Bevar Slagslunde skole 2015->

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Slagslunde skole 2015->.


Gæst

#1

2015-08-26 13:19

Jeg går ind for at vores skole i byen skal bestå og for at opretholde livet i byen! Skolen er et samlingspunkt for byen og Slagslunde vil blive en død by hvis vores skole og ikke mindst, børnehave lukker. Det får i hvert fald ikke flere borgere med børn til byen. Og hvori er besparelserne så, hvis der bliver færre skatteydere.

Gæst

#2

2015-08-26 14:01

Fordi det er min barndoms skole og den er sikkert ligeså god som dengang , plus jeg gerne vil have mine egne børn på den

Gæst

#3

2015-08-26 14:38

Jeg har selv gået på Slagslunde Skole indtil år 2007, og de år jeg gik dér var de bedste skoleår, jeg har haft. Der var så tæt et sammenhold mellem alle elever, de store hjalp de små, jeg oplevede ingen mobning overhovedet - heller ikke ved kammerater - og det var helt bestemt på Slagslunde Skole, at jeg fik min gode grundlæggende viden indenfor matematik, dansk og engelsk, af meget dygtige lærere, og denne viden har fulgt mig gennem resten af mit skoleforløb og har i sidste ende hjulpet mig helt frem til universitetet i dag. Jeg ønsker selv om nogle år at sende mine egne børn i skole på Slagslunde Skole, da jeg ved hvad små skoler som denne kan gøre ved børn, - man får en rigtig god "bund" så at sige, fyldt med tryghed, gode sunde værdier og en god mængde viden, som man kan tage med sig videre i livet og bruge i mange, mange sammenhænge i både ungdom, samt i det voksne liv. Jeg ville aldrig selv have undværet mine år på Slagslunde Skole, og ønsker for så mange børn i området som muligt, at de fortsat skal have muligheden for at opleve denne lille skole, - derfor har jeg skrevet under, og jeg håber inderligt at vi vil blive hørt af kommunen.

Gæst

#4

2015-08-26 16:34

Det er meget vigtigt at bevare en skole i de mindre byer. Det giver liv og samhørighed i lokalsamfundet.

Gæst

#5

2015-08-26 17:12

Slagslunde skole har så meget hjerte, kultur og faglighed at tilbyde børn og forældre i Slagslunde og omegn. At lukke den er en kolossal fejl! Der er ingen logik i at lukke den for at spare, når man har lejekontrakt på bygningerne frem til 2025. Samtidig vil mange huse mangle aftagere, hvis skolen lukker - huse der er oplagte til børnefamilier og derved fremtiden for kommunens økonomi. Lad Slagslunde skole bruge sine fantastiske evner i indskolingen, og bring distriktets øvrige indskolingsbørn til Slagslunde med skolebus. Det er løsningen, og den er god, for skolen kan noget helt særligt, man ikke kan genskabe hvor som helst.


Gæst

#6

2015-08-26 17:27

Begge mine børn, har gået på Slagslunde skole. Syntes at det er en super god skole som bør bevares...

Gæst

#7

2015-08-26 17:41

Jeg skrev under, fordi vi behøver denne skole , for ellers bliver Slagslunde en død By. Vi har brug for at der er skole, hvis vi skal kunne , få tilflytter til byen, hvorfor ikke bygge flere boligere her i stedet for i Stenløse Syd. Der er jo ikke så langt,og så ville der jo være brug for et supermarket her,Kig dog på mulighederne,
Louise

#8 Vores Skole - Vores Fremtid

2015-08-26 19:28

Slagslunde skole er byens hjerte, stedet hvor vores børn blomster og gror og får nye venskaber. Læring, leg, natur og musik er nogle fantastiske egenskaber, mine børn har og stadig tilegner sig. Bevar vores skole - Og værn om Slagslundes fremtid og Egedals vækst! 

Anne Marie Caspersen
Gæst

#9

2015-08-27 07:02

Slagslunde skole må og skal bevares. Som en kommenterer er det byens hjerte og dette kan jeg kun tilskrive mig. For vores familie kunne vi afstandsmæssigt både have valgt Ganløse såvel som Slagslunde men vi valgte netop Slagslunde skole, idet den tilbyder noget helt unikt, et lille overskueligt miljø i de første skoleår. Fokus på det hele menneske, høj faglighed, fokus på natur og musik. Det kan ikke være i nogens interesse at dette tilbud skal forsvinde fra lokalsamfundet. Det er himmelråbende, hvis man vælger at lukke skolen, i længden kan det betyde at man som tilflytter fravælger Slagslunde/Buresø. Lad os ikke håbe det kommer så vidt, og lad os skrive et hav af læserbreve.

Lone Christensen

#10

2015-08-27 08:15

Skolen er Slagslundes livsnerve!

Vi har derudover en fantastisk natur, Slagslunde klubben og Slagslunde festival som samler byens børn, unge og ældre!

Blir skolen lukket bliver vore huse usælgelige. 

Skriv under så vi kan bevare skolen og fortsat tiltrække nye børnefamilier til vores dejlige by!


Gæst

#11

2015-08-27 09:06

Det er vigtigt at bevare de små byers eksistensgrundlag i form af skoler og andre kultur tiltag.

