PAS PÅ GILLELEJE

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen PAS PÅ GILLELEJE.


Gæst

#1

2015-05-27 11:52

Fordi jeg syntes at de ødelægger den gamle hyggelige stil som byen har lidt af endnu

Gæst

#2

2015-05-27 14:04

Jeg syntes ikke den store klods, gør noget smukt ved gilleleje, som mange af mine kunder siger, det kvæler det lille hyggelige fiskerby.

Gæst

#3

2015-05-28 04:56

Det nye butikscenter klæder ikke Gilleleje - allerede nu er der bygget ligegyldigt og for voldsomt forstadsbyggeri lige midt i bykernen. Gillelejes særkende er i fare for at blive ødelaget endnu mere med Etape 3.
Patrick

#4

2015-05-28 09:33

Forstår slet ikke hvordan det første byggeri blev tilladt og kørt igennem. Hvem gavner det? Der står tomme erhvervslokaler overalt i bybilledet allerede og der er ligeledes dyre lejligheder til salg i byen også. Når man ankommer til Gilleleje nu er det første man bliver mødt af noget stort ide forladt og grimt byggeri der mere hører hjemme i Helsinge end i det gamle Gilleleje. ØV.


Gæst

#5

2015-05-30 10:18

Vi har haft sommerhus i Gilleleje de sidste 15 år og elsker Gilleleje. Byen er levende hele året og har masser af charme. Det er ved at blive ødelagt af det nye byggeri, der sikkert passer fint i et forstadskvarter, men er fuldstændig malplaceret i en smuk by som Gilleleje. Der er brug for flere grønne arealer i byen, der kan samle byen og give nyt liv til byen, og som harmonerer med omgivelserne.
Arne Larsen

#6

2015-05-31 18:55

Dem som har været med til at lave den rævekage skulle skamme sig.
Tænk at 3-4 personer og nogen af dem i vores lokal politik kan være med til at beslutte/financerer sådan en skamplet i vores lille fiskerby !


Gæst

#7

2015-06-01 17:00

Det er noget af det værste byggeri der kan ske for et smukt og sjældenhed af et af en gamel og historiske fisker by .

Gæst

#8

2015-06-07 19:05

fordi man er ved at ødelægge Gilleleje by. Ved indkørsel til Gilleleje mødes man af en kolos , som ikke klæder en hyggelig gammel fiskerby

Gæst

#9

2015-06-07 19:08

Det smukke fiskerleje bliver ødelagt af det nye byggeri som er en
grimt og ikke passer til Gilleleje

Gæst

#10

2015-06-07 20:32

Hvorfor kommer turisterne til Gilleleje?

Det gør de for at få freden, nyde det gamle og    velkendte, og for at koble af.

De kommer ikke for at fare rundt i shoppingcentre og 80.000 butikker og caféer, dem er der helt sikkert nok af hvor de kommer fra.

Kulturhavnen er og bliver rædselsfuld.

Man glemmer at tænke på de lokale der er stolte af deres lille fiskerby!

Patrick

#11

2015-06-26 15:34

104 underskrifter ud af ca. 8000 Gilleleje borgere. Det kan ikke være mange fra byen, der ser denne protest bevægelse, da jeg er fuldstændig sikker på at antallet der er i mod det byggeri er langt, langt højere. Alle jeg taler med i Gilleleje synes jo det er hæsligt.

Jeg ved ikke hvordan budskabet spredes bedre, men det her fungerer tydeligvis ikke godt nok.

Pas på Gilleleje

#12 Re:

2015-06-26 19:07

#11: Patrick -  

Hej patrick der er ca 415 underskrifter med dem som har skrevet under ude i byen, Du er velkommen til foreslag til at vi kan få flere underskrifter.

Der er blevet lovet en undersøgelse af borgmesteren og den tidligere borgmester jan ferdinandsen om hvordan kulturhavnen ikke har bygget i henhold til lokal planen og undladt en parkerings kælder under 1 etape.

Dette vurderes til at være en besparelse i projektet på 20 mio....

