Sofavælgere med politiske holdninger og indsigt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Sofavælgere med politiske holdninger og indsigt!.


Gæst

#1

2015-05-27 09:54

Fordi jeg er træt at de løgner jeg er fodret med via politikere og deres media. Jeg er træt af statens kriminelle handlinger som støtte invasion af suveræne lande og bombardere dem til helvede, og laver sanktioner mod lande fordi USA siger det,. Jeg er træt af politikeres involviring i hemmelige møde i Bilderberg hvor de salger Danmarks rige som DONG til den værste svindler Goldman SUCKS og give tilladelse til Total at pumpe gift i vores jord og grundvand. Jeg er træt at se himlen dæket med stribe af giftige chemtrails sprøjtet ud på vores land!

Gæst

#2

2015-05-27 10:21

Hurraaah og tak!!

Gæst

#3 De politiske partier er på røvtur, derfor forandring

2015-05-27 10:26

Pga. denne paragraf får politikerne ikke min stemme:
§ 56
Grundloven fastslår, at medlemmerne af Folketinget er uafhængige. De kan frit stemme efter deres overbevisning. De har ikke pligt til at tage hensyn til, hvad deres parti eller vælgere siger. De behøver heller ikke at opfylde de løfter, de f.eks. har givet vælgerne i en valgkamp.

Dette giver politikerne fri råderum til at gøre lige præcis hvad de vil. Vi bliver efterfølgende som borgere hverken medinddraget, spurgt eller blive taget med i betragtning som beslutningstagere.
Demokratiet er en stor løgnagtigt narre teater, hvor alt ser godt ud på overfladen, men bundråddent underlagene.

Jeg oplever at løbet er kørt helt af sporet politisk inde på Christiansborg
Det skete da Anders Fogh Rasmussen indgik en pagt med George Bush.
Der er ingen vej tilbage, andet end hvis vi går gennem en total transformationsproces som ikke blot er her i
vores land, men er globalt
Det enkelte menneske som individ, der i fællesskab siger stop.
Det er vores menneske og livssyn på kloden der må ind i en forandring.
En opgave der må samles i flok.

Ingen politiske partier kan stoppe denne dagsorden.

Men det kan vi folket - på kryds og på tværs.

Rebelian

#4

2015-05-27 10:45

Dette initiativ har jeg drømt om længe. Tusid TAK :-)

Big brothers steriotype fictionsverden er hel ude af kontrol. Alt styres af syntetiske værdinormer som kun arkitekterne bag kan forholde sig til. Mere oprigtighed. ærlighed, respekt og værdighed for det enkelte menneske. Undlad at tro på massemedier.

Jass.

#5 That´s right!!!

2015-05-27 11:20

 

If voting made any difference
they wouldn´t let us do it.

Mark Twain

 


Gæst

#6

2015-05-27 15:53

Politikerne pisser mig voldsomt af, selvfede og verdensfjerne som de er. De rager til sig uden omtanke for folket (pøbelen). De er ansat af folket for at varetage folkets interesser, men gør de det? NEJ

Gæst

#7 Det siger sig selv......

2015-05-27 17:08


Gæst

#8

2015-05-27 19:50

Jeg er SÅ meget enig

Gæst

#9

2015-05-28 09:50

Jeg har kun et spørgsmål, hvordan vil politikkerne i folketinget sikre sig, at de penge de f.eks. sender til bedre ældre pleje også bliver udmøntet i bedre ældre pleje.

Ikke som i dag, hvor de blot ryger ind i kommunernes store sorte huller, og bliver brugt til mere administration.

Flere penge til bedre børnepasning, som ikke er sket. Flere penge til bedre ældre pleje, er ikke sket. Og jeg kunne blive ved, gælder alle partier.


Gæst

#10

2015-05-28 15:30

Politikerne ved at stigma hænger ved. Og de vil styre os med al den skam og anden normativ dunken i hovedet.

Gæst

#11

2015-05-28 18:23

God ide. Der mangler et seriøst slternativ til den stagnerede politiske proces.

Gæst

#12

2015-05-29 07:54

Træf et DEMOKRATISK valg! - BLIV HJEMME!
BRÆND DIT VALGKORT

Man er først politisk oplyst, når man ikke længere kan (få sig til at) stemme.

Dansk demokrati er et FACEBOOK-DEMOKRATI. Man kan kun ‘like’ det, ikke give udtryk for sit argumenterede ubehag ved afstemningen. At stemme blankt er også en ‘like’ til systemet.

Udover de grundlæggende argumenter mod at stemme på en udlevet parlamentarisme i den nuværende fase, (fx. med den anarkistiske parole “The election is an illusion / direct action is our solution”) kan man inden for systemet finde magtfulde argumenter for at RØD OG BLÅ STUE ER ÈT FEDT, samt at det hverken er regering eller folketing, som styrer Danmark, 60-80 bestemmes af EU og for resten styrer MAGTFULD ELITE.

