Nej til lukning af Albertslund Ridecenter

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til lukning af Albertslund Ridecenter.


Gæst

#26

2015-06-20 10:09

Først lukkede de Hjørnegården og nu ser de igen denne vej. Jeg tror ikke politikerne er klar over, hvilket fantastiske oplevelser livet omkring hestene giver. De har igennem mange år styrket mange børn og handicappet, til at have mod til mere her i livet. For Gud skyld bevar ridecenteret.

Gæst

#27

2015-06-20 10:23

Jeg er selv en del af Alberslund ridecenter

Gæst

#28

2015-06-20 10:26

Fordi at jeg selv har haft hest på Albertslund rideklub og synes det ville være en katastrofe hvis de lukkede

Gæst

#29

2015-06-20 10:30

De må være bindegale nede på rådhuset hvis de seriøst overvejer at lukke Albertslund Ridecenter! Det giver SÅ meget glæde til SÅ mange børn.

Gæst

#30

2015-06-20 12:11

De har lukket et ridecenter her i Zværløse, til stor sorg for alle dem som brugte den. Heste giver alle en mulighed for at beskæftige sig med dyr og føle et ansvar.

Gæst

#31

2015-06-20 12:42

Som barn var jeg noget af en møgunge! Jeg droppet ud af 4.klasse fordi jeg havde svært ved at gå i skole og håndtere flere børn på en gang, så da jeg skred fra skolen når jeg blev hidsig eller fik det ubehageligt, så gik jeg altid over på ridecenteret. Der var voksne til at tage hånd om mig, og så var der de søde heste, det hjalp mig rigtig meget når jeg var hidsig! Jeg brugte/bruger ridecenteret som et fristed, hvor jeg kan slappe af psykisk, lade op, være mig selv! Jeg ville være knust, hvis man valgte at lukke ridecenteret, for så ville andre børn og unge ikke kunne bruge det som et fristed, og hvor ender de så? :-( 


Gæst

#32 Re:

2015-06-20 13:28

#1: -  

 Hej jeg har engang været ansat der dog mange år siden. Jeg synes bestemt ikke det skal lukke.  Håber I får nok underskrifter Held og lykke. 


Gæst

#33

2015-06-20 14:31

Da jeg var barn i Albertslund havde min mor og jeg ikke ret mange penge, men pga. de gode forhold for børn og unge, kunne jeg gå til ridning og komme på ridelejr. Idag har jeg selv råd til at betalte, men det var livsændrende for mig, at jeg havde muligheden som barn at have kontakten med hestene.
Ulla

#34 Re:

2015-06-20 18:57

#1: -  er det ikke meningen man skal bevare de gode fritidsintesser for børn og unge


Gæst

#35

2015-06-20 18:57

Albertslund ridecenter er et sted hvor der er plads til alle! Det er et frirum rigtig mange benytter sig af, både børn, unge og voksne. Hvis lukningen finder sted, vil det sammenhold, den positive atmosfære og kærligheden til heste og ridning, gå tabt og Albertslund vil miste et socialt samlingspunkt!

Gæst

#36

2015-06-20 19:39

Fordi det er en vigtig institution der er lukningstruede en af de steder der gør Albertslund til et godt sted at være

Gæst

#37

2015-06-20 19:54

Albertslund rideskole et et enestående tilbud for både børn, unge og voksne. Vi kommer fra Rødovre og køre gerne til Albertslund. Det ville være synd og skam hvis man lukkede ridecenteret.

Gæst

#38

2015-06-20 20:01

Har selv hest opstaldet på ridecentret på 31. år, så på en eller anden måde er det jo ens andet hjem. At omgås heste og lære om disse prægtige dyr har i høj grad en opdragende virkning på de børn og unge mennesker, der færdes på ridecentret. Det sociale fællesskab herude er uvurderligt, idet der knyttes mange venskaber.

Gæst

#39

2015-06-20 22:58

Fordi Albertslund ridecenter er et helt fantastisk sted , ville være totalt katastrofe for så mange børn og voksne hvis det lukkede .

Gæst

#40

2015-06-21 06:55

Min datter og nu mit barnebarn har haft og har stor glæde af at gå til ridning i Albertslund. Det betyder meget at der er et sted med plads og rum til fællesskab og glæde netop som i denne rideklub.

Gæst

#41

2015-06-21 09:18

Fordi jeg selv er gl rytter og har haft med heste at gøre rigtig mange år det den dejligste hobby man kan ha og det hjælper så mange børn unge som måske har lidt problemer at kunne komme ud til hestene ha nogen at fortælle ting til ved både fra mig selv og min datter at hvis man var ked af det kunne man fortælle det til dem de lyttede altid kort sagt ridning er så fantastisk livet på en rideskole er fantastisk bevare det det guld være ❤️

Gæst

#42

2015-06-21 09:24

Fordi mon datter ridder der og der er så mange børn, unge og voksne der elsker at komme der. Der er brug for disse aktiviteter.

Gæst

#43

2015-06-21 12:42

Vest skovens rideklub lukket og vi fik Albertslund rideklub vi red i flok op til det nye sted med alle vores ponyer og heste det blev et dejligt sted og er det helt sikkert stadig for alle dem det bruger alt deres fritid der

Gæst

#44 I må ikke lukke ark!

2015-06-22 08:16

Stedet danner værested for så mange børn, unge og voksne i alle aldre. Det er et ridecenter der rent faktisk fungerer, og hvor der bliver lagt et kæmpe stykke arbejde i at det skal være et dejligt sted at være. Og det er ikke kun de ansatte der sørger for det, det er også den frivillige bestyrelse på stedet, alle opstalderne og rideskole børnene. 

Desuden er ark hjemsted for Albertslund voltige, som både nationalt og internationalt har klaret sig forrygende på stævnepladserne landet rundt. Og som fra i år også satser mere på bredden ved nyt holdopstart, som allerede nu har vist sig at være super talentfulde. Så hvis i lukker ARK vil i gøre livet surt for rigtig mange mennesker...


Gæst

#45

2015-06-22 18:50

Super dejligt sted at være og komme på, heste trives godt, søde mennesker, personalet har altid tid til en snak. Håber ikke dette sted lukker. Tak

Gæst

#46

2015-07-03 09:34

Albertslund Ridecenter har en yderst kompetent og fagligt dygtig leder og stab. Der er en rigtig god ånd. Som hesteejer betyder faciliteterne alt og de er helt perfekte. Hvor finder vi et lignende sted? Nej, det ved jeg heller ikke.

Gæst

#47

2015-07-31 14:55

Jeg lavede samfundstjeneste på den rideskole for mange år tilbage, og jeg er på ingen måde hesteinteresseret. Men jeg blev behandlet som et menneske af alle dernede på trods af grunden til jeg var der, og jeg endte faktisk med at nyde at være dernede de 2-3 gange om ugen. Jeg så hvor meget menneskerne dernede nød at have det sted. Jeg vil vove at påstå at i nærmest ødelægger livet for mange af de mennesker hvis i lukker det sted. Flere af dem har desperat BRUG for det. Vær venlige at overveje hvad det egentlig er i gør. Tak!


Gæst

#48

2015-08-15 20:37

Jeg har tidligere været tilknyttet ARK i mange år, og synes det er synd og skam hvis der lukkes for rideklubben og alle de børn det går ud over

Gæst

#49

2015-08-15 21:23

Centeret er velfungerende
Stor aktivitet med unge menesker i sociale og sportslige relationer.