Vi ønsker en ny og bedre køreplan for Nordvestbanen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vi ønsker en ny og bedre køreplan for Nordvestbanen.


Gæst

#1

2015-02-04 07:02

Jeg synes det er mega svært at komme på arbejde og på skolen, når man bor i Hvalsø. Jeg læser i Ballerup og arbejder i Roskilde, men der ofte problemer med tog. Jeg bliver tit forsinket og har virkelig ønsket, at der kunne være flere tog i time, hvor man hurtig kunne komme på arbejde eller skolen.
Ø-Byroden

#2

2015-02-04 09:54

Igen her til morgen på Lejre St.  Sneglat og lidt forsinket afgang til Kbh. 07.40,

men det værste er de små dobbeltdækker togsæt, hvor der ikke er plads til alle.

 


Gæst

#3

2015-02-04 20:08

Skal nu med toget 7.33 får at kunne nå at møde kl. 9.00 i Farvergade Kbh K.
Toget 8.03 kommer lige nøjagtig så sent ind på Kbh. H. At jeg kommer for sent.
Surt med de nye tider fra Hvalsø, jeg er nu begyndt at køre i bil til Roskilde station, så kan jeg køre hjemmefra 20 min. Senere og nå på job til tiden.
Susanne

#4 Nat forbindelser

2015-02-04 20:42

Det er helt umuligt for unge mennesker at komme til Øm fredag og lørdag nat. En enkelt nat bus linje 240 og et enkelt nat tog til Lejre ville bare være godt.

Mvh Susanne


Gæst

#5

2015-02-04 21:33

For fortsat udvikling frem for afvikling....

Gæst

#6

2015-02-05 00:28

utroligt, men sandt - der var flere og bedre afgange fra Roskilde til Tølløse (og retur), mens sporarbejdet stod på.
Det er især galt, når man skal fra Tølløse mod Roskilde, hvor DSB totalt har smadret køreplanen - rykket aftenafgangen fra 12 min. over helt timetal til 2 min. i helt timetal, hvilket bevirker, at man som bosiddende i Hornsherred har næsten en times ventetid på bus 230R i Roskilde mod tidligere ca. en halv time.
Aldeles uacceptabelt og absolut ikke medvirkende til at få folk til at benytte tog og bus.

Gæst

#7

2015-02-05 08:08

God ide at arbejde for denne sag.

 


Gæst

#8

2015-02-05 09:16

Forsinkelser næsten dagligt mod Holbæk. Det gør jeg misser min bus som kun går en gang i timen fra Hvalsø mod kirke Hyllinge ( kommer for sent på arbejde). Skal så oven i købet købe ny billet da den er udløbet inden for den gyldige time


Gæst

#9

2015-02-05 11:55

Kan ikke komme hjem fra Holbæk på en hverdag, hvis vi er i biografen og ser en film fra kl. 21. Sidste tog mod Roskilde kører lidt i midnat. Det er dårligt at togene stopper med at køre tidligt på natten. Folk der har delvis aftensarbejde bliver nødt til at anskaffe sig en bil, for at have et aftensarbejde eller natarbejde. Hvis jeg er til julefest eller sommerfest ifbm. jobbet må jeg altid gå meget tidligt fra festen for at nå det sidste tog. Der kunne godt blive sat flere sene tog ind på hverdage og i weekender.


Gæst

#10

2015-02-05 21:29

Ønsker toget til roskilde tilbage til samme tidpunkt, da den passer med bussen.Nu skal man vente et kvarter mere på hvalsø station når man har været med bus 219 fra kr. hyllinge. Toget kører nu 33 istedet for 18. Ønsker at toget kører 18 over igen
Mig

#11

2015-02-05 21:44

Flere togafgange, så det er muligt at bo på landet og arbejde i byen 


Gæst

#12

2015-02-05 21:59

Skal vente 50 min lørdag og søndag på Hvalsø station

da bus 219 kommer ind ca 15 over og toget køre 03 Mod roskilde

giver ingen mening ;(

nina holm johansen

#13 Tog til tiden

2015-02-07 08:10

Og kunne vi så snart blive fri for alle de aflysninger af tog. Det er jo snart dagligdag. Det kan ikke passe, at vi stort set dagligt skal opleve, at togene er aflyst og underligt nok er undskyldningen jo altid pålagt personalet. Det må være et ledelses- og planlægningsproblem, kan aldrig være personalets skyld. 