Gæst

#12

2015-08-27 15:22

Fordi jeg synes, det er synd og skam at nedlægge landsbyskolerne. Selvom jeg ikke selv har børn i folkeskolen mere. Det betyder meget for elever og lærere at skolerne ikke bliver for store.

Gæst

#13

2015-08-27 21:25

Da det er meget vigtigt at bevarer skolen i nær miljøet, da det ellers kan blive svært at tiltrække børnefamilier til området.
Palle Kristensen
Gæst

#14

2015-08-28 05:58

Det er uhyre vigtigt at bevare skolen i Slagslunde af hensyn til børnene og forholdet til deres nærmiljø. Det er af stor vigtighed for byen i helhed, da byen ellers ikke vil kunne tiltrække nye børnefamilier og vil få svært ved at beholde de børnefamilier der allerede bor i Slagslunde.
Husene vil miste værdi, det vil blive vanskeligt at kunne sælge, hvilket betyder at Slagslunde virkeligt bliver isoleret som en udkant i kommunen. Argumenterne for at bevare skolen er jo de samme som de øvrige gange det har været oppe som besparelsesforslag, og jeg håber at politikerne er så fornuftige, at de tager det, af administrationen udarbejdede forslag, af bordet og agerer fornuftigt.

Leif Thorbøll Nielsen
Gæst

#15

2015-08-28 08:34

Hvorfor bygger man et unødvendigt dyrt rådhus, når man åbenbart ikke havde råd til det. Åh ja, man kan altid skaffe penge ved at nedlægge et par skoler...eller kan man? Hvad er det for nogen politikere vi har valgt ind ? Om et par år vil der igen være nok børn til Slagslunde Skole, vi pensionister lever jo ikke evigt og så vil der være rigtig mange, der gerne vil have deres børn i sådan en dejlig skole i grønne omgivelser. Hold nu op med at ødelægge vort lille dejlige samfund.


Gæst

#16

2015-08-28 08:35

Fordi jeg ønsker at bevare Slagslunde skole, det vil være en katastrofe at lukke den. Dels skal eleverne ikke helt til Ganløse, dels vil Slagslunde blive en spøgelsesby, huspriserne vil falde. Vi har brug for skolen af flere årsager, så også gerne en butik. Der vil ingen børnefamilier flytte hertil. Politikerne skal stoppes en gang for alle.
Med venlig hilsen
Sussie Christiansen

Gæst

#17

2015-08-28 08:42

Fordi Slagslunde skole er et vigtigt holdepunkt i en by som Slagslunde. Samlingssted. Trækplaster for tilflyttere.

Gæst

#18

2015-08-28 12:00

Vi skal bevare vore skoler i vores små landsbyer , fordi børnene trives godt med en lille lokal skole. Børnene kan selv gå i skole, lige fra de starter i 0 klasse .Forældrene skal ikke hen og starte bilen .Hvorfor skal man ødelægge de små bysamfund.
Jeg håber inderlig at politikerne vil tænke sig om ,inden de lukker vores små skoler, som fungere så godt.
Hilsen
Karen Ungermand Kristensen

Gæst

#19

2015-08-28 12:27

Det er ødelæggende for et bysamfund hvis der ikke findes skole og daginstitutioner. Jeg har lavet et indlæg til lokalavisen, hvor jeg har sammentalt beløbet for nedlæggelse af Slagslunde og Veksø skoler i forhold til udgift til det gamle rådhus/kulturhus. Disse beløb er næsten lige store. Det lader til at kommunen vægter et kulturhus højere end vores skoler.

Gæst

#20

2015-08-28 12:43

Fordi at denne fantastiske lille skole og kæmpe aktiv i lokalsamfundet, selvfølgelig ikke skal lukkes!
Slagslunde

#21 Re:

2015-08-29 10:26

#1: -  

 Så var rygtet rigtigt, at kommunen ville lukke skolen og bruge det til flygtningboliger.


Gæst

#22

2015-08-29 14:11

Vi skal snart sælge vores hus i Slagslunde og ved, at børnefamilier på udkig efter et hus, prioriterer en skole i nærheden højt ...
Louise

#23 Re:

2015-08-30 10:04

#22: -  

 Præcis den oplevelse jeg har pt, i forbindelse med hussalg. Vi ønsker noget større i Slagslunde. Det er børnefamilier uden netværk i nærheden, som kigger på huset. Og som vælger byen pga skole og institution. 


Gæst

#24

2015-08-30 12:39

Det er helt nødvendigt at have en skole i Slagslunde. Det er rart for familier med børn, at skolen ligger i nærområdet, og det er med til at tiltrække unge familier, som har et ønske om at købe hus. Her kan man købe et hus til overkommelig pris med dejlig natur tæt på.
Hvis skolen nedlægges, falder huspriserne endnu mere, og ældre, som ikke mere kan overkomme hus og have, har ikke råd til at flytte til noget mere overkommeligt.


Gæst

#25

2015-08-31 06:22

Egedal kommune skal bevare både Slagslunde og Veksø skole fordi det er VIGTIGT at også de små byer lever.