bevar_dronninglund_sygehus
Kontakt forfatteren af dette andragende
Håber politikerne vil tænke sig om en ekstra gang. Vi KAN IKKE undvære de ekstra sengepladser. Som det ser ud nu, er der jo ingen afdelinger, der kan sige sig fri for patienter, der ligger på gangene.
Uanset hvilke intentioner politikerne har om at patienterne ikke skal indlægges, men klares i dagambulatorier, ja så viser tallene jo helt tydeligt og klart et ganske andet billede - se hvor mange akutte der bliver indlagt, fordi tilstanden ikke kan klares i hjemmet - eller genindlagt fordi patienten er sendt for tidligt hjem (bla. pga. pladsmangel).
Vågn op politikere - få nu næsen op fra de teoretiske papirer og tag et kig ud på det virkelige liv. Den sandhed ser nemlig helt anderledes ud, både få patienterne og de ansatte.
Det gjorde de store sygehuse ved min mand, indtil han kom på Dronninglund, som satte undersøgelser i gang.
Der blev fundet kræft hos min mand alt for sent, han døde to døgn efter han og jeg var til samtale efter undersøgelserne.
Så lad os bevare det lille gode sygehus.
De store sygehuse duer ikke.
Kirsten Vinther
Desuden er det IKKE i orden, at alt skal samles i de store byer.
Fordi beslutningen er tåbelig. At lukke et så velfungerende og for patienterne så godt et lokalt sygehus, er vanvittigt. For de ansatte, for patienterne og lokalområdet en katastrofe. Det administrative spare øvelser må vores folkevalgte politikere kunne præstere bedre forslag.
hvad hvis det bliver lukket , så er der ÅUH , jeg kan få en taksi , da jeg er pensionist , skulle jeg selv køre ville der være langt at gå, i de fleste tilfælde ,og det selv om jeg har handicap pkort.
| This discussion has been closed. |
Og
Selv om jeg ser mange fordele ved supersygehuse
hvor mange kompetencer er samlet
Så mener jeg at
For at have et homogent samfund er det af stor betydning at have noget som giver nærhed og trykhed blandt borgerne