Bevar Sædding Bibliotek

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Sædding Bibliotek.


Gæst

#26

2015-05-22 18:34

Fordi det er godt for lokalsamfundet at bevare et kulturelt samlingssted.

Gæst

#27

2015-05-22 18:34

Gennem hele min barndom og ungdom har Sædding bibliotek været en kilde til såvel stille fornøjelse og jublende glæde som information.
Nu som voksen og mor besøger jeg stadig biblioteket- på trods af at jeg er flyttet fra byen!
Biblioteket byder på sjov og leg for ungerne, mens jeg leder efter bøger til de stille aftener. Og det sker sjældent at vi ikke sammen finder bøger, som læses både på biblioteket inden vi tager hjem og derhjemme om morgenen, til middag og som godnatlæsning.
Biblioteket er et trygt sted at tage hen alene med to børn- vi føler os velkomne og hjemme!

Gæst

#28

2015-05-23 07:38

Det er vigtigt, at vi har de værdifulde kulturoplevelser som et lokalt bibliotek er. Jeg har fra ganske ung besøgt det lokale bibliotek, begyndte med at følges med min far. Jeg kommer på Sædding bibliotek flere gange om ugen mest i forbindelse med et indkøb i dette center. Dette center vil ikke kunne tåle at undvære dette bibliotek. Vi må også have så meget med decentralisme som muligt. Kun at have Hovedbiblioteket tilbage i Esbjerg er en uhyggelig form for centralisme, som jeg helt klart er modstander af. Vi må og skal bevare lokalbibliotekerne i Esbjerg.

Gæst

#29

2015-05-23 12:29

Vi kan ikke undvære vores lokale biblioteker. Biblioteket er til glæde og gavn for mange af byens borgere. Personligt vil jeg ikke komme på biblioteket, hvis jeg skal helt ind til hovedbiblioteket hver gang.

Gæst

#30

2015-05-23 12:35

Fordi det vil være til stor skade for lokalområdet, foruden at Sæddingcentret, en af landets ældste butikscentre, må lukke ned p,g,a manglende kunder, hvis biblioteket lukkes. Desuden er besparelsen ved lukning rent skrivebordsarbejde, idet man ikke medregner afledte effekter af besparelsen, heriblandt at lokalet ikke kan sælges, hvis centret lukker. Det er rent bureaukratisk skrivebordsarbejde fra kommunens side
Cederholm

#31

2015-05-24 16:54

Hvordan skal vi inspirere vores børn til at interessere sig for læsning, hvis de aldrig prøver at låne en bog selv, eller får ro til at fordybe sig med fysisk materiale. Det har givet os andre meget sammen med internettet . Vi bruger biblioteket meget 


Gæst

#32

2015-05-25 10:19

Mine tanker:::Jeg syntes det er rart at kunne gå på biblioteket om aftenen . Der er ofte noget der skal printes, afleveres samt ordnes til skolen . Det sker mindst en gang i ugen børnene og jeg cykler på biblioteket efter spisetid.
Tænker, at børn under 18 år ikke skal have adgang da jeg har oplevet op til flere gange uro, ballade fra teenager børn som ødelægger det for andre.
Er der ingen tilbud/ aktivitet til unge mennesker i sædding udover klub fra en vis alder?
.

Gæst

#33

2015-05-25 17:10

Det vil være et tab for det lokale miljø, da kultur og fritid forenes på et bibliotek, på flere måder.

Gæst

#34

2015-05-25 19:55

Fordi det har aldrig ført til noget godt ,at lukke biblioteker ,og slet ikke de steder ,hvor det bliver flittigt brugt ,og det må denne gøre ,da der altid er gang i et eller andet derude ,så bibehold den ,