I øvrigt har det borgerlige demokrati i Danmark på flere måder en ikke-demokratisk grundlov med fastlagt deltagelse af et ikke-valgt kongehus og udnævnelse af en statskirke (afskaffet i Sverige) med tvunget alment skattebidrag, udover kirkeskatten som folk kan fravælge ved at melde sig ud af folkekirken.

Gæst

#13

2015-05-29 08:27

Magten til folket!
www.folkets-valg.dk

Gæst

#14 Glem alt om valget - en magtfuld elite styrer Danmark

2015-05-29 09:19

423 mennesker styrer Danmark uden for den politiske kontrol. De møder hinanden i skjulte netværk af bestyrelser, fonde, udvalg og baller hos Dronningen. De politikere, der ikke støtter netværkets opfattelse af Danmarks fremtid, holdes ude. Derfor er hverken Kristian Thulesen Dahl, Anders Samuelsen eller Johanne Schmidt-Nielsen i nærheden af det gode selskab.


Gæst

#15

2015-05-29 09:31

Demokrati er en avanceret form for slaveri. Vi snydes til at tro at vi har medbstemmelse. Vi spilles ud mod hinanden i et opgør mellem højre og venstre, så vi ikke fokuserer på dem styrer politikerne i baggrunden. I virkeligheden er der kun 1 parti med flere mindre faktioner.

https://youtu.be/cuvAwDP-mRQ


Gæst

#17

2015-05-29 13:41

Af den simple grund, at jeg er 100 % enig.

Gæst

#18 Hvis du skulle være i tvivl???

2015-05-30 15:40

https://youtu.be/AmaDtA2izLI

SKAL ABSOLUT SES!!!!


Gæst

#19 Aktivister vil boykotte folketingsvalget...

2015-05-31 10:21

Samfundets udvikling afgøres reelt ikke i folketingssalen eller af regeringen, men af multinationale selskaber og finanssektoren. Derfor er brug for et demokratisk oprør, mener folkene bag kampagnen »Stem ikke til folketingsvalget«.

 

http://modkraft.dk


Gæst

#20

2015-06-01 04:48

På tide at få lavet en underskriftsindsamling som går imod de nuværende politiske tendenser. Når man nu ikke længere kan finde et parti man har tillid til, er det dummeste da at stemme på dem. Alle der har det således, burde blive hjemme på valgdagen.  Det er somom at man har indtryk af, at de tror de kan bedrage hele befolkningen uden konsekvenser. Hvor blev der af det land man tidligere var så stolt af.


Gæst

#21 Den moderne slave

2015-06-01 09:59

https://youtu.be/566CQ5GLEDo?list=PLarMRdwIxH-JjAlMw75NFcyCphvt3KOTO

Det er en slags føljeton dele i 29 episoder på ca. små 10 minutter hver.

God fornøjelse!!!


Gæst

#22 Staten har overskredet sit mandat!

2015-06-02 11:03

Staten har i dag mange andre opgaver end at sikre den enkelte borgers frihed. Statens magt er vokset støt år for år med danskernes stiltiende accept, men måske ikke med vores fulde forståelse. Staten er baseret på tvang, da alt hvad staten foretager sig er baseret på dette princip. Staten bestemmer, at vi skal betale skat, og hvordan vi skal opføre os på en række områder, og hvis vi ikke adlyder, benytter den sit monopol på tvang til få os til at makke ret.

Frihedskæmperne er basalt set uenige i den måde staten i dag benytter sit monopol på tvang. Vi mener, at staten skal indskrænkes til at sikre det enkelte menneskes frihed – hvilket indebærer et politi til at sikre ro og orden, et velfungerende retssystem og et stærkt forsvar – og at mange af de andre områder, staten i dag varetager, i størst muligt omfang skal frigøres fra staten og føres tilbage til os mennesker, så vi selv kan bestemme.

 

http://frihedskaemperne.dk/politik/agenda-21

 


Gæst

#24 Re: Splittelse.

2015-06-02 12:01

#23: En bekymret demokrat -  

 Er det ikke lidt tosset at sprede det hele, det var da bedre hvis vi kunne stå sammen.
Det hjælper jo ikke, at nogen skriver under her og nogen skriver under der - så bliver det jo aldrig til noget


Gæst

#25 Er sofavælgeren den klogeste af alle?

2015-06-02 14:07

Bliv hjemme på sofaen og boykot folketingsvalget. Sådan lyder opfordringen fra den filosofistuderende forfatter Søren Mau. Folketinget har alligevel slet ikke den magt, det hævder at have, siger han og peger på, at høje danske stemmeprocent er med til at legitimere, at Folketinget kører magtesløs videre. Debat om værdien af at stemme med Folketingets formand, Mogens Lykketoft, Christoph Houman Ellersgaard, forsker og forfatter til ny bog om magteliten, Rasmus Nordqvist, kandidat for Alternativet og Søren Mau.

 

http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/p1-debat-2015-06-02#!/