Støt færgeruten Marstal-Rudkøbing

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støt færgeruten Marstal-Rudkøbing.


Gæst

#1

2015-04-07 02:23

Støt alle udkantsdanskere

Gæst

#2

2015-04-07 05:52

For at støtte de små færger

Gæst

#3

2015-04-07 06:48

Fordi argumenterne er gode for genoprettelse samt har jeg aldrig kunne forstå hvorfor den skulle lukkes ned.

Gæst

#4

2015-04-07 07:16

For at støtte op om vores små samfund.

Gæst

#5

2015-04-07 07:22

Fordi færgen mellem Marstal og Rudkøbing er en bedre løsning. Både af hensyn til miljø og kortere overfart samt bedre p-muligheder i Rudkøbing end i Svendborg

Gæst

#6

2015-04-07 07:36

Vi mangler bare den færge vildt

Gæst

#7

2015-04-07 07:39

Som sommerhusejer/fritidshusejer i Marstal kan jeg se det reducerede liv i byen.
Men det miljømæssige har mindst ligeså stor betydning

Gæst

#8

2015-04-07 07:56

Min underskrift er begrundet i, de trafikale, miljømæssige, økonomiske årsager som hele Ærøs befolkning, fritidshusejere, turister og andet godtfolk som elsker Ærø, ligger under for på grund af lokalpolitiske rævekager. Torben Holm

Gæst

#9

2015-04-07 07:59

Fordi Ærø ikke har råd til den nuværende færgeløsning.

Gæst

#10

2015-04-07 08:07

Vi tager til Sv.borg hver gang vi skal til Ærø, derudover savner færgen her i Rudkøbing mange turister spørger efter færgen de ser noget slukøret ud når vi fortæller dem de skal til Sv.borg.

Gæst

#11

2015-04-07 09:30

Jeg bor på Langeland og har oplevet tilbagegang hver gang en færgerute blev nedlagt. Lohal- korsør. Lohals- Lundeborg, Bagenkop- Kiel, og nu Marstal- Rudkøbing.
Det er ikke kun Ærø der lider under nedlæggelsen af færgeruten mellem marstal og Rudkøbing, det har stor betydning for os på Langeland at vi ikke mere kan pendle til Ærø uden at skulle over 3 broer til Svendborg. Danmark består af øer ! Lene Marxen.

Gæst

#12

2015-04-07 10:01

Igennem de 36 år jeg har boet på Langeland har næsten alle vores infrastruktur blivet afviklede. Ørnes livs blod. Denne centrilsering vores politiker har udført de sidste 30 år har kvalte land livet i denne grad at byliv bliv den eneste attraktiv. Alt er lidt tilgænglig der med en velfungerende infrastruktur. I alt for høj grad er land styrt af nogen de ikke har forstand eller forkærlighed til livet på landet.
Vi har brug for at vores færge, busserne, at de i den mindste bliv reetableret for at liv på øerne kan begynde at flyde igen. Selv om det kommer nok ikke til "at betaler sig" lige med de sammen. Heller de en den nuværende løsning, penge til at river vores usælgelig husene ned!
Denne eksempel med færge beviser at kort sigtede besparelse i den langsigt skaber stort tab. Sådan bliver det hvornår vi ikke betragter samfund som en helhed og kun bedømmer de hel ud fra nogen små profit skabende enheder.

Gæst

#13

2015-04-07 10:40

En ufornuftig beslutning om flytning af Marstalfærgen skal ikke bare tolereres, den skal laves om.
Et oprør fra borgere og brugere af færgen er nødvendigt for at kommunalrødderne erkender deres fejlbeslutning.

Gæst

#14

2015-04-07 11:02

Jeg er gammel færgematros

Gæst

#15

2015-04-07 11:05

Min søn skal bo et år på Ærø (efterskole) - så vi ser som forældre flere transport muligheder.

Gæst

#16

2015-04-07 11:27

Fordi det er vigtigt, at have en færgeforbindelse fra Langeland til Ærø. Både for os, der bor på øerne og for de mange tusinde turister, der besøger os hvert år. For turisterne giver det mulighed for en helt unik rundrejse

Gæst

#17

2015-04-07 13:06

Vi skal bevare så megen adgang til vores små øer og halvdelen af min familie bor på Ærø

Gæst

#18

2015-04-07 13:16

Det er bedst for hele øen med færge fra/til Marstal

Gæst

#19

2015-04-07 14:36

For at få en færge fra 5960 Marstal til en brofast ø

Gæst

#20

2015-04-07 16:34

Fordi vi har sommerhus på Langeland,og bruger den til cykle ture på Ærø om sommeren

Gæst

#21

2015-04-07 20:23

Fordi det er så meget dyrere med den rute,der er valgt.Og personligt er det et savn ikke at kunne gå til Færgen her i byen.

Gæst

#22

2015-04-07 20:42

Fordi der er behov for en billig og hurtig færgeforbindelse til Omverdenen. Og færgen skal sejle til en by og ikke et sted ude på Lars tyndskids pløjemark... (Lehnskov)
Halvdelen af øens befolkning bor i området Marstal og Ommel.
Vi må mane alle andre forslag til jorden, da det ikke har gang på denne ø.
Mvh
Kirsten og Preben Skov
Marstalsvejen 45

Gæst

#23

2015-04-07 20:50

Miljømæssigt - den korteste rute
Økonomisk - billig da der er kortere sejltid som kræver mindre bemanding
Den hurtige forbindelse til Europa via Spodsbjerg-Taars og derfra forbindelse til den kommende Femern-forbindelse
Gør forbindelsen mellem Nykøbing F (hvor jeg bor) og Marstal 1,5 time hurtigere - jeg har fritidshus i Marstal
Gør Ærø til en cykelø med forbindelse fra Als til Langeland

Gæst

#24

2015-04-07 21:38

Jeg har familie på Ærø og ved hvor vigtig forbindelsen er for dem, så derfor!!

Gæst

#25

2015-04-08 07:11

Jeg har selv boet på Ærø af flere omgange (i alt ca. 5 år) grundet uddannelse i Marstal. Jeg har været glad for at bo på Ærø, men må også sige, at jeg er rigtig glad for og lettet over, at jeg nåede at blive færdig med uddannelsen og dermed kunne flytte væk kort før færgen lukkede. 

Havde Marstalfærgen ikke være der, så havde jeg aldrig valgt Ærø i første omgang, fordi transporttinden simpelthen havde været for lang og besværlig. Da jeg boede på Ærø kunne man rejse mellem mine forældres hus og Marstal på ca. 3,5 timer med offentlig transport. I dag ville det tage ca. 5,5 timer. 

Nu bor jeg ikke længere på Ærø, så jeg kunne selvfølgelig være ligeglad, men jeg synes det er en skam for Danmarks unge, at de bliver afskrækket fra at tage landet bedste maritime uddannelse pga. dårlige transportmuligheder. Det er ærgerligt for miljøet, at man vælger at belaste det yderligere ved at forlænge rejsedistancer/ bruge mere brændstof. Dertil synes jeg også, at det er synd for Ærø, at de mister skatteindtægter, støttekroner og omsætning i øens forretninger pga. manglende tilflyttere/ studerende. 

Derfor skrev jeg under!