Forbyd fyrværkeri til private

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forbyd fyrværkeri til private.

Gæst

2015-01-10 13:15

Lad dog hjemmeværnet eller skytteforeninger lave fyrværkeri nytårsaften i alle udkanter af Danmark. De har mulighed for at strikke en uddannelse sammen.
Det koster færre penge at lade staten til at købe fyrværkeri til dem, end det koster at behandle skaderne.

Tænk at fyrværkeri dræber/forulemper flere mennesker end rockere og dem anser man for værende direkte skadelige for samfundet.
Ove Ovesen

#2 LIGE MINE ORD # 1

2015-12-03 15:40

- staten skulle da bare købe de containere fyrværkeri der skulle bruges og lave statsfinanseret fyrværkerishow. Det vil være langt biliigere end, at lappe folk sammen på hospitalerne.

Ingen undtagen ustraffede personer der er uddannet til opgaven skal rende rundt med krudt i lommerne.

Så politi eller hjemmeværn afholder fælles fyrværkeri i hver en lille flække - evt. kan man søge en kort uddannelse som fyrværkerimester, som kun gælder fra 31.12 kl. 23.45 til 01.01 kl. 00.30.

Den med at dyr bliver forskrækkede kan alle ikke forstå. Der er andre dyr der må leve under meget slemmere vilkår. Men at sigte efter at det er fuldstændigt tåbeligt, at ha´ folk (berusede og børn) til at rende rundt med fyrværkeri som har omtrendt samme ladning som en håndgranat er da et argument der bider.

Tror de fleste kender en der har fået en alvorlig forbrænding eller skudt et øje ud. 

Så efter min mening skal fyrværkeri under meget strængere kontrol.

Gæst

#3 martin

2016-01-01 22:00

#1: -  

Tror ikke du aner en klap om, hvad der ryger i statskassen i skat, moms og andre afgifter, når forbrugeren køber det.

Så det var da et latterligt argument.

I øvrigt kører du ikke bil i beruset tilstand, så der jeg er stået af, er hvorfor hulen man vælger at skyde af I denne tilstand og i øvrigt købe fyrværkeri i så latterlig kvalitet som de her discount kæder sælger det i..

Der har du kernen til skaderne

Tinna Mosegaard Bjørn
Brønderslev

#4 Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.

2016-01-03 01:32

Jeg er så træt af alt det fyrværkeri i 1 uge op til nytår, hele nytårs dag,aften,nat helt frem til 06 om morgenen, også begynder de igen næste dag til aften, det faktisk ulovligt 

I hvilken periode må man skyde fyrværkeri af?

Nye regler for køb og anvendelse af fyrværkeri træder i kraft i 2014. Du må købe fyrværkeri fra 15. december til 31. december. Du må anvende fyrværkeriet fra 27. december til 1. januar.

Vores dyr er panisk angste trods de får bedøvende medicin. 

Det faktisk vild så voksne mænd tage deres små børn på 2-3 år med ud og stå på fortovet uden beskytter briller, de skulle se når far skød af .

Daniel.

#5 Hmm.

2016-01-03 16:16

Sjov indsamling i der har gang i, hvorfor ikke forbyde alting så ? 6 dage om året må der skydes fyrværkeri af, 365 dage om året bliver jeres elskede dyr udsat for salt på poterne, udsat for olie fra biler, udsat for røg fra biler, udsat for røg fra deres hjem. Udsat for støj når i ser tv, udsat for støj når i høre musik, udsat for støj når gammelfar ligger og snorker. Det er det rene klynkeri i har gang i med jeres forbud mod fyrværkeri, hvordan vil i bekæmpe det ulovlige fyrværkeri ? ved at forbyde det lovlige det er jo til grin. Faktisk er det sådan at alt lovligt fyrværkeri har en grænse for hvor meget det må støje, det er blandt andet gjort for dyrenes skyld, det fyrværkeri i mener der larmer det er det ulovlige, og det bliver der ikke mindre af ved at forbyde fyrværkeri til private. Sjovt at læse om hvordan hjemmeværnet skal holde arrangementer omkring fyrværkeri, hvem skal betale det ? skal vi til at betale for det igennem skat ? Hvorfor skal en udemærket branche belæmpes med jeres klynkeri når branchen er med til at betale for alle de goder i for og har ved at have hund. I har det meget meget bedre end det i selv giver udtryk for. Rigtig mange må finde sig i hver dag at træde køterlort op under ens sko og må finde sig i hunde der hopper op af en og ødelægger ens tøj, med klør og stank. 

Det er på tide i begynder at se lidt ud over jeres egne snæversynet næser, i er ikke de eneste der lever og har ret til jeres hobby. I har 365 dage om året hvor i kan dyrke jeres interesse, vi har 6 dage. Hvem har det bedst her ? Stop jeres klynkeri og kom igang med at træne jeres dyr istedet for at side hjemme foran skærmen og græde over hvor hårdt i har det, det er ikke jeres dyr som er bange der er jer der er nogle små pyldermor. Se det hele fra 2 sider og ikke kun en. Vi har også ret til at være her og har vi ikke det så har i heller ikke. 

Gæst

#6 Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.

2016-01-03 16:25

#4: Tinna Mosegaard Bjørn - Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.  

Du er da helt blæst hvad fejler du lige længe leve fyrværkeri

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-01-03 16:26

Gæst

#8 Re: LIGE MINE ORD # 1

2016-01-03 16:46

#2: Ove Ovesen - LIGE MINE ORD # 1  

hold din kæft. fyrværkeri skal ikke forbydes!

Gæst

2016-01-03 17:03

Skona djur, människor och miljö!! Förbjud fyrverkerier nu!!!

Gæst

2016-01-03 18:17

Dessa artiklar är lika farliga som vapen och ska inte hanteras av vem som helst. De skrämmer dessutom både människor och djur och är inte speciellt miljövänliga.
Fyrværkeri ja tak

#11 Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.

2016-01-04 01:44

#4: Tinna Mosegaard Bjørn - Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.  

Du må anvende fyrværkeri fra 27. December til 1. Januar.

Så er det vel heller ikke ulovligt at skyde af 1 januar om aftenen :)

Anonymous

#12 Rip

2016-01-04 07:41

Jeg afliver jeres hunde :D

AK81

#13 Rikke er hardcore rocker

2016-01-04 07:42

Rikke er hardcore rocker, AK og blondine xD

Gæst

2016-01-04 09:12

Fordi, jeg selv har en hund, der er død bange nytårs aften og alle de andre dage/aftner som der blir skudt af i
p.b.

#15 rolig nu

2016-01-04 10:22

argggg   ro på isen

Gæst

2016-01-04 12:12

Syntes det er et glimrende ide at der bliver fast pladser til det. Så mange dyr er plaget af det.

Gæst

2016-01-04 13:19

Fordi mange dyr er skræmte fra vid og sans og for mange personskader
Fuck underskriftindsamlingen

#18 Hunde elsker og fyrværkeri elsker!

2016-01-04 13:19

Jeg har selv en lille hund på kun 7 måneder. Jeg elsker hende over alt på jorden, men bare fordi vi har et ansvar over for vores lille pus, behøves det ikke gå ud over alle andre der ikke har anskaffet sig en hund. De skal have lov til at fyrre af, og hygge sig. Vores er heldigvis ikke bange og er egentlig ligeglad. 
Så det er noget mærkeligt noget at skulle forbyde det ligefrem. Folk hygger sig og selvfølgelig skal vi ind i de næste mange år med et brag som det plejer at gå!

Pessimisten.

#19 Re:

2016-01-04 13:22

#14: -  

det er seriøst en dag på året. Tror nok din hund overlever, det gør mine hverfald. 

Gæst

2016-01-04 13:35

Det er helt sikkert, at jeg skriver under for dyrenes skyld, men sandelig også for at undgå de mange fyrværkeri skader.

Gæst

2016-01-04 15:14

Fordi der bliver skudt næsten hver weekend her hvor jeg bor .

Gæst

2016-01-04 15:22

Alt for mange ulykker. Sprut og krudt

Gæst

2016-01-04 15:30

Så længe, der blot er een, der mister et øje pga fyrværkeri, så er det ikke det værd at fejre en nytårsaften med fyrværkeri. Næste gang kan det ramme en fjern bekendt eller et familiemedlem. Det er ikke til at bære, at man ender som blind resten af livet pga lidt underholdning med fyrværkeri.

Gæst

2016-01-04 16:32

Har til tænkt på det længe - endelig en indsamling, der måske kan gøre en forskel.

Mange kommer alvorligt til skade - hvilket betyder folk mister en del livskvalitet. Plus, det koster sundhedsvæsenet en masse resourcer - som vi kan bruge til noget andet...

Gæst

2016-01-04 16:45

Det er noget, jeg har gået og tænkt på i mange år. Der er alt for mange ulykker med både børn og voksne.
Det skal være professionelle folk, som har forstand på de ting. Ma kunne gøre den slags på pladser. der er egnet til det, og så skal der være hegn for, så folk ikke kan komme for tæt på fyrværkeriet.
Daniella Laubech

Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Facebook