Gæst

#14

2015-02-07 11:35

Var med toget fra København H fredag kl. 14.36 hvor det var et af de nye tog. Toget var mere end overfyldt. Underligt at de ikke kan tænke sig til, at mange har får fri om fredagen og at der derfor er behov for et myldretidstog. Måske lige så slemt de øvrige hverdage.

Gæst

#15

2015-02-07 19:44

Jeg bor i Vipperød og ønsker at denne station får så mange afgange som muligt, da de fleste her i byen pendlet

Gæst

#16 Rejseplanen

2015-02-08 13:22

Søger på Rejseplanen efter en afgang fra Hvalsø så jeg kan være i Roskilde kl. 11.00. Jeg får et forslag der beder mig tage fra Hvalsø 10.18 mod Holbæk - skifte i Holbæk til tog mod København med ankomst på Roskilde Station 11.01. Rejsetid 43 minutter...


Gæst

#17

2015-02-08 14:16

Pga den alt for ringe udnyttelse af det ny-anlagte

dobbeltspors kapacitet mht at tilgodese

både de daglige pendleres behov for permanent


halvtimes drift, 20 min.´s drift i myldreetiden


samt natkørsel er jeg stadig nødsaget til at bruge


bilen t/r Roskilde st.. Unge og gamle uden bil har


også alt for ringe mulighed for transport aften


og week-ends

.
Kurt Sulsbrück.


Gæst

#18

2015-02-08 15:43

Selvom det første tog jeg kan nå fra Valby ved fyraftenstid er mod Holbæk venter jeg som regel med at tage det næste tog mod Ringsted, fordi toget mod Holbæk er overfyldt til bristepunktet hver dag 14.40 ca. Det er ikke rimeligt at der konstant ikke er siddepladser og sammensstuede kupeer. Jeg og andre betaler for bedre vilkår vil jeg mene.

Gæst

#19

2015-02-08 17:21

Det er MEGET VIGTIGT,at vi får flere togafgange i Lejre. Og hvorfor skulle vi ikke få det??? Sporene er der jo nu.
Den offentlige trafik skal styrkes.

Gæst

#20

2015-02-10 20:52

Flere midnats afgange fra Kbh mod Holbæk med stop ved alle stationer. Nu kan vi ikke længere være til torsdag klassiker, tivoli fredagsrock, se lørdagsfyrværkeri eller hygge til midnat i Kbh. 

DSB kunne med stor fordel sætte de små korte togstammer ind og så give os nattoge med afgang fra Kbh 00:30 + 02:30 så man har noget at vælge imellem. Evt blot med afgang torsdag, fredag og lørdag over midnat. 

Mvh Ditte 


Gæst

#21

2015-02-11 16:11

Det er tåbeligt at den mest benyttede station ikke har forbindelse med alle tog.Uffe Paludans bog.DSB af sporet kan anbefales her fremgår det at DSB ikke tilgodeser sine kunder-

Gæst

#22

2015-02-12 07:25

som borger i Lejre Kommune, er jeg meget skuffet over DSB's køreplan og service. Ikke mindst støder det mig, at jeg om eftermiddagen i spor 7 og 8 på KBH H, kan konstatere et tog til kalundborg der ikke standser i Hvalsø og 7 minutter efter tog til Holbæk der standser ved alle stationer... hvorfor dette tilsyneladende ressourcespil til glæde for få og besvær for mange ligeldes at stå på Hvalsø station og se tog køre forbi, og via rejseplanen kan blive vejledt til at tage over Holbæk i bestræbelserne på at komme til København--- Mette Hvas

Gæst

#23

2015-02-12 14:56

Hvalsø hører godt nok til region sjælland, men jeg betragter trods alt Hvalsø, som værende en yderkommune til København, det må der også være andre der gør, en af dem burde være DSB, da Hvalsø i snart mange år har været en del af HT området, men dette har DSB og en stor del af de ansvarlige politikere desværre glemt, tiden er nok ved at værre moden til at give DSB lidt konkurrence her på sjælland, som de for nogle år siden fik i jylland.

Gæst

#24

2015-02-12 17:04

Jeg savner især nattog ved juletid og nytår. Hvis man skal til Hvalsø efter nytårsaften i københavn, skal man afsted lidt over tolv. Eller blive der hele natten til toget kører igen ved halv seks-tiden.

Gæst

#25

2015-02-13 05:47

Det er sq for dårligt at om morgen fra hvalsø ikke plads til alle mennesker kl. 6.22