 

Anders Christiansen

#13 Autencitet

2015-07-16 14:42

Det handler om autenciteten. Uden den svigter turisterne og dermed byens muligheder for fremgang.

kulturhavnsprojektet med Corfitzen & Co i spidsen er en uskøn og unødvendig konsekvens af en snæver personkreds personlige ambitioner...

 


Gæst

#14

2015-07-16 14:47

Fordi jeg endnu ikke har mødt et menneske, turist eller lokalbeboer (inklusive mig selv) der kan se meningen med byggeriet.

Gæst

#15

2015-07-17 07:09

Det er for stort , det passer ikke til Gilleleje by. Ka jeg syntes at der skulle være underjordisk parkering

Gæst

#16

2015-07-21 05:59

Synes det er et rædselsfuldt byggeri man har knaldet op. Det bør under ingen omstændigheder udvides med etape II og III

Gæst

#17

2015-07-29 18:14

De smukke gamle huse - de hyggelige små stræder - alt i alt det smukke hyggelige fiskerleje - det er præcist gør gilleleje til noget særligt.
Det skal ikke overdøves af nye smarte bygninger - som nok kan være fine - men dom ikke skal dominere. Og der skal være meget bedre forhold til parkering.

Gæst

#18

2015-07-29 18:30

Fordi jeg bor i Gilleleje
minime

#19

2015-07-30 22:30

Hvor er det trist at byggeriet ikke blev opført i mindre skala, så det kunne falde naturligt ind i by billedet. Men stop nu...... Gentag ikke dette igen....sørg for at de næste etaper vil være i harmoni med Det Gilleleje er kendt for,.

prøv at se på  det nye Netto, Det falder noget bedre ind i bybilledet en den store firkantet klods.... 

Gilleleje er nu plasteret til med, Aldi,netto, fakta,Rema, Irma lige midt i byen.... Og parkeringspladser til turisterne er blevet minimeret tæt på torvet og de dejlige som hyggelige butikker.

jeg er så glad for at jeg nu er flyttet fra byen, for man kan kun blive trist af at se Gilleleje blive skændet på den måde når man dagligt skal passere dette monstrum når man kører til og fra arbejde.

 

ødelæg ikke mere...........

Vi vil stadig kunne tage til Gillejeje og føle at her er der stemning, kultur og ikke mindst en by med charme som ikke findes lige i hele Nordsjælland.

 


Gæst

#20

2015-08-07 17:50

Jeg mener ikke det gennemførte og planlagte byggeri passer godt ind i Gilleleje.
Jeg mener at kvaliteten på det gennemførte byggeri er ringe.

Gæst

#21

2015-08-07 17:58

Jeg mener at bevarings lokalplanen for det østlige Gilleleje er alt for slap.

Den bør også gælde for den vestlige bydel.

Den bør gennemgås for at blive tidssvarende.

Ikke mindst bør der indføres et termorudeforbud, mindst så restriktivt som i Helsingør. se i øvrigt Center for bygningsbevaring.

Der er flere gode ting derfra, der kan bruges i bestræbelserne for at bevare byen med sit særpræg.

Forbedring af byggeskik kræver nok en del oplysning, som kan fåes fra Center for Bygningsbevaring.

 

VH Jesper L


Gæst

#22

2016-07-19 20:43

Da jeg er født og opvokset i Gilleleje , kan jeg ikke stille siddende se på at de ødelægger vores by...

Gæst

#23

2016-08-01 07:54

Der fuldstændigt vanvittigt, at Gilleleje skal tivoliseres og ØDELÆGGES. Det skal stoppes inden det går helt galt. Foreningen skal meget mere ud af starthullerne. I må se at råbe noget mere op og være synlige alle vegne. Gilleleje er jo en by på niveau med Dragør, Skagen, m.fl. Vi og turister tager jo netop derop, fordi byen med havudsigt er unik NU. Stemningen er fantastisk netop pga. de smukke gamle huse og tilgængeligheden til vandet. Det er dejligt let at parkere.

Gæst

#24

2016-08-01 07:58

Gør ALT for at samle underskrifter. Der er alt for få i forhold til sagens alvor!