illusion med fatale følger for barnet. 


Gæst

#9

2015-09-11 09:34

Fordi jeg selv har ADHD og også har to børn med ADHD og jeg ved af bitter erfaring hvad fuld inklusion kan gøre ved børn med vanskligheder.

Gæst

#10

2015-09-11 16:47

Fordi det er vigtigt at der bliver taget de nødvendige hensyn til alle børn, 'almindelige' og 'specielle'.

Gæst

#11

2015-09-11 19:37

Hvad tænker de på, nu må det snart stoppe. Det er jo ikke til gavn for nogen - tvært imod


Gæst

#12

2015-09-11 23:59

Jeg er selv skolelærer, og synes I argumenterer rigtig godt for Jeres sag. Jeg er alvorligt bange for, inklusion er et sparetrick, der desværre har forfærdelige konsekvenser for de allersvageste børn. Samtidig kan inklusionen jo heller ikke undgå at have indflydelse på den/de klasser, der skal inkludere et barn/en ung, der har vanskeligheder, og som der skal tages hensyn til. Skal inklusionen have mulighed for at lykkes, kræves der to-lærer, eller måske flere lærere/pædagoger, alt efter hvem og hvor mange den enkelte klasse skal inkluderer. Så kommunen må komme med de ressourcer, der skal til - og stadig vil det være en slags overgreb overfor børnene at hive dem ud af vante rammer.. Håber I lykkes med sagen, og at Jeres børn kommer til at trives!!!
HandicapBarn.dk
Gæst

#13 Forældre til handicappede børn er samlet i FBgruppe

2015-09-12 06:09

Husk at hvis du er forældre til et barn med handicap / specielle behov, så har vi på HandicapBarn.dk samlet en netværksgruppe på Facebook, som er for forældre med handicappede børn i Syddjurs kommune.


Gruppen hedder Forældre med handicappe børn i Syddjurs kommune - klik her for at komme til gruppe. Hvis du anmoder om at blive medlem - så sender vi dig en besked - kik måske under andet i beskeder.

Vi har også en tilknyttet FBside om Børn med handicap i Syddjurs kommune som du finder ved at klikke her

hilsen 

Søren 
redaktør, HandicapBarn.dk


Gæst

#14

2015-09-12 09:43

Børn med særlige behov har udfordringen nok. De behover ikke sammenlignes med normen dagligt.

Gæst

#15

2015-09-13 07:44

Fordi jeg har et aspergerbarnebarn i Syddjurs Kommune.
Jeg synes det er forkasteligt at man overhovedet kan få tanken
om inklusion!!!!!!
Nogen sidder på hovedet og tænker med den forkerte ende......
Med venlig hilsen
Anne-Marie.

Gæst

#16

2015-09-13 13:44

Det er synd for de børn, der ikke magter at være I en normal folkeskole klasse. Som det er nu bliver der taget hensyn til det enkelte barn om hvilke timer det vil være hensigtsmæssigt at det følger i en normal klasse. At tvinge dem til at følge et fuldt skema gavner da ingen, hverken dem eller de børn der er i den almindelige skole. Det eneste det gavner er måske kommunens økonomi hvilket jeg egentligt også tvivler på. Men pointen er at vores børns ve og vel kan vi ikke tage chancer med.

Gæst

#17

2015-09-13 18:36

Jeg skriver under da jeg selv har en datter med autisme. Mine bekymringer for hvordan hendes skoletid vil forløbe er konstante. Hun er mild og glad om morgenen , men kl 14 er hun træt og grådkvalt. Hun er virkelig på overarbejde dagligt - og hun er kun lige startet i 0klasse.

Gæst

#18

2015-09-13 20:44

Arbejder selv i Syddjurs, som pædagog på en skole

Gæst

#19

2015-09-14 20:07

I har fuldstændig ret! I har min fulde opbakning og i kæmper en vigtig sag.

Gæst

#20

2015-09-15 10:51

Fordi jeg har set og følt på egen krop hvad vil sige at børn som har behov for special klasser, hvad der sker med dem og deres forældre.

Så vil hellere end gerne bakke op, at de special klasser bliver bevaret.
Da det er vigtig for udviklingen af vores børns fremtid og psyke fremover .

Gæst

#21

2015-09-15 15:34

Har dreng der går i special klasse . Og er flyttet det halve land for han kunne komme i special klasse . Og han har virkelig brug for det .

Gæst

#22

2015-09-15 15:58

Jobber til daglig m disse barna som barnefysioterapeut i "normalskolen". Disse barna som man snakker så fint om skal inkluderes, blir tatt ut av de fleste sammenhenger fordi de ikke passer inn i "normalundervisningen". Det ender ALLTID med at de blir sittende for d meste hele dagen alene i et rom, uten sosialt samspill og klassekamerater som vokser fra de

Gæst

#23

2015-09-17 14:30

Har selv et barn med ADHD

Gæst

#24

2015-09-18 20:09

For at alle børn i så vel Syddjurs som resten af Danmark skal få en lærerig skole gang og alle gerne skulle komme ud med en afgangs eksamen og det tror jeg ikke er tilfældet hvis man nedlægger special klasserne

Gæst

#25

2015-09-19 12:52

Børns trivsel er det vigtigste i verden!
I forvejen er der desværre ikke megen hjælp at få i Danmark til disse børn og deres familier. Og de tilbud der er, er ofte slet slet ikke gode nok!

Endeligt lader det til, at der er en skole, der har fundet en måde, at få tingene til at fungere, og som hjælper med at give disse børn alt det, de har brug for, for at kunne klare en skolegang - samtidigt med at de trives!
Hvis der kun fokuseres på, hvordan der kan spares skattekroner i een "kasse" i år, så mistes der blot mange flere skattekroner i de kommende år, når den samlede regning skal betales...
Der er brug for flere skoler